פיתוחים שהוצגו בכנס פודטק תל-חי: ארטיק עם מקל אכיל, גלידת סלק טבעונית, קוסקוס כרובית וחמאת בטטות

כחלק מהמגמה של שמירה על הסביבה פותח חטיף שעשוי מקליפות התפוזים אותן זורקות חברות המשקאות לפח. צילום דרור מילר
במסגרת הכנס העניקו המכללה האקדמית תל חי, מכון המחקר מיג"ל, ואשכול גליל מזרחי את אות יזם הפודטק בגליל לאראל מרגלית יו"ר קרן JVP, בזכות התוכנית שגיבש והוביל להפיכת הגליל למוקד פודטק חדש בישראל

יותר מ- 450 טכנולוגים של מזון, בכירי תעשיית המזון מחברות מובילות ומומחים מתחום האקדמיה והמחקר מהארץ והעולם, השתתפו בכנס פודטק תל-חי אותו קיים זו השנה השישית ברציפות, החוג למדעי המזון במכללה האקדמית תל-חי בשיתוף עם מכון המחקר מיגל. הכנס התקיים לאור המהפכה בתחום המזון, בה מספר מגמות חדשות הולכות ותופסות תאוצה, כמו פיתוח מוצרים חדשים בריאותיים הכוללים הפחתה משמעותית של נתרן, סוכרים ושומן רווי, חיפוש אחר מקורות חלבון חלופיים, שימוש בפחת, ומציאת חומרים משמרים טבעיים. כחלק ממגמות בתחום המזון שמתפתח מאוד בשנים האחרונות, ועובר מהפכה משמעותית מתעשייה מסורתית לתעשיית פודטק עתירת ידע עם טכנולוגיות מתקדמות, הציגו הסטודנטים בשנה ג' בחוג למדעי המזון בתל-חי, מוצרי מזון מקוריים שפיתחו, חלקם בשיתוף עם התעשייה. בין המוצרים:

צילום דרור מילר
צילום דרור מילר

חמאת בננות עם אגוזי לוז או שקדים – חמאה טבעונית עשירה בערכים תזונתיים, ביניהם אשלגן, מגנזיום ואומגה 3. מתאימה לרגישים ללקטוז, טבעונים, או מי שרוצים ליהנות מחמאה בריאה וקצת פחות משמינה.
תיון מתמוסס עשוי מאצות ווקאמה –  האצות בעלות יתרונות בריאותיים רבים. עשירות בערכים תזונתיים כמו יוד, אומגה 3 וכלורופיל. הרעיון הוא שהתיון מתמוסס במים חמים (אין צורך לטבול שקיק תה ולהוציאו), ותכולת התיון שוקעת בתחתית הכוס בדומה לקפה שחור. זהו שיתוף פעולה עם חברת ויסוצקי.
פריכיות בטטה – ייצור הפריכיות היה אתגר טכנולוגי מורכב ומסובך. הפריכיות עשירות בבטא קרוטן, ויטמין B אשלגן ונוגדי חמצון. נעשה בשיתוף פעולה עם מאפייה מקומית בקרית שמונה שיש לה מכונות ליצירת פריכיות.

גלידה טבעונית עשויה סלק או גזר – עשויה חומרים טבעיים בלבד, עם כמות מזערית של סוכר. מכילה קשיו, ומספקת את  הערכים התזונתיים הגבוהים שיש בסלק ובגזר.

תיון מתמוסס מאצות ווקאמה. צילום דרור מילר
תיון מתמוסס מאצות ווקאמה. צילום דרור מילר

ארטיק עם מקל אכיל – ארטיק ידידותי לסביבה. המקל עשוי מבצק המכיל אבקת תפוחים עשירה בערכים תזונתיים.

קש שתייה אכיל – משחרר טעם וצבע למשקה, כאשר בסוף שתיית המשקה ניתן לאכול את הקש בעל טעם פירותי.

חטיף אנרגיה מבוסס על קליפות תפוזים – כחלק מהמגמה של שמירה על הסביבה, פותח חטיף שעשוי מהקליפות, אותן חברות משקאות התפוזים זורקות לפח. הקליפות עשירות בסיבים תזונתיים, בחלבון ובוויטמין C, וכן מכילות נוגדי חמצון.
קוסקוס כרובית – הכרובית מחליפה את הסולת. מתאימה לחולי צליאק, ומכילה ערכים תזונתיים רבים: חלבונים, ויטמין C , ברזל, סידן, מגנזיום, אשלגן וסיבים תזונתיים.

קוסקוס כרובית. צילום דרור מילר
קוסקוס כרובית. צילום דרור מילר

ד"ר אופיר בנימין מהחוג למדעי המזון וממארגני הכנס, אומר: "תעשיית המזון בארץ ובעולם עוברת בשנים האחרונה טלטלה גדולה. מה שנראה בתחילה כטרנד בריאותי חולף, מתברר כמודעות הולכת וגוברת של הציבור הרחב לצריכת מזון איכותי ובריא. מודעות זו גרמה לכך שחברות המזון מקדישות מאמצים ותקציבים רבים לפיתוח מוצרים הרבה יותר בריאים ומזינים, ועושות זאת בין היתר באמצעות שיתוף פעולה עם האקדמיה. אנו בתל-חי, כמי שמכשירים את דור הטכנולוגים הבא של תעשיית המזון, מתמקדים בנושא החדשנות והבריאות, מה שניכר בפיתוחים החדשים  של מוצרי המזון שפותחו ע"י הסטודנטים, חלקם בשיתוף עם חברות תעשייתיות".

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר