פסטיבל ביכורי יין וגבינות 2008 בחיפה: הגברים הלכו לסרטים, הנשים שתו יין

יותר נשים, או נכון להגיד חבורות של נשים, הסתובבו במתחם בשלושת הימים, וחלקן אף הגיעו להרצאות, כמו שאמרה מישהי: "הגברים הלכו לראות סרט והנשים נשארו לשתות יין"

מזג אויר נעים קיבל את באי פסטיבל ביכורי יין וגבינות 2008 בחסות חנות "היין והסיגר", שהתקיים זו השנה הרביעית במתחם גן האודיטוריום מרכז הכרמל חיפה.

רוב הקהל הגיע מחיפה והקריות, אך היו גם כאלה שבאו מאזור המרכז: תל אביב, כפר סבא ורחובות. לדברי המפיקות נטע ולימור, בסך הגיעו למעלה, מ- 3,300 מבקרים, כאשר הקהל חצה גילאים. נראה כי המשפחות הגיעו לשלוש שעות הראשונות, ומשעה שמונה וחצי בערב כאילו התחלף הקהל, כמו שאומרים על חיפה – עיר הפועלים – אנשים סיימו לעבוד, החליפו בגדים ובאו לאירוע: צעירים ומבוגרים, מתעניינים ומבינים, וגם אנשים שפשוט נהנו להסתובב בין הדוכנים כשבידם האחת כוס יין ובידם השנייה צלחת גבינות או מאפה. הייתה להם גם אפשרות לשבת סביב שולחנות, ספות, ולהתרווח יותר על פופים או על הדשא.

צדו את עיניי שני דברים: הראשון – יותר נשים, או נכון להגיד חבורות של נשים, הסתובבו במתחם במהלך שלושת ימי הפסטיבל, וחלקן אף הגיעו להרצאות, כמו שאמרה לי מישהי: "הגברים הלכו לראות סרט והנשים נשארו לשתות יין" (במהלך שלושת הימים הוקרנו סרטים הקשורים ליין, ודווח לי שהאולמות היו בתפוסה מלאה).

הדבר השני – שלושת דוכני המחלבות (יעקבס, עז עברית וברקנית) שהיו מלאים וצפופים, והשאירו בי רושם שאנשים לא ראו בימי חייהם גבינות בכלל, או גבינות טעימות כאלה.

היקבים שהטעימו היו אסף, ארז, בנימינה, דלתון, טוליפ, טפרברג, יפו, כרמל, סוסון ים, ססלוב, עגור, ציון, צ'ילאג, צרעה, רימון, רמים, רמת הגולן, רקאנטי, שילה, תניא ויינות יבוא של חברות הכרם, הסקוטית ושקד. מבחר גדול של יינות אדומים, לבנים, רוזה וקינוח הוצע למבקרים.
מטעימות היין שערכתי, רוב היינות האדומים היו "סגורים" עם הרבה עקצוצים בפה, חוץ מיין איטלקי אחד. אבל ראיתי הרבה אנשים שותים, מקשיבים להסברים, מדברים וגם נהנים – וזה הדבר הכי חשוב: טעים – תקנה. ובאמת, היקבים היו מרוצים מההתעניינות ומהקניות של הקהל.

לסיכום: ארגון מצוין, עם הבטחה לשנה חמישית, אוירה טובה, יין וגבינות – לא צריך יותר.
חג שבועות שמח.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר