פעילויות וטיולים לראש השנה התש"ע

ראש השנה מוסיף עוד יום לסוף השבוע. מה נעשה והיכן נבלה בחג? קיבצנו כמה פעילויות וטיולים באווירת החג

סיור סליחות  של מלון רות רימונים צפת במהלך ספטמבר
מלון "רות רימונים צפת", מציע סיורים במהלך כל חודש ספטמבר, חודש הסליחות והרחמים, בעיר צפת.
סיור סליחות יצא מלובי המלון בשעה 03:30 לפנות בוקר אל סמטאותיה של צפת, תוך סקירה אודות ההיסטוריה של צפת, היסטוריה כללית בתוך הרובע היהודי והסבר אודות אמירת הסליחות במסורת הצפתית הקבלית. בסיום, כניסה אל תוך בתי הכנסת העתיקים (ספרדי-אשכנזי), הכוללת טעימות מפיוטי הסליחות על פי הנוסחים השונים המתפתחים בצפת.
הסיורים יתקיימו במהלך אמצע השבוע ובסוף שבוע במשך כל חודש ספטמבר. משך הסיור כשעה וחצי, רצוי להצטייד בלבוש חם.
מחיר האירוח בחודש ספטמבר (לא כולל חגים) – בסופ"ש: 850 ₪ לזוג ללילה על בסיס לינה וארוחת בוקר. מינימום הזמנה בסופ"ש 2 לילות. באמצע שבוע: החל מ- 550 ₪ לזוג ללילה על בסיס לינה וארוחת בוקר .

שנה טובה בגנים ובשמורות אזור צפון ים המלח
בימים שישי, שבת וראשון, 18-20.9, שמורת הטבע עינות צוקים ייערכו סיורים ב"שמורה החבויה" בהם נקבל את השנה החדשה ונכתוב ברכות ואיחולים לטבע ולים המלח המתייבש. במהלך הסיור נכיר את נווה המדבר הגדול בישראל ואת בעלי החיים המיוחדים החיים בו ונשמע את סיפורו של ים המלח ונסיגת קו החוף.
סיורים ב"שמורה החבויה" מתקיימים ללא תשלום (לא לקבוצות) בכל סופשבוע מחודש ספטמבר ועד יוני בשישי ושבת בשעות 10:00, 12:00 ובשבת גם ב- 14:00. קבוצות יכולות לתאם סיור בתשלום בטל. 02-6541255.
לפרטים, רשות הטבע והגנים: www.parks.org.il, כוכבית בטבע (3639*)

פותחים את השנה באקסטרים – רפטינג נהר הירדן בגדות
לרגל השנה החדשה רפטינג נהר הירדן מכריז על מבצע 1+1 על שייט ואומגה ברפטינג נהר הירדן – גדות, במהלך ראש השנה, 18- 21 בספטמבר.
המבצע יחול על כל מי שיפתור את חידת החג: אילו זנים מדגת נהר הירדן עשויים לעלות על השולחן החג בערב ראש השנה? מנה לפחות שלושה זנים כשרים.
פתרונות יש לשלוח למייל: [email protected], או להביא לקופות. מחיר שייט + אומגה – 110 ₪ לאדם (אין כפל הנחות). "רפטינג נהר הירדן"- לפרטים: טל. 04-9007000, 04-6817152, www.rafting.co.il

חגיגות הרימון במרכז Lavido נהלל
במרכז המבקרים של LAVIDO, בלב שדות נהלל, יתקיימו חגיגות הרימון במהלך ראש השנה. במסגרת החגיגות: סדנת הכנת קרם טיפוח טבעי מרימונים, הרצאה על רימונים וחיים בריאים וסיור בגן הבוטני 'אדם ואדמה': סיור בין מאות סוגי הצמחים, העצים וצמחי מרפא ובושם.
הפעילות לראש השנה תתקיים ב- 20/9/09 בין השעות 11:30-12:30 בתיאום מראש.
מחירים: סיור והרצאה ללא תשלום. עלות סדנא למבוגר: 25 ₪
שעות פעילות המרכז וחנות המפעל: 9:00-18:00 בכל ימות השבוע (יום ו' 9.00-15.00).
לפרטים נוספים: ענת, טל. 054-4607796 או http://www.lavido.co.il

מרכז המבקרים -"שביל פרות החלב" בבית לחם הגלילית
"שביל פרות החלב" מציעים חוויה חקלאית לכל המשפחה שמורכבת מהסברים והפעלות עם הדרכה צמודה באווירה חגיגית לקראת השנה החדשה.
בשביל החלב מתקיים סיור עם אטרקציות רבות: הסבר על משפחת היונקים ועל המלטה של הפרה, האכלת העגלים הגדולים עם אתים ומטאטאים המתאימים לגודל הילדים, בזמן שהילדים נהנים הבוגרים מקבלים הסבר על הזרעה מלאכותית בבקר. בהמשך הסיור, נכנסים למכון החליבה, לומדים ומתנסים בחליבה בידיים וגם מניקים את העגלים הקטנים. המשתתפים בסיור ייהנו גם מביקור ברפת החדשה, בה פועל רובוט אשר חולב את הפרות לגמרי לבד.
את הסיור מסיימים ב"משתה" של שוקו וחמאה ומוצרי חלב שמכינים במקום ולכבוד ראש השנה יכינו הילדים כרטיס ברכה לשנה החדשה.
מחיר: למבוגר ולילד החל מגיל שנתיים וחצי – 30 ₪
שעות הפעילות: מ- 10:00 עד 16:00.
לפרטים נוספים: צביקה, טל. 0523275682 / 04983243, www.shvilparot.co.il

רפי לביא טיולים בחגי ישראל בעמק יזרעאל ויערות מגידו
בימי חג ראש השנה מתקיימים טיולים משפחתיים בדגש על חקלאות, טבע, נוף, היסטוריה, תנ”ך ונוסטלגיה, ברכבים פרטיים בשטחי השדות בעמק יזרעאל ויערות מנשה. כל טיול יוצא בשעה 10:00 בבוקר ונמשך כ- 4 שעות.
המסלול כולל את נחל השופט, הר גחר, שדות עמק יזרעאל, נחל הקישון, מוביל המים הארצי, נהלל ושימרון. המסלול מתאים לכל המשפחה ולכל סוגי כלי רכב. למעוניינים בארוחת צהריים או בפיקניק בטבע, ישנם באזור אתרים מתאימים לכך. מחיר למשתתף: 40 ₪
לפרטים והרשמה: רפי לביא, טל. 052-4549012

טיולי חגים ממרכז שטח אלון הגליל
במהלך החג יתקיימו טיולי אופניים מאתגרים באזור ההרים שיצאו ממרכז השטח אלון הגליל. הטיולים הם לפי דרגות קושי שונות ואורך המסלול משנה מטיול לטיול.
לקראת ראש השנה יתקיימו טיולים בין היתר לאזורים: שמורת נחל ציפורי (
בראש השנה יתקיימו טיולים מגוונים למשל ב- 20/9/09 יתקיים טיול לטחנת הנזירים ועין יבקע מסלו לאורך נחל ציפורי וב- 24/9/09 יתקיים טיול של בין החגים והארוחות לכיוון הרדוף וחזרה לאורכו של נחל ציפורי.
בחג יתקיימו טיולים רבים, כדאי לברר איזה סוג טיול מתבצע בכל תאריך ולבחור את המסלול המתאים.
לפרטים: טל. 04-9869888 / 050-9200444 / www.4x4bike.co.il

רווה אתגרים טיול ריינג'רים למשפחות וקבוצות בבית לחם הגלילית
טיול ריינג'רים חוויתי בנהיגה עצמית בין מטעי הרימונים והמעיין.
לאחר כיבוד קל של תפוח בדבש, יוצאים למסלול מאתגר מבית לחם הגלילית לכיוון שמורות האלונים בין השדות השופעים ברימונים, ממשיכים וחוצים את מעיין "הסוסים" ולבסוף אפשר להתרענן במים הקרים.
למסלול מתלווה מדריך מקצועי אשר יוביל את הדרך ויהפוך את המסלול לחווייתי ומאתגר אף יותר. בכל ריינג'ר נכנסים שלושה נוסעים, הנהיגה לבעלי רישיון נהיגה בלבד- יש להצטייד ברישיון בתוקף.
שעות פעילות: בתאום מראש. לפרטים והזמנות: קרן, טל. 054-2066368

שנה חדשה "בצל הפסיפלורה"
חוגגים את חגי תשרי בצל הפסיפלורה, בפעילויות סביב פרי התשוקה המיוחד. הפעילויות כוללות עיצוב בקבוק באופן אישי כמתנה לחג, עיטור תפוח עץ מחומרים שונים וברכת שנה טובה נעוצה בפנים, הכנת מפיץ ריח הדסים ועוד.
עוד במקום: פינת חי, פינת ליטוף, משחקי חצר ופנאי ורכיבה על סוס פוני (בתשלום),. קיימת חנות בוטיק למשקאות שיכר, ליקר וריבות כולל טעימות חינם. בנוסף ניתן לרכוש שתילי פסיפלורה ומתנות.
הפעילות מתקיימת במושב מדרך עוז, משק 57 בתאריכיך 18/9, יום ו' ערב ראש השנה בין השעות 9:00-15:00. מחירי כניסה: לילד – 30 ₪ כולל פעילות יצירה
למבוגר – הכניסה חינם.
לפרטים נוספים: אופירה או נתן קורש, טל. 0528819646 / 0773293383 

מוזיאון המרציפן
מוזיאון המרציפן ומרכז השקד בכפר תבור מציעים לפתוח את השנה החדשה בביקור חוויתי לכל המשפחה.
הביקור במוזיאון המרציפן כולל תערוכה של פיסול במרציפן של דמויות מאגדות ילדים, חיות, פירות פרחים ואף דמויות מפורסמות. כמו-כן מוצג במוזיאון סרט המתאר את סיפור שביל השקד ואת תהליך הכנת המרציפן, בסוף הביקור מצפה לילדים וגם למבוגרים סדנת יצירה במרציפן.
בסמוך למוזיאון נמצאת חנות המפעל המציעה למכירה מגוון גדול של קישוטי מרציפן וכן מרציפן גולמי אשר ניתן לרכוש ולקשט לבד בבית.
בראש השנה יוכלו המבקרים, במסגרת סדנת היצירה במרציפן, להכין שלטי שנה טובה ממרציפן, תפוחים ממרציפן וגם חלות מרציפן.
משך הביקור כולל הדרכה – כשעה. מחיר: 15 שקלים
ביקור + סדנת יצירה ממרציפן – כשעה וחצי – 35 שקלים
ביקור + סדנת יצירה ממרציפן בשילוב שוקולד – 43 שקלים.
כל מבקר במוזיאון מקבל חלת מרציפן וכוסית של מיץ שקדים.
מוזיאון המרציפן, טל. 6772111 – 04, WWW.MARZIPAN-TAVOR.CO.IL

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר