פופקורן – לא מה שחשבתם

נשנושים בריאים הם חלק בלתי נפרד מתפריט מזין ומשביע. עם זאת מסתבר שדווקא הפופקורן לא תמיד זוכה למעמד שמגיע לו, ורבים מתעלמים מהיתרונות הקולינריים שהוא מציע

מי שמכין פופקורן ביתי עם מיקרוגל ודואג לתבל אותו לבד יכול ליהנות מערך תזונתי גבוה ומתחושת שובע
מי שמכין פופקורן ביתי עם מיקרוגל ודואג לתבל אותו לבד יכול ליהנות מערך תזונתי גבוה ומתחושת שובע

פופקורן הוא ללא ספק אחד המאכלים המוכרים בעולם. מלבד העובדה שצריך רק מיקרוגל על מנת להכין אותו, פופקורן יכול להיות נשנוש מושלם עבור מבוגרים וצעירים. יתרה על כך, גם מי שמשתדל לשמור על תזונה מאוזנת, יודע שאי אפשר לעבור ימים ארוכים וקשים בלי נשנושים בהישג יד. השאלה היא למה דווקא הפופקורן סובל מיחסי ציבור גרועים, ומה האמת סביב הערכים התזונתיים שאותם הוא מציע.

קודם כל, פופקורן עשוי כידוע מגרעיני תירס. ההתבססות של פופקורן על גרגירי תירס הופכת אותו למצרך מבוקש במטבח, ובעזרתו ניתן  להשיג תחושת שובע כמעט מיידית בכל שעה ביממה. אם באותה הזדמנות גם מפחיתים את כמות המלח והחמאה, מקבלים מתכון מושלם לנשנוש בריא. בנוסף, פופקורן בצורתו הטהורה וללא שמן עדיף ללא עוררין על שוקולדים ומתוקים.

מה הערך התזונתי של פופקורן?

כוס של פופקורן שאותו מכינים כאמור בלי שמן, חמאה, מלח או תוספות אחרות, מכילה כ-31 קלוריות בלבד. החדשות היותר טובות הן שבאותה כמות של פופקורן יש 1 גרם חלבון, 6 גרם פחמימות ו-1.2 גרם סיבים תזונתיים. בתצורה זו הפופקורן הוא למעשה אחד הנשנושים היחידים שיש במטבח שהם נטולי שומן, נתרן וכולסטרול.

על רקע האמור לעיל אין פלא שהפופקורן הפך בשנים האחרונות לנשנוש מועדף בקרב ספורטאים. יש כבר מדריכי תזונה ואנשי מקצוע שממליצים על שילוב של פופקורן בתפריט היומי, צעירים שבוחרים פופקורן על פני אלטרנטיבות לא בריאות, ומבוגרים שנעזרים בו על מנת להשיג תחושת שובע בארוחות לילה מאוחרות.

לשם השוואה, פופקורן שנמכר בבתי הקולנוע, ואותו מכינים בצורה שלא עולה בקנה אחד עם הרצון לשמור על הבריאות, כבר מכיל 200-1,000 קלוריות. אלו כמויות אדירות, שבמובן מסוים שומטות את הקרקע מתחת להמלצות התזונתיות על פופקורן, אך מצד שני בהכנה ביתית הוא שומר לחלוטין על היתרונות שלו.

כך נהנים מפופקורן

האמת היא שתוספי הטעם שמטרתם להעניק לפופקורן טעם של חמאה, הם אלו שמכילים שומן טראנס ולכן מעלים את רמת הכולסטרול בדם. אם רוצים ללכת על בטוח ולהימנע מהם לגמרי, כל מה שצריך לעשות הוא להשיג את גרעיני התירס ולקלות אותם בצורה ביתית בלי תוספות. יתרה על כך, אפשר לתבל את הפופקורן בצורה עצמאית ולהגיש אותו לצד ירקות או פירות על מנת להגביר את תחושת השובע.

לסיכום, פופקורן סובל מיחסי ציבור גרועים כי בבתי הקולנוע ובמקומות ציבוריים הוא אכן נמכר בגרסה לא בריאה. לחילופין, מי שמכין פופקורן ביתי עם מיקרוגל ודואג לתבל אותו לבד, יכול ליהנות מערך תזונתי גבוה ומתחושת שובע.






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה