צהריים תרבותי – קפה קפה בסוזן דלאל

יתרונו הבולט של קפה קפה סוזן דלאל הוא מיקומו, שגורם למנות המוגשות ולשעת צהרים באמצע השבוע להיות חוויה נעימה במיוחד

לפני מספר ימים, טרום הגשם שהפתיע אותנו לטובה (ינואר, אחרי הכל), מצאתי עצמי מטיילת ברחובותיה היותר-יפים של תל אביב, בואכה נווה צדק, למשימה תרבותית כפולה: להיפגש עם העורך שלי ולבקר לצהרים בסניף קפה קפה במרכז סוזן דלאל על מנת להכיר מקרוב את התפריט החדש שלהם.

מי אמר שאי אפשר לתפוס שתי ציפורים במכה אחת? תוך כדי שיטוט הושפעה לטובה ההבעה הזועפת (מהחיפוש המתיש אחר החנייה, כמובן) מהתפאורה העירונית הנינוחה של יום חול בשעת צהרים. הכל קיבל פתאום תפנית בהירה וחמימה, ובמקום לרטון שכולם מתבטלים בשמש באמצע יום עבודה, אמרתי לעצמי 'מסתבר שגם אני כזאת. החיים שלי יפים'.

בית הקפה הממוקם בכניסה הראשית אל מתחם סוזן דלאל, מתמזג בו בהצלחה ומושך אליו גם אומנים העובדים במקום, כמו אוהד נהרין שהגיע עם בת זוגו והתינוקת שלהם כדי לקחת את הזמנתו ולהמשיך בדרכו. מסתבר שרבים בוחרים לקיים פגישות ואף לעבוד מבית הקפה, כך שחלק בלתי נפרד מהתפאורה הציורית הם מחשבים, עטים ואנשים (תרבותיים) משוחחים.

למנה ראשונה טעמנו את מרק היום (28 ₪) שהיה מרק כתומים, עם בטטה, דלעת, גזר ואף תפוז, וסלט "קפה קפה" (46 ₪). המרק היה בעל מרקם חלק וחמצמץ במידה, ואילו הסלט היה הפתעת הארוחה – קוביות בטטה צלויות, אגוזי מלך וקשיו קלויים, עלי בייבי, עגבניות שרי, בצל סגול, תותים וקיוי, ומעליהם גבינת רוקפור מגוררת ורוטב חרדל ודבש שחיבר הכל יחד מבלי להשתלט. סלט מצוין וטעים, שהצליח לשבור את רצף עלי הבייבי-עגבניות שרי-רוטב ויניגרט שכבר הצליח לעייף את חובבי הסלט המושבעים.

למנה עיקרית הזמנו "מעורב"- עוף וכבדי עוף בתוספת פטריות ובצל המוגשים לצד טחינה ירוקה, לאפה וסלט קצוץ (52 ₪), ומנה של שניצל בתוספת פירה (46 ₪). "המעורב" המשיך את מגמת החמצמצות החיובית של המרק בזכות תפוז שהצטרף גם לרוטב שלו, וערב לחכו של העורך, ואילו השניצל היה סטנדרטי לגמרי וניצל מהגדרה פחות מחמיאה בשל תוספת הפירה שהיה מצוין, עם המרקם והתיבול הנכונים.
אציין לטובה את הנדיבות בגודל המנות ואת ההגשה האסתטית במיוחד, כמו גם את השירות הנעים של המלצר גיא מדינה – שמול כרטיס הביקור של העורך שלף את כרטיס הביקור האישי שלו עם הכותרת "מרפא לגוף ולנפש – רפואה אלטרנטיבית עד בית הלקוח" ([email protected]), אם כי האיטי מעט – לאור הכנה של המנות במטבח ממש עם ההזמנה.

למיטב הבנתי מתעתד המקום להציג תערוכות מתחלפות כחלק מההתמזגות במתחם סוזן דלאל, דבר שיהווה יתרון בולט ויהפוך אותו למוקד משיכה אטרקטיבי.
אין ספק כי יתרונו הבולט של קפה קפה סוזן דלאל הוא מיקומו, שגורם למנות המוגשות ולשעת צהרים באמצע השבוע להיות חוויה נעימה במיוחד. הוסיפו לכך אנשים מעניינים, אוירה שלווה, ואם אפשר גם את העורך שלי, ותקבלו דיל מוצלח, ותרבותי כמובן.

קפה קפה
מתחם סוזן דלאל, רח' יחיאלי 5
נווה צדק תל אביב
טל.03-5106626
כל השבוע 00:00-08:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר