פסטיבל היין בירושלים – אל תשכחו סוודר

אתם חייבים לעצמכם את האירוע, שלדעת רבים ניתן לכנותו אירוע היין ב-ה' הידיעה של יינות יקבי ישראל, וככזה נחשב למכובד והאלגנטי ביותר

פסטיבל יין גדול וייחודי החל אמש, יום שלישי 15 ביולי, ויתקיים בשעות הערב גם היום ומחר (16 ו- 17 ביולי, 19.00-23.00) בגן המקסים של מוזיאון ישראל בירושלים.

אתם חייבים לעצמכם את האירוע, שלדעת רבים ניתן לכנותו אירוע היין ב-ה' הידיעה של יינות יקבי ישראל, וככזה נחשב למכובד והאלגנטי ביותר.

אי אפשר בלי השוואה ליריד היינות שהתקיים לא מכבר בחצר מוזיאון ארץ ישראל בתל-אביב, שם מזג האוויר הפריע עם חום ולחות גבוהה, והכדורגל העולמי גזל את אחרוני הגברים מגרעין חובבי היין בארץ, שממילא אינו גדול.
לעומתו, פסטיבל היינות הירושלמי חיבר כמו תמיד רוח ערב קרירה ונעימה של ירושלים הבירה, יופי של קהל – מרביתו צעיר, הרבה תוצרת חוץ, סטודנטים ובעיקר סטודנטיות יפהפיות, והרבה חובשי כיפה.
משהו באופי הקהל מייחד אותו לירושלים הבירה. אין כאן החנפנות וההתייפיפות התל-אביבית. יש כאן קהל טהור של חובבי ושוחרי יין, שהגיע לכאן בהמוניו בכדי ליהנות ובגדול.

בערב הפתיחה מצאתי את עצמי סמוך לשעה 19:30, עת הגעתי מתל-אביב, פוקד את דוכני הטעימה, ואני חייב לציין שלא הייתי בין הראשונים. שעתיים מאוחר יותר, עת עשיתי את דרכי לעבר מגרשי החניה המסודרים שבחזית המוזיאון, השתרך ליד הקופות בשערי המוזיאון תור של עשרות נשים וגברים ממתינים בדרכם להיכנס לאירוע היין.

יקבי גוש עציון, אבידן, תשבי, צובה, פסגות, ססלוב, יגור, טוליפ, ברבדו, ברקן, סגל, יתיר, כרמל, בן חיים, אסיף, ציון, הרי גליל, רמת הגולן, טפרברג, בנימינה, שילה, רקנאטי, דלתון, ותבור – רשימה מכובדת ומייצגת מאוד של יקבים; חלקם יקבי בוטיק קטנים וחלקם ענקי תעשיית יין. כולם כאחד התאגדו בגן המוזיאון לפנק אתכם חובבי היין, והאמינו לי: זו חוויה של ממש שאתם חייבים לעצמכם.

הוסיפו לדוכני הטעמת היין גם המון אנשים יפים, דוכני הטעמת שוקולד, קורסים ללימוד יין, דוכני ספרי יין, שמן זית, חלבה, זיתים נפלאים של סבא חביב, מתחם אוכל ובו החל מסושי עד מגוון מנות בשריות, נגני ג'אז, מתחם אינטראקטיבי, פינות מנוחה והסבה, נוף, צבע, תאורה והמון אווירה – ואתם בפתחו של גן העדן הירושלמי ליין ישראלי נפלא.

אין כאן יינות "גדולים", אין כאן יינות בקבוצת תמחור של הרבה מעל ה- 100 שקל, אבל תמצאו כאן הרבה יינות מסדרות אמצע, נעימים לשתייה, טעימים לחך, מיינות לבנים, אדומים עד ליינות קינוח וגם דמוי פורט מתקתק.

גן הפסלים המרהיב שבמוזיאון ישראל מהווה תפאורת רקע הולמת בעלת גוון ונופך תרבותי לאירוע היין, וכשכוס יין בידיכם טוב תעשו אם תשוטטו לכם להנאתכם בינות לשכיות החמדה הללו שהפכו כבר מזמן למוקדי העניין שבחצר המוזיאון.
זהו גן פסלים שתכנן הפסל היפני הנודע איסאמו נוגוצ'י, והמשתרע על לא פחות מ- 28 דונם של חצר המוזיאון. הוא אוצר בחובו את פסליהם של גדולי הפסלים בארץ ובעולם, עם יצירות פיסול מפורסמות וידועות פיקאסו, הנרי מור ורבים אחרים.
הפסלים מוארים ונראים למרחוק, ופינות הישיבה וההסבה המשמשות לאתנחתא קלה בין דוכן יין אחד למשנהו, עם איזו צלוחית קלה של נישנוש למלא את הבטן, הופכים את העצמת האירוע לכדי לפנטסיה לילית קסומה ומשכרת.

על ניצוחו וארגונו המופתי של האירוע אחראיות חנויות היין הירושלמיות 'אבי בן' ו'בית המשקאות של שחר' בתאום עם מוזיאון ישראל. על יחסי הציבור ידיהן האמונות של אורלי סגל ומיכל, שמביאות עמן ניסיון עשיר בתחום הקולינרי.

להערכתי, בערב הפתיחה בלבד הגיעו אלפי מבקרים, וביומיים הבאים ניתן בהחלט לצפות למכפלת הכוח.
בכניסה, תמורת 55 ₪ תקבלו לידיכם כוס יין איכותית, והכי חשוב: שפע בלתי מוגבל, ככל שתוכלו להערות לתוככם, של יין ישראלי ממיטב היקבים בארץ.

לפני שאתם פונים הביתה אחרי שתיטיבו לבכם ביין, טוב תעשו אם תבחרו לכם לקנח באיזו מתיקות מהנה של פורט מסיים או יין קינוח קר וצונן מסכם. זכרו שאחד מכם לא שותה ונוהג הביתה.
אי אפשר לצאת את חצר המוזיאון בלי לעבור בחנות שהוקמה במקום, בה תוכלו לרכוש את היינות שאהבתם בטעימה.

אומרים שהערב הירושלמי קצר מול התל-אביבי, ואומרים שהירושלמים נוטים בדרך קבע לישון מוקדם.
מסופקני אם הערב הראשון שזימן לנו יריד היין בירושלים יתיישב עם הנחות מיתוס שכאלו, שכן לדעתי פסטיבל היין בירושלים רק מתחזק את ההנחה שהירושלמים למדו לחיות, והתל-אביבים באים לכאן לראות איך עושים את זה לא פחות טוב מהם.
ואל תשכחו להביא סוודר – באמת קריר בירושלים בערב.


צילום: דני רובין


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר