רביבה וסיליה – המתוקים

'רביבה וסיליה' נוסד לפני 20 שנה, בלב שכונת רסקו ברמת השרון, וחיש-מהר הפך למוקד עלייה לרגל ול'בית שני' עבור רבים, צעירים ומבוגרים כאחד

רביבה וסיליה – המתוקים
מאת רביבה אפל, שי מונטג
עיצוב גרפי: סטודיו מיכל ודקל
צילומים: דנה זונשיין, דרור כץ
הוצאת אתר REST בשיתוף עם קנטור-מטרסו & יצחק
המחיר: 128 ₪
להשיג ברביבה וסיליה – רמת השרון, ובחנויות הספרים


"החלטתי לסכם 20 שנה בכתיבת ספר. ספר מתכונים של המקום שמשולבים בו מתכונים ראשונים מתחילת הדרך… ומתכונים אחרים שפותחו ונאספו במשך הזמן… כשמורי הדרך הם מגדולי השפים בעולם. ספר המבטא אהבה לעולם המתוקים". כך כותבת רביבה אפל בהקדמה לספ, בו אחת ממייסדות 'רביבה וסיליה' – בית קפה-מסעדה שהפך לאחד המוסדות החשובים והיציבים בארץ, מסכמת 20 שנות יצירה בספר אלבומח ומהודר, המכיל כ- 100 מתכונים שכולם על טהרת המתוקים.

'רביבה וסיליה – המתוקים' נועד גם לאלה שרוצים לגלות את סודות האפייה ואינם פוחדים משימוש במשקל ותרמומטר, וגם לאלה שסתם רוצים לאפות עוגה טעימה ליום הולדת.
למי שיעבוד על פי ההוראות שבספר, מבטיחה רביבה כי היא או הוא יקבלו תוצאות מושלמות בדיוק כמו ב'רביבה וסיליה'. לדבריה, כל הסודות פתוחים וגלויים.

'רביבה וסיליה' נוסד לפני 20 שנה, בלב שכונת רסקו ברמת השרון, וחיש-מהר הפך למוקד עלייה לרגל ול'בית שני' עבור רבים, צעירים ומבוגרים כאחד.
למאפים שנאפים בבית הקפה מדי בוקר, ובהם דניש חלבה, טארט קרם פיסטוק ודובדבנים, עוגיות שקדים דקיקות, מקרונים במגוון טעמים, עוגות פקאן וקינמון, עוגת מוס שוקולד וערמונים, פרלינים, מרמלדות ועוד, יש קהל אוהדים מסור ואיכותי הפוקד את המקום באופן קבוע, ומביא איתו עוד ועוד אנשים.
בכלל, בית הקפה-מסעדה זה הפך לאחד ממוקדי הפגישות הפופולריים ביותר לא רק של רמת השרון, כי אם של אזור תל אביב בכלל.

כל המאפים של רביבה מופיעים בספר. המתכונים הותאמו לאפייה ביתית, והם מלווים בתצלומים מרהיבים של המנות ושלבי הכנה, בטיפים ודגשים חשובים, ובסיפורים מהווי המקום.
גם עובדי בית הקפה מככבים בתמונות ומקבלים מקום של כבוד בספר, המוקדש לא מעט גם להם.

תוכלו ללמוד מהספר מה זה בומב – מאפה אישי המורכב מבצק שקדים שבתחתיתו ריבת פטל וקרם שקדים. יודעים מה זה שטרויזל? פירורי בצק אפויים המשמשים בקינוחים ומעל גלידה. ועוד אחד בשביל הכייף המתוק: מה זה גנאש שוקולד?- אמולסיה של שמנת ושוקולד.
איך שר יגאל בשן? "מתוק לי מתוק לי".


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר