צריכת היין העולמית מטפטפת למעלה תוך גידול מסיבי בסין

הצריכה הכמותית גדלה ב- 10 אחוז ב- 10 השנים האחרונות, אך זהו גידול צנוע ביותר לעומת 35 אחוזי צמיחה של שוק הבירה הגלובלי מאז 1997

תעשיית היין הגלובלית גדלה, אך לאט ומעט, ובשנת 2007 גדלה הצריכה העולמית ב- 0.5 אחוז.
כך עולה מנתוני המהדורה העדכנית של מחקר שוק המשקאות הגלובלי של Impact Databank.
הצריכה הכמותית גדלה ב- 10 אחוז ב- 10 השנים האחרונות, אך זהו גידול צנוע ביותר לעומת 35 אחוזי צמיחה של שוק הבירה הגלובלי מאז 1997.

בעוד צריכת יין זינקה בסין ובמדינות מתפתחות אחרות, הרי שווקים גדולים ובשלים יותר כמו ארה"ב, קנדה, דרום אפריקה, אוסטרליה וצ'ילה חוו גידול מתון יותר. לעומתן, במדינות העולם הישן כמו צרפת, איטליה וספרד המשיכה צריכת היין בהידרדרות רבתי.
גידול שנתי של 0.4 אחוז לשנה צפוי בכמות היין העולמית עד סוף העשור.

סין הנה עתה שוק היין הגדול ביותר באסיה, והמדינה האסיאתית היחידה בצמרת 20 המדינות צורכות היין – עם 74 מיליון תיבות ב- 2007 (גידול של 35 אחוז מ- 2006). עם זאת, הסינים שותים פחות מבקבוק אחד לאדם בשנה, בהשוואה ל- 6 תיבות לאדם בשנה בצרפת – כך שההזדמנות במדינה זאת הנה עצומה, במיוחד לחברות יין בינלאומיות גדולות.

במהלך שלוש השנים האחרונות היוותה סין שני שלישים של הגידול בצריכת היין בעולם, אך רק 6 אחוזים מהיין שנצרך בסין ב- 2007 (פחת מ- 5 מיליון תיבות) היה יין מיובא בבקבוקים. השאר היה יין מייצור סיני או יין שיובא במיכלים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר