קופנהגן נבחרה כעיר עם איכות החיים הגבוהה ביותר

הסקר שונה מסקרים בהם נבחנים פרמטרים בסיסיים כמו בתי ספר טובים, שכר דירה נוח והיכולת להתפרנס בקלות, ובוחן בנוסף לפרמטרים הבסיסיים את רמת איכות החיים בשילוב מנצח של כל הדברים שעושים את החיים בעיר טובים יותר

בירת דנמרק, קופנהגן, נבחרה ע"י המגזין "מונוקול" של העיתון "הראלד טריביון" כעיר שהכי כדאי לחיות בה בשנת 2008, במסגרת הסקר השנתי של המגזין שבוחר את 25 הערים בהן איכות החיים הגבוהה ביותר.

הסקר שונה מסקרים בהם נבחנים פרמטרים בסיסיים כמו בתי ספר טובים, שכר דירה נוח והיכולת להתפרנס בקלות, ובוחן בנוסף לפרמטרים הבסיסיים את רמת איכות החיים בשילוב מנצח של כל הדברים שעושים את החיים בעיר טובים יותר – ההזדמנות לשתות יין משובח גם באחת בלילה, האפשרות ללכת ברחובות וליהנות מארכיטקטורה מוצלחת, היכולת לפתוח עסק ולזכות לקבלת פנים חמה, והאפשרות לבחור את בית הקולנוע האהוב מבין מגוון של בתי קולנוע.

אחרי קופנהגן ניצבות ברשימה מינכן (שהיתה העיר הזוכה לשנת 2007), טוקיו, ציריך, הלסינקי, וינה, שטוקהולם, וונקובר, מלבורן, פריס, סינדי, הונלולו, מדריד, ברלין, ברצלונה, מונטריאול, פוקוקה, אמסטרדם, מינאפוליס וקיוטו.

השופטים חשפו בנימוקיהם את פורמולת הניצחון של קופנהגן: שילוב של רעיונות טובים, תכנון טוב וכשרון ניהולי; העיר ירוקה להפליא, התחבורה העירונית בה נקייה ונוחה, כך שניתן להגיע משדה התעופה למרכז העיר בפחות מרבע שעה. העיר מרושתת במסלולי אופניים, ושליש מהתושבים מעידים כי הם מגיעים בכל בוקר לעבודה וללימודים על אופניהם. בסמוך לנמל ממוקמת תחנת רוח המספקת אנרגיה לעיר. חמש בריכות בנמל העיר פתוחות לרחצת התושבים בכל שעה של היום. היצע האוכל רחב וטוב, התרבות מפותחת ומזג האוויר נעים.

מחפשים עוד סיבות לחופשה או למעבר בקופנהגן? אל תשכחו את הטיבולי – פארק השעשועים הייחודי, ואת הלילה נטול החושך בקיץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר