קפה טמלה – טעים בפאתי הסיטי של ת"א

לעיצוב של טמלה יש טאץ' ומראה היי-טקי כלשהו, או עיצוב שרואים יותר בניו יורק מאשר ברחוב השרון. הקונספט: מטבח שף לפועלי צווארון לבן, ואם תרצו: מה שבא לשף לראש

האמת היא שכנראה לא הייתם מצפים לראות מקום כמו מסעדת קפה טמלה (Café Tamella) ברחוב השרון בתל-אביב, בפאתי מתחם התחנה המרכזית הישנה מתחת למגדל הענק של בנק הפועלים, ומול מגדלי המשרדים של מתחם יד חרוצים/ריב"ל – הסיטי של תל אביב.

לעיצוב של טמלה יש טאץ' ומראה היי-טקי כלשהו, או עיצוב שרואים יותר בניו יורק מאשר ברחוב השרון.
מקרר הסנדביצ'ים והתנועה הגדולה ליד הקופה מעידים על כך שלא רק אוכלים במקום, אלא גם מביאים למשרד, ומשרדים כאמור לא חסרים כאן – בסביבה המיידית ובמתחם יד חרוצים/ריב"ל למי שנמאס לו ממסעדות האזור ורוצה לגוון במרחק מעבר חצייה אחד או שניים. גם חיילים באים לאכול בטמלה, מה שמעיד על מחירים סבירים ומן הסתם על טעם טוב. והעובדה שהמנות כאן פשוט ענקיות מוזילה את האכילה למי שרוצים לחלוק ולחסוך קלוריות וכסף.

טאמלה פתוחה מ- 6.30 בבוקר עד סביבות 5-6 בערב – המשרדים מתרוקנים ואנשי טמלה הולכים הביתה
התפריט כולל ארוחות בוקר (טמלה בכושר – על בסיס גרנולה, או טמלה במושב – על בסיס ביצים); אנטיפסטי, מרק היום, קיש, מגוון כריכים (גם ל- Take Away, כאמור): רוסטביף, חזה עוף, גבינה גאודה, טונה, גבינת עזים, מוצרלה, אבוקדו, סביח, או גבינת פטה.

נעבור לסלטים המגוונים: סלט טמלה (הרבה ירקות, אגוזי מלך, נתחי עוף, קרוטונים, וינגרט בלסמי); סלט קיסר עוף, סלט גבינת עזים חם, סלט קצוץ (ערבי); סלט טונה; סלט רוסטביף חם; סלט פטה; סלט פנצ'ונלה (עגבניות, מלפפון, צנון, פלפל, זיתים, בצל סגו, רצועות פרמז'ן); סלט תרד שרי; או סתם סלט קטן מבוסס חסות.

הטאץ' של טמלה איטלקי (אנטיפסטי, קרוסטיני, קפרזה) – מה שמתוגבר ביתר שאת ברביולי ובפסטות במגוון גדול: פסטות על בסיס שמן זית, פסטות על בסיס עגבניות, ואי אפשר בלי קצת פיוז'ן, ולכך נועדו הנודלס – סצ'ואן, אסיאתי, או נודלס כבדים.

על לוח רשומים בגיר המיוחדים של היום: מרק אפונה, פרגית מוקפצת עם ירקות (50 ₪), ופילה סלמון עטוף בעלי מנגולד (65 ₪).

טווח מחירי הכריכים: 25 עד 29 ₪; הסלטים: 29 עד 37 ₪ (סלט קטן: 16, חצי סלט קצוץ: 13 ₪).
הפסטות: 31 עד 38 ₪, והנודלס: 33 עד 42 ₪. אסקלופ עוף עם שרי וטימין או בעשבי תיבול, שניצל עוף בנקו, וכבדי עוף מוקפצים עם קרמל ויין אדום (41 עד 46 ₪) מייצגים את מחלקת העוף.

ב- 13:00 המסעדה מתמלאת עד אפס מקום, ויש גם ממתינים לשולחן שיתפנה, מה שאינו נדיר במקום, כפי שיספר לנו אבנר – שותף ושף, כשיתפנה מהלחץ.

היינו שניים והתחלנו את הארוחה עם סלט טמלה. הסלט ענקי, ובשקט שניים יכולים לחלוק אותו. אתם יודעים מה? אפילו שלושה לא נורא רעבים. העוף קצת יבש, אבל הירקות הטריים והרוטב מפצים על כך.
לקראת המנות העיקריות היינו במתח: האם נוכל לקבל נודלס עם נתחי עוף סצ'ואן כפי שרצינו, או שמנה זאת אזלה ובמקומה נקבל פסטה על בסיס רוטב שמן זית עם עוף ופלפלים קלויים.
בכל מקרה, שמחנו לדעת כי מהמיוחדים אכן יש פילה סלמון עטוף בעלי מנגולד ברוטב עשבי תיבול ותפוז, מוגש עם בטטה וסלט.

מגיעות המנות העיקריות ואנו מרוצים: יש נודלס סצ'ואן – חם וטרי ומהביל – וגם נאכל בהנאה רבה.
הסלמון הנו נתח גדול ארוז ועטוף בעלי מנגולד, ששמרו עליו רך ועסיסי. הרוטב מפתיע – טיפה חמצמץ עם גוון מתקתק של התפוז. אין ספק – מנת שף בתחנה המרכזית הישנה. הסלמון מונח על בטטות אפויות היוצרות בסיס ניתוח ולוהט, התורם מתיקות למנה.

הלחץ יורד, ומצטרף אלינו אבנר פרידמן, בן 32, שלמד בישול בפריז בבית הספר הידוע Le Notre במשך כמעט שנה.
לאבנר יש שותפה: יהלומית אלימלך, ויחד פתחו את טמלה לפני שנה, כאשר קודם לכן הייתה לו מסעדה בחולון באזור התעשייה באותו קונספט.
אז מה הקונספט? אם תרצו: מטבח שף לפועלים באשר הם (צווארון כחול בחולון וצווארון לבן ברח' השרון), ואם תרצו: מה שבא לאבנר לראש, לפי רעיונות ומצרכים.
עוד הבדל בין המסעדות של אבנר: בטמלה יש שלושה מיוחדים המתחלפים כל יום, מול עשרה שהיו לו במסעדה הקודמת – "משימה בלתי אפשרית לתפעול", כפי שהוא מגדיר זאת.
רגע, שאלה אחת נשארה פתוחה: ומי זאת טמלה שעל שמה נקראת המסעדה?
"בפורטוגזית, פירוש המילה 'טמלה' הוא בחורה קופצנית, משהו משוגע כמו המסעדה שלנו", מסביר אבנר.

עבור הארוחה לשניים בטמלה שילמנו 172 ש"ח, כולל שני בקבוקי קוקה קולה זירו ובקבוק סטרייט. בהחלט עסקה טעימה וטובה.



קפה טמלה
רח' השרון 14 ת"א
טל. 03-5602767

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר