פסטיבל הדבש 2010: 19-28 באוגוסט במכוורות ברחבי הארץ

סיורים במכוורות, התנסות בהפקת דבש, פעילויות יצירה לילדים, הדרכה על סגולותיו הרפואיות של הדבש, טעימות דבש זני

לקראת ראש השנה יפתחו ענף הדבש והמכוורות צוהר לעולמם של הדבוראים ויצרני הדבש, בפסטיבל הדבש השביעי שיתקיים במהלך שני סופי שבוע, עם מגוון פעילויות לילדים ולמשפחה בנושא הדבש בין התאריכים 19 עד 28 באוגוסט.

הפעילויות יתקיימו ברחבי הארץ במכוורות פתוחות לציבור, מרכזי מבקרים, מכוורות בוטיק ומשקים חקלאים. במסגרת הביקור יחשפו הבאים לדבש איכות ישראלי שמסומן עם תו איכות שנבדק ופוקח על ידי מועצת הדבש.

כל מכוורת במסגרת פסטיבל הדבש תציג הצצה מיוחדת משלה לעולמן של הדבורים. בין היתר יערכו המכוורות הפתוחות סיורים מודרכים חווייתיים לכל המשפחה בנושא הדבש. סרט קצר על חיי הדבורה והדבוראי יסביר כיצד מגדלים דבורים, ומהם כלי העבודה של הדבוראי וציוד המכוורות בעבר ועד היום.
בנוסף מוצעים – צפייה בכוורות שקופות, רדייה עצמית של דבש, ביקור בבית אריזת הדבש והדגמת תהליך הפקת הדבש מאיסוף הצוף ועד הגעת הדבש לצנצנת. הילדים ייהנו אף מפעילויות ופינות יצירה בדבש, הכנת נרות מדונג יחד עם ביקור בביתן הדבורים ובמוזיאון הדבש לצד טעימות דבש ישראלי.

בין המכוורות המשתתפות: מכוורת הבוסתן בפקיעין המציעה בין היתר אירוח באוהל דרוזי הכולל פינת טעימות דבש וקפה, פינת חי, צפייה בכוורת שקופה, הסברים על דבורים ורדיית הדבש, פינת יצירה לילדים בדונג.
מכוורת דבש מכמנים מזמינה לביקור בעולם הדבורים, צפייה בסרט על חיי הדבורים והדבש, צפייה בכוורת זכוכית וכוורת כדים, ביקור במכון רדיית הדבש ואף טעימת 7 סוגים של דבש זני מפרחי הגליל. עוד במכוורת, טיולי טבע בהר כמון ומבחר סדנאות.
מכוורת יד מרדכי תציע צפייה בעבודת הדבוראי, יצירת נרות מדונג דבורים טהור, טעימות דבש. ניתן יהיה לצפות בחליבה ברפת הסמוכה למכוורת, ויתקיימו מגוון פעילויות לכל המשפחה בקיבוץ עצמו.
מכוורת אופיר באלון הגליל מארגנת סיור והסבר על המכוורת, צפייה בסרט על עולם הדבורים, רדיית דבש ידנית, כוורת זכוכית.

מרכז המבקרים דבורת התבור בשדמות דבורה יקיימו סיורים בדגש על ממתקי בריאות מדבש בטעם של פעם, ויושק מוצר חדש: סוכריות דבש טבעיות ללא חומרים משמרים וללא צבעי מאכל, כמו כן יהיו ביקורים במכון רדיית הדבש ובמצפה הדבורים ויכירו את עבודת הדבוראי מקרוב.

המוזיאון לראשית ההתיישבות בקיבוץ יפעת מכין פעילויות לכל המשפחה כמו אפיית פיתות עם דבש וגבינה, חביצת חמאה ובישול גבינה על פתילייה, פתיחת כוורת דוברים.
מכוורת קנדל בכפר פינס תספר איך האנושות נפגשה עם הדבורים, על ההיסטוריה של הדבורים, תתקיים רדייה של חלות דבש.
משק דבורים לין בפר בילו מארגנים סיורים, הפעלות ומשחקים, ויספרו על עולמה המופלא של הדבורה. כמו כן יכינו נרות מדונג ותחפושות, ויהיו טעימות דבש.

רוב המכוורות מציעות כניסה ללא תשלום,
מחיר למשתתף בפעילויות משתנה ממכוורת למכוורת, עד 39 ₪ למשתתף.


פסטיבל הדבש 2010, 19-28 באוגוסט, במכוורות ברחבי הארץ.
פרטים אודות המכוורות המשתתפות ומועדי הפעילות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר