פרנצ'סקה – איטלקיה בסגנון ישראלי

ג'אקומו גילה כי יש יתרונות בביקור במסעדה כאורח: זה התחיל בקבלת פנים לבבית ושתי כוסות יין שירז בנימינה, בדיוק בטמפרטורה הנכונה, והמשיך בשף אופיר דמלין, בכבודו ובעצמו, שהצטרף לשולחן

יש יתרונות מסוימים בביקור במסעדה כאורח המקום, ואת זאת גילינו בפרנצ'סקה מייד עם כניסתנו. זה התחיל בקבלת פנים לבבית ושתי כוסות יין שירז בנימינה, בדיוק בטמפרטורה הנכונה, והמשיך בשף אופיר דמלין, בכבודו ובעצמו, שהצטרף לשולחננו.

אחרי שהכרנו והתרשמנו, שמנו את נפשנו בכפנו והרשינו לשף לבחור בעבורנו את המנות. ואכן, הייתה זו בחירה מושכלת, אם כי מעט מוגזמת מבחינת הכמויות. התחלנו בלחם צ'אבטה עם 10 מטבלים שונים וטובים למדי, כמו שום ברוטב, ממרח עשבי תיבול, ממרח זיתים, ממרח פלפלים וחמאת עגבניות מיובשות נהדרת. יכולנו להמשיך ולהתענג על הממרחים והלחם המצוין, כך שכמעט התאכזבנו כשהתחילו להגיע מנות האוכל.

עיצוב המקום פשוט ואלגנטי, ולמרות גודלה של המסעדה, האווירה ב"פרנצ'סקה" אינטימית למדי. מוסיקת הרקע, אם אכן הייתה שם, לא הפריעה לנהל שיחה ליד השולחן, ולא הכריחה אותנו להתמודד עימה בהעלאת קולנו או בשתיקה רועמת.

מאחר שציפינו לבחירותיו של השף אופיר, לא היה לנו מושג מה אנחנו עומדים לקבל, ואכן ניכר שהשתדלו לתת לנו את המיטב מן התפריט המגוון. פתחנו ברביולי ביתיים במילוי כבד עוף וברוטב יין. הרביולי בושלו בדיוק במידה הנכונה, והרוטב היה עשיר וסמיך. לטעמי, מנה זו אינה מתאימה להגשה כמנה ראשונה. היא עשירה ו"כבדה", ולמרות טעמה המיוחד, אם הבחירה הייתה ניתנת בידיי הייתי מגיש אותה כמנה עיקרית ולצידה סלט קל כלשהו. אישית, הייתי מעדיף גם מעט פחות כבד בתוך הרביולי עצמם, ואולי מעט יותר מאותו כבד ברוטב.

טעמם של הרביולי עדיין ריקד בפינו כשלשולחן הגיעו הניוקי. מעשה בית ברוטב בורדולייז עדין, עם נתחוני פילה עגל. אישית אני מעדיף ניוקי בעלי "גוף" מוצק יותר, שאליהם נלווה רוטב קליל יותר (עגבניות או שמנת). זוגתי טענה שאלה ניוקי מושלמים במרקם ובטעם, ודעתה, לאמיתו של דבר, אינה מכובדת פחות משלי.

בגישתנו לאוכל יש הבדל יסודי – היא בוחנת כל מנה לגופה ואינה משווה אותה לשום דבר אחר. אני, כשאני אוכל במסעדה איטלקית בארץ, נוטה להשוות את רמת האותנטיות של האוכל לזה המוגש מסעדה איטלקית באיטליה. אני שואל את עצמי עד כמה המנה נאמנה לצורת הבישול האיטלקית ולדרך ההגשה שם. ב"פרנצ'סקה" מבשלים אוכל איטלקי-ישראלי, וככזה הוא טעים ומעניין, גם אם אינו עומד בדיוק בסטנדרטים של ארוחה איטלקית טיפוסית.

שיחת הנפש שניהלנו בעקבות מנת הניוקי, וטענתה הניצחת של בת זוגי שאנחנו כעת במסעדה ישראלית ושעלינו להתייחס אליה ככזו, הביאו אותי לקבל את המנה הבאה בשלוות נפש גדולה יותר, ואפילו ליהנות ממנה, למרות שלא עמדה בדיוק בסטנדרט הגשה של מטבח איטלקי קלאסי. הייתה זו מנת ריזוטו מבושל בדיוק במידה עם יין לבן, שעועית ירוקה וכרישה ברוטב שמנת ורוקט, שעליה נתח פלמידה צרובה ומצוינת. צורת הגשה זו אינה מקובלת באיטליה, בה מנת הדג או הבשר מגיעה בנפרד, אך כפי שכבר הבנתי, כאן אוכלים אוכל איטלקי-ישראלי, וככזו זו הייתה מנה מהנה של ממש.

קינוח נפלא של מעין שטריוזל גבינה עם פירות יער חמים ונימוחים ולצידו כוס יין גוורטצרמינר מעולה, השלימו את הארוחה והותירו בנו את הרצון לשוב ולפקוד את המקום ולנסות גם את מנותיו האחרות.

לסיכום: ארוחה טעימה, אווירה נפלאה, ורצוי להזמין מקום מראש, כי למרות שביקרנו שם ביום ראשון, המסעדה הייתה מלאה עד אפס מקום.


פרנצ'סקה
טיילת חוף הים, ראשון לציון
טל. 03-9414151



מיהו ג'אקומו?
ג'אקומו – יעקב פיאלקוב, עוסק שנים רבות בבישול, ובבישול איטלקי בפרט.
הוא השתלם בבישול איטלקי אצל השף רוברטו פפי ברומא, אצל מרצ'לה חזן, ואצל כמה וכמה מאמהותיהם האיטלקיות של חבריו ברומא, בויצ'נצה ובנאפולי.
ג'אקומו עבד תקופת מה במסעדה ברומא, והייתה בבעלותו מסעדה, מעדניה, מפעל לייצור פסטה בשם "ג'אקומו".
כיום הוא מעביר קורסים בבישול איטלקי, עורך סעודות לקבוצות של עד 40 אנשים בבית הסועד, ומספק שירותי קייטרינג גורמה לקבוצות של עד 100 משתתפים.
כמו כן הוא כתב שני ספרי בישול תחת השם ג'אקומו ויולה/יעקב פיאלקוב.


ג'אקומו
רח' אצ"ג 10א' כפר סבא
טל. 052-6662124, 09-7410862
www.giacommo.net
[email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר