פרווה – 300 מתכונים להכנת עוגות ועוגיות

הספר כולל 300 מתכונים של דברי מאפה מתוקים ומלוחים, קלים להכנה ובטעם ביתי, המבטיחים להפוך כל ארוחה כשרה לחגיגה

פרווה – מתכונים להכנת עוגות ועוגיות
מאת מירי ליבוביץ' שרוסטר
אורנית – הוצאה לאור
המחיר: 129 ש"ח
להשיג בכל חנויות ורשתות הספרים

אחת הבעיות של אוכלי כשר, היא הקינוחים בארוחה בשרית, שלא יכולים לכלול מרכיבים כמו שמנת וחמאה. לא בכוונה, לחלק מהתחליפים יש טעם של פלסטיק, אם כי היום שימוש בחלב קוקוס או קינוחים ועוגות על בסיס שוקולד איכותי, טפיוקה ופירות, הופך קינוחים כשרים למעדנים.

כדי לסייע בפתרון הבעיה, מציעה אורנית – הוצאה לאור את ספר המתכונים החדש "פרווה", ובו 300 מתכונים לעוגות ועוגיות פרווה, קלים ופשוטים להכנה, עם המרכיבים האיכותיים והמשובחים ביותר – ללא כל פשרות או תחליפים למיניהם.

המתכונים נאספו במשך שנים ואוגדו יחד בספר זה על ידי מירי ליבוביץ' שרוסטר, פסלת, אמנית ובשלנית, מחברת רב-המכר "אוכל רומני מבית טוב" עד עתה בעשרות אלפי עותקים.

בספר תמצאו אפשרויות רבות להכנת מטעמים וקינוחים לסוף הארוחה, לאירוח קליל ול"נשנושים" בין הארוחות. הוא מתאים במיוחד לכל מי שמחפשים רעיונות חדשים ומקוריים להפתיע את בני המשפחה והאורחים.

הספר ערוך לפי נושאים, סוגי המאפים והמרכיבים העיקריים. בכדי להקל על הקוראים למצוא את המתכון המתאים להם, יש בפתיח הספר תוכן על פי מספרי העמודים, ובסופו אינדקס אלף-בתי.

הספר כולל עוגיות מלוחות ומתוקות, מטוגנות ואפויות, עוגות ועוגיות שוקולד, תמרים, תפוזים, לימון, תפוחים, דבש, אגוזים, גזר, עוגיות תה, עוגות שמרים, בורקסים למיניהם, מגוון "מאפינס", עוגיות אתניות, ומאכלים מיוחדים לחנוכה, פורים ולחג הפסח.

מעיון בספר מתברר כי השם "פרוה" שעשוי למשוך אל הספר, עלול גם להרחיק ממנו בטעות את מי שאין בינם ובין כשרות דבר. הבשורה הטובה היא שיש כאן פשוט אסופה מרוכזת של עוגות, עוגיות ומאפים מלוחים – עם שפע אפשרויות וטעמים. אז אין כאן חמאה ושמנת; אז מה?
מהפרק "גבוה מעל כולן" (עוגות בסיר פלא), נסו טורט פרג, שוקולד ואגוזים; מ"הכל זהב" בדקו את הסופגניות: ספינג'  ממרוקו, צ'ורוס ממקסיקו, דונאטס מארה"ב, ולנגוש מהונגריה. מ"ריח מאפה שמרים טרי…" –  שטרודל אגוזים ורחת לוקום; "אלף עלים ועוד עלה" –  קני ציפורים עם פיסטוק; משהו מלו" – כרוכיות במלית פטריות"; ועוד ועוד – שפע מגרה בתיאור ובתצלום, שמעורר חשק להיכנס למטבח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר