פסטיבל ימי היין בהאנגר 11 – חוויה או אכזבה? "ניחוח צרפתי" זה בטח לא

חרף העובדה שאכן מדובר בתקופת ערב החג לקראת ראש השנה, וסיום הקיץ הוא אולי תקופה נכונה להרים אירוע שכזה, הרי התקופה מבחינת היקבים היא בדיוק שעת הבציר ואירועי יין רבים. אלה רק הראשונים בגורמים היוצרים באירוע זה הפרעה ולא חוויה

מגזין "זמן תל-אביב" ארגן את פסטיבל ימי היין, בהאנגר 11 נמל תל אביב, עם יומרה של 3 ימי פסטיבל "בניחוח צרפתי", המשלבים טעימות יין, גבינות ואמנות בשלושה ערבי חוויה.
זאת לצד הפצת עיתון בשם "יקבים" שהופץ חינם עם מעריב, ויצר טיזר אמיתי לקהל שוחר היין.
חרף העובדה שאכן מדובר בתקופת ערב החג לקראת ראש השנה, וסיום הקיץ הוא אולי תקופה נכונה להרים אירוע שכזה, הרי התקופה מבחינת היקבים היא בדיוק שעת הבציר ואירועי יין רבים.
אלה רק הראשונים בגורמים היוצרים באירוע זה הפרעה ולא חוויה.

מה עוד צרם לנו? תשלום 15 ₪ חניה במתחם נמל תל-אביב. "15 הדקות הראשונות בחינם אם לא תמצא חניה…", כך אמרו לי בכניסה, ולכם זה ברור שבמוצאי שבת במתחם הבילוי של נמל תל-אביב מצוקת החניה הנה קשה ועצבנית.
מצאתי חנייה, והתשלום הבא 65 ₪ דמי כניסה. זה מחיר גבוה. קבלתי כוס הטעמה, קטנה ומעצבנת, לא "מהודרת" כפי שהבטיחו, כזו שמעליבה את הטועם המקצועי. אבל מה, מדבקה שעליה לוגו האירוע "פסטיבל ימי היין 2006" הייתה גם הייתה.
כמו כן קיבלתי 10 קופוני טעימה שיזכו ב-10 טעימות מדודות בדוכני ההטעמה.

ועכשיו הבה ונבחן מי היו מהיקבים: נחשון, סוסון ים, קטלב, זמורה, ענתות, כץ, ועגור – יקבים ממועדון יקבי-יהודה.
תבור, אלכסנדר, רימון, מייסטר ראש פינה, יפתחאל, ששי, טוליפ, יקבי אפרת, קדש ברנע, וליקרז.
כמה מתוכם הנם יקבים נחשבים עם יינות בעלי שם? אתם תגידו. כמה מתוכם תוכלו לטעום ב- 10 קופונים? תבחרו בעצמכם.
זה לא שהיה רע, זה לא שלא ידעתי איזה מהיינות היותר מועדפים עלי למצוא, אבל זה לא בדיוק זה. אבל רגע,

מה היה עוד? דוכנים של אתר האינטרנט "יינות ישראל", העיתון "גלובס", המגזין "יין וגורמה", חברת "אדמה" מקררי יין, חברת "מלבק" מקררי יין. היה דוכן של חברת "שביק" המייצגת מחלבות איכות ישראליות ויבוא, שהטעימה גבינות אבל התור שהשתרך מול הדוכן היה ארוך, ואילו ההטעמה הייתה מינימלית וזעירה, שלא נתנה לא טעם ולא חוויה; אבל מה? היא הייתה בחינם.
לא נפקד מקומם של דוכני תכשיטי "אוליביה", שוקולד בלגי לה-פרלין, שוקולד רוי, מכללת רמת-גן במגמת יין, שוקולד שוקו-טופ. לא הבנתי איך מרבית אלה מתחברים עם פסטיבל ימי היין, ומה הטאץ' האירופאי שבזה. ומה בדיוק קיבלנו תמורת 65 ₪.

האירוע במוצ"ש, שאמור היה להתחיל ב- 20:30, אכן עמד בשעת הפתיחה, אך בתוך האולם מרבית העמדות והמטעימים בכלל לא היו מוכנים, וההתארגנות התנהלה לה לאיטה ובזמן שלה.
באולם הסתובב צעיר דתי, כנראה מטעם העירייה או מחלקת הכשרות שלה, שעשה שמות בין הדוכנים בעניין הכשרות, ודרש מבעלי הדוכנים תעודות כשרות. על הבמה ניגנו מספר נגנים מוסיקה, ומספר בדרנים של מסיבות בני נוער העסיקו חלק מהקהל שישב על כסאות בר בקדמת הבמה בתרגילי קוסמות מטופשים.

כן, גם כוכב הערב מני פאר הגיע. אני רוחש כבוד רב למני פאר על אהבתו, הבנתו והחיבור שיש לו עם יין. אבל לטעמי, מני התמסחר לטובת הערב ולטובת האירוע, וחבל. אז אם בכל זאת התכוונתם ללכת, אל תבואו סמוך לשעת הפתיחה הרשומה, שכן תחזו בפועלים המקימים את העמדות.
המארגנים הבטיחו אירוע "ססגוני מעוצב בסגנון אירופאי קלאסי", שעשועי יין, מופעים אינטימיים, ג'אז וקסמים. נו, באמת. אם בכל זאת אתם שם, חובת ההנאה עליכם. אני אישית התאכזבתי.


האנגר 11 נמל תל-אביב
היום ומחר – ראשון ושני – מ- 16:00 עד 24:00



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר