פשוט בישול – מאת דונה היי

"פשוט בישול" הוא ספרה השמיני של דונה היי בתוך שמונה שנים, ויש לה דו-ירחון גסטרונומי בן חמש שהפך ללהיט באוסטרליה, וגם בארה"ב, קנדה, בריטניה וניו זילנד

פשוט בישול
מאת דונה היי
מאנגלית: עליזה ספקטור
כנרת בית הוצאה לאור
מחיר מומלץ לצרכן 138 ₪



"יש לי בבית את כל הספרים של דונה היי באנגלית", אמרה הידענית.
"זה הספר השמיני שלה, והראשון שתורגם לעברית", אמרה המפיקה מהוצאת הספרים.

ואני, שלא ידוע מיהי דונה היי, לא מבין למה תפארתה והמוניטין שלה לא צוינו על גב הספר וגם על כריכתו הקדמית. כך שעד שקראתי את השורות העמוד הקרדיטים לשותפים להוצאת הספר האוסטרלית, לא ידעתי שהיי, בת 34 בלבד, היא שם דבר בתחום ספרי הבישול וכתבי עת גסטרונומיים.

"פשוט בישול" הוא ספרה השמיני של היי בתוך שמונה שנים, ויש לה דו-ירחון גסטרונומי בן חמש שהפך ללהיט באוסטרליה, וגם בארה"ב, קנדה, בריטניה וניו זילנד.

אז אם דונה היי באה מאוסטרליה, הבה ניתן קפיצת קנגורו אל הספר, שהפורמט הגדול שלו ותמונות הענק אמנם מרהיבי עין, אך פחות נוחים לעבודה במטבח. סיבה נוספת לאי הנוחות: הטקסט עצמו באות קטנה ודקה – לא מעשי.

היי וצוותה מציגים את הכנת האוכל בשלבים – פרקטי ונוח – וכן קיצורי דרך המהווים טיפים וטריקים לייעול הבישול.
פרקי הספר סטנדרטיים, בדומה לספרים רבים אחרים: מרקים; סלטים; פסטה, אטריות ואורז; עוף; בשר; פירות ים (הספר לא כשר); ירקות; מתוקים; ומילון מונחים.

את טבלת ההמרות בסוף הספר כדאי ביותר לצלם ולשמור, מפני שהיא תסייע בהתמודדות עם מתכונים מספרים, מגזינים ואתרי אינטרנט עולמיים – סופסוף אפשר לדעת ששבע אונקיות (OZ) של סוכר לבן שוות ל- 225 גרם, וכן הלאה.

בסך הכל, יתרונות "פשוט בישול" של דונה היי בעברית עולים על מגרעותיו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר