פסטיבל קטיף הליצ'י החמישי בגליל המערבי יולי אוגוסט 2009

הליצ'י הוא פרי טרופי, שמקורו בדרום סין. על פי הרפואה הסינית, פרי הליצ'י מסייע לשיפור כוח הגברא, עוזר לתפקוד התקין של הכליות, מסייע בפיתוח השרירים, ואף ידוע שבזכות תכולת הסוכר הזמין בו הוא משחרר אמפטמינים הגורמים לתחושת אופוריה

הליצ'י הוא פרי טרופי, שמקורו בדרום סין. על פי הרפואה הסינית, פרי הליצ'י מסייע לשיפור כוח הגברא, עוזר לתפקוד התקין של הכליות, מסייע בפיתוח השרירים, ואף ידוע שבזכות תכולת הסוכר הזמין בו הוא משחרר אמפטמינים הגורמים לתחושת אופוריה.
הליצ'י עשיר בויטמין C, בזרחן ובויטמינים מקבוצה B, והוא בעל השפעה חיובית על בלוטות הגוף ומקל על שיעול.

ביאליק סולימני, מגדל ליצ'י גלילי, ישמח להכיר את פרי הליצ'י ואת תכונותיו המופלאות לכל המבקרים בפסטיבל קטיף הליצ'י "להתאהב בטבע", המתקיים זו השנה החמישית בגליל המערבי, ליד קיבוץ מצובה.

פסטיבל קטיף הליצ'י ייפתח ב-1 ביולי, ויימשך לאורך חודשי יולי-אוגוסט 2009, לאורך כל ימות השבוע כולל שבת, החל מהשעה 09:30 בבוקר עד 19:00 בערב. (יום שישי עד 18:00).
ביאליק ידריך את מבקרי הפסטיבל, וישמח לסייע בקילוף הפרי על פי כללי הקילוף הבאים: לקלף מהפטוטרת (החלק הרחב) בידיים או באמצעות השיניים, ולאחר מכן לשלוף את החלק האכיל בפרי.

הליצ'י בשל מתחילת חודש יולי ועד סוף חודש אוגוסט – עם שינויים קלים בהתאם לזן. ככל שקליפת הפרי חלקה יותר, כך הוא יותר בשל ועסיסי למאכל. כאשר הקליפה האדומה של הליצ'י מקבלת צבע חום כהה – הטעם משתבח.

ב"להתאהב בטבע", פרוייקט תיירותי חקלאי בגליל המערבי, פרי הליצ'י אינו מרוסס ואינו עובר תהליך כימי של איוד בגופרית. ניתן לזהות בקלות פרי שעבר תהליך כימי של איוד בגופרית (תהליך שעובר רוב הליצ'י המגיע לשווקים) – זאת על פי צבעו הורוד. הפרי שעבר תהליך כימי של איוד בגופרית לא יחזור לצבעו המקורי – אדום בוהק.
ב"להתאהב בטבע" תמצאו פירות שלא עברו את התהליך, ולכן הפרי יהפוך לאחר מספר ימים לחום, וקליפתו תיעשה קשה ושבירה יותר – אך עם זאת טעמו לא ייפגע. ניתן להקפיא ליצ’י כשהוא טרי. יש לרחוץ את הפרי ולשמור אותו בכלי סגור במקפיא.

במהלך הקטיף החוויתי ניתן לטעום ולאכול מהליצ'י בשטח ללא תשלום וללא הגבלה, והמבקרים גם מקבלים שקית בה הם יכולים לאסוף את הליצ'י שקטפו, וביציאה לשלם עבור הפרי הטרי. בשטח יש מספר ברזיות לנוחות קהל המבקרים, חניה מסודרת, גישה לנכים. 

מחיר כניסה למבוגר – 20 ₪, לילדים – 30 ₪: כרטיס משולב לילדים (מעל גיל 3) הכולל כניסה לקטיף והשתתפות חופשית באטרקציות ובפעילויות המיוחדות בשטח.

ביאליק סולימני, טל. 050-5401129

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר