קם סון – המתכון לאריכות ימים

השאלה הראשונה הייתה למשמעות השם, המצלצל כל כך אסייתי. המלצרית טרחה ללכת למטבח לברר אצל הטבחים, וחזרה עם התשובה שאין כזאת מילה במזרח, אלא שזה פשוט צירוף המילים come soon – "בואו בקרוב", שיוצרות את הצליל הכול כך קליט

באחד האמשים יצאנו, זוגתי ואני, לארוחת ערב בקם-סון, מסעדה אסייתית הממוקמת ברחובה הראשי של הוד השרון. בשיחה עם מנהל המשמרת, שלומי, הסתבר לנו שהמסעדה קיימת 19 שנה עם אותם הבעלים (טלי ויורם) ועם אותו השף (טוני), ושהוא, שלומי, מכיר את המקום כבר מגיל ארבע.
מאותו הרגע עניין אותנו המתכון לאריכות הימים של המסעדה לא פחות מכפי שעניינו אותנו המתכונים הקולינאריים שלה. תהינו: האם זה העיצוב, המיקום, התפריט, רמת המחירים, איכות האוכל, יעילות השירות, ניקיון המקום, האווירה? אולי שיווק מעולה וניהול נכון? או פשוט התמהיל הנכון של כל אלו?

השאלה הראשונה שלנו הייתה למשמעות השם, המצלצל כל כך אסייתי. המלצרית טרחה ללכת למטבח לברר אצל הטבחים, וחזרה עם התשובה שאין כזאת מילה במזרח, אלא שזה פשוט צירוף המילים come soon – "בואו בקרוב", שיוצרות את הצליל הכול כך קליט.

המקום, המכיל 200 מקומות ישיבה, נראה מתוחזק היטב, והשולחנות ערוכים ומסודרים בטוב טעם. יחד עם זאת, אל תתנו לגודל להטעות אתכם. עיצוב המסעדה והתאורה האדמדמה השולטת בה, יוצרים אווירה רומנטית ורגועה עם תחושה של אינטימיות.
הוסיפו לכך את חדר ה- VIP, את האינטרנט האלחוטי, את ציוד ההקרנה ואת מסכי הפלזמה, ותגיעו למסקנה הבלתי נמנעת שקם-סון היא גם מקום מתאים ופופולארי לקיום אירועים. אחת למספר חודשים מקיימים במקום פסטיבלים בסגנון המזרח הרחוק, יפני, תאילנדי וסיני, בשיתוף עם השגרירויות שלהם.

ואז נזכרנו שבעצם באנו לאכול…
פתחנו את התפריט וחששנו שלא יהיה לנו מספיק זמן לעבור על כולו. התפריט כולל 120 מנות שונות בסגנון סיני, יפני ותאילנדי, ואולי גם שילוב של כל הסגנונות. החלטנו לבקש את עזרתם של שלומי ושל המלצרית, כדי שיספרו לנו על מנות הדגל של המקום. הם המליצו בחום על מנת שרימפס חמאה ושום, שיפודי פרגיות בדבש ומייפל, בקר בקשיו מוקפץ בווק עם תפו"א ומוגש בתוך סלסלת בצק, פתאי, סטא עוף בקארי ושקדים, מרק חמוץ חריף, פוטומאקי במלית סלמון טמפורה, ועוד, ועוד – עד מאה ועשרים. הם אף הקפידו לציין שאת כל המנות מכינים במקום, בהתאם להזמנה ולבקשות המיוחדות של הסועד.
כדי שנבין טוב יותר, שלף שלומי גימיק שיווקי מנצח. הוא הניח על שולחננו, מכשיר DVD נייד, והראה לנו בהקרנה פרטית בהחלט, סרטון אחד מיני רבים, המתאר את כל התהליך, מ-א' עד ת', של הכנת שיפודי הפרגיות בדבש ובמייפל.

ההזמנה שלנו תוכננה כך שלא נפגע באף אחת ממדינות המזרח הרחוק ובאף יצור שהיה פעם חי.
כפתיח, הזמנו מרק וון-טון ומרק מיסו. המרקים היו בסדר, בלי הפתעות מיוחדות.
למנה העיקרית הזמנו, איך לא, את הפרגיות המוכרות לנו מסרט הווידיאו, את מנת הבקר בקשיו, וקומבינציית סושי. אין ספק שהמיוחדים של קם-סון הם מיוחדים, ומשאירים טעם של עוד. את השרימפס המומלץ, כמו גם מנות מיוחדות נוספות, החלטנו לדחות לפעם הבאה, אך ורק מטעמי הקיבולת המוגבלת שלנו. המנה היפנית הייתה בסדר, והפוטומאקי היה טעים מאוד. יחד עם זאת, אני מאמין שאם ארצה לאכול רק סושי אלך למסעדה יפנית.
ליווינו את הארוחה בשייק הבית המצוין – ליצ'י, בננה ותפוזים, ובקנקן של תה יפני טעים.
לקינוח חלקנו מנה מענגת של גלידת טמפורה מטוגנת, המוגשת עטופה בלהבות של אש סגלגלה על צלחת רחבה.

מחירי המנות סבירים ביותר, המחיר הממוצע לסועד שלא מתפרע, הוא 85 ₪, וקם-סון מציעה ארוחות עסקיות שישה ימים בשבוע במחירים מיוחדים.
אי אפשר בלי לציין לטובה את קטלוג המשלוחים המרשים, ואת מערך המשלוחים הפועל בכל ימות השבוע ומשרת בנוסף להוד השרון ולכפר סבא, עוד עשרות ישובים באזור המרכז והשרון, כמו גני תקווה, פתח תקווה, רמת השרון, רעננה, וראש העין.

לסיכום, המסקנה שלנו היא שהמתכון לאריכות הימים של המקום הוא, כצפוי, ניהול נכון, שיווק יעיל ויצירתי, עם מוצרים איכותיים, מחירים סבירים ושירות טוב.


קם-סון
דרך השרון 95, הוד-השרון
טל. 09-7444888
www.comesoon.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר