פרי הגפן חוגגת שנה – רק יין ישראלי

מבחינת הקונספט מדובר במיקום מיוחד בו שוכנים חנות יין ומרחב לאירועים, וממש מעכשיו גם בר יין

חנות יינות ישראל (בלבד) פרי הגפן בשכונת נווה צדק הציורית בתל אביב, בבעלותו של גולן דור עתיר הפעלים (מסעדת ננה בר, מלון נווה צדק החדש) חוגגת שנה לפתיחתה, כאשר בשמונה החודשים האחרונים מנהל אותה יונתן (יוני) לוינגר, גם הוא בעל ניסיון בעולם המסעדנות והיין.

יוני אומר כי מבחינת הקונספט מדובר במיקום מיוחד בו שוכנים חנות יין ומרחב לאירועים, וממש מעכשיו גם בר יין.

"אנחנו מקפידים על הנראות של המקום, עם שמירה על המבנה המקורי שחוזק מעט עם קורות, ומראה טבעי של אבן ועץ בלי טיח. בחנות אנחנו מוכרים רק יינות ישראלים, בדגש על היקבים הקטנים, וזה נכון לא רק בחנות, אלא גם במסעדת ננה הממוקמת ממול, גם היא בבעלות גולן".

בגפן יין הולכים על מגוון "אמיץ" יותר מהיקבים. מדלתון, לדוגמא, יביאו את הדברים המיוחדים כמו יינות סינגל ויניארד, וכך גם מיקבי בוטיק. "אנחנו רוצים להביא את הדברים יוצאי הדופן ולא הרגילים כמו בכל חנות. זה דורש כמובן מהצוות להיות יותר מיומן", מציין יונתן לוינגר.

החנות מקיימת שתי פעילויות חודשיות משתנות. כך, בחודש שעבר בלט הפנינג יינות ישראליים וערב עם זאב דוניה מסוסון ים, ובסוף השבוע האחרון התקיים ערב סופר פרמיום מרתק עם מיטב יינות קסטל, יתיר, כרמל לימיטד אדישן, ורזרבים של דלתון ושאטו גולן. החודש יהיה גם ערב עם יקב תניא והיינן יורם כהן.
"אנחנו מבדילים בין הרצאות וטעימות", מסביר יוני. "ההרצאות מתקיימות באווירה חמה ואינטימית תוך קשר עם המרצה, וישיבה על ספות".

"הגישה שלנו היא רוחב לב בטעימות ובאוכל שאנחנו נותנים, וזה מוכיח את עצמו מבחינת הקשר עם המשתתפים, שלא תמיד מבינים ומתמצאים בתחום", אומר יונתן על ערבי ההרצאות, ורואה זאת כהישג.

מאחר שאנחנו ממש ערב ראש השנה, מציג לוינגר את הלהיטים הגדולים שמסתמנים בגפן יין לקראת החג:
בחבילות שי: אנשים לא מבקשים יין זול – חלפו הימים. אנשים הולכים על דברים איכותיים יותר ומוכנים לשלם יותר.
לקראת החג מתמקדים בחנות ביינות בסוסון ים – קמי, אלול, פליני, טייק 2, לנון, אנטואן.
מיקב בן חיים – בסדרה הצעירה שרדונה, רוזה ומוסקטו, ובסדרה הגבוהה פטיט סירה ורזרב.
שאטו גולן – לגפן יין שת"פ הדוק עם יקב זה. רואים אותם כ"יקב הבית" ואוהבים אותם מאוד.
רד פואטרי – שעשה גם יין עם תווית של מסעדת ננה בר.
והמלצה נוספת של יוני: הברוט של כרמל – יין נהדר שמתאים מאוד לחג.

החזון של גפן יין מתחיל במחירי היינות: שאנשים יראו בקבוק יין שנמכר במסעדה במחיר גבוה לפחות פי שניים; יקנו בקבוק, יישבו, ישתו – ויקשיבו לסיפור הין מהצוות. לכן משקיעים כאן בידע של הצוות ובהכשרתו כדי לתת תשובות יותר מאשר בסיסיות על היין שמוזגים.
"אנחנו רוצים שאנשים יבואו ויגידו: מבינים פה על מה מדברים", אומר יוני לוינגר.

פרי הגפן
רח' אחד העם 4
נווה צדק תל-אביב
טל. 03-5169168
www.pri-hagefen.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר