רות סירקיס – מאסיה באהבה

בספר זה יש אוסף מתכונים פופולריים מהמטבחים הטובים ביותר באסיה, ביניהם מאכלים סיניים ותאילנדיים, יפניים והודיים

רות סירקיס
מאסיה באהבה
טעמים אסיאתיים במטבח הישראלי
צילומים יונתן בלום
ר. סירקיס מוציאים לאור
[email protected]
מחיר לצרכן: 119 ש"ח 
להשיג בכל חנויות הספרים
  
ספר חדש מפרי עטה של רות סירקיס, יוצא לאור בימים אלה בהוצאת הספרים המשפחתית.

בספר זה יש אוסף מתכונים פופולריים מהמטבחים הטובים ביותר באסיה, ביניהם מאכלים סיניים ותאילנדיים, יפניים והודיים.
בעזרתו אפשר להכין בבית מנות סושי ונודלס, מרק טום יאם ומרק מיסו, אגרולס ודים סאם, עוף טנדורי ובננה לומפייה, ועוד ועוד.

הכול מוסבר בפירוט רב ומלווה בצילומים מרהיבים. כמו כן מכיל הספר מידע שימושי על מצרכים וכלים אסיאתיים הניתנים לקנייה בארץ, ההופכים את הבישול האסיאתי לקל, פשוט וטעים.

רות סירקיס אומרת כי האוכל האסיאתי מאוד אופנתי עכשיו בישראל, ומציע עולם חדש ומסעיר של טעמים. שפע המסעדות האסיאתיות והסושיות הנפתחות, מעידות שהציבור הישראלי אוהב את הטעמים האלה.
גם בבית ניתן להכין אוכל אסיאתי בקלות ובמהירות. סוד הצלחתו הוא בשימוש ברטבים ובתבלינים האסיאתיים, ההופכים מצרכים רגילים למנות עם טעמים וניחוחות חדשים. זהו בישול ספונטני, והכללים שלו אינם נוקשים. לכן יש מקום ליצירתיות וכייף בהקשר עם האוכל הזה.

כל המתכונים שבספר מאסיה באהבה נוסו והוכנו במטבח של רות סירקיס בתל אביב. במהלך העבודה על הצילומים עברו המנות המוכנות מהמטבח לחדר האורחים, ושם צולמו על ידי יונתן בלום, לאחר שהבת תמי סירקיס-אקרמן עשתה את הסטיילינג.
מסתבר כי בתום הצילום נאכלו המנות בתיאבון רב על ידי הצוות, ולא נותר לנו אלא לקנא בהם, ובעצם להכין בעצמנו את המאכלים על פי המתכונים.

המתכונים מסודרים לפי המנות בארוחה, וכוללים מתאבנים, סושי ודים סאם, מרקים, נודלס, סלטים, עוף, בשר, דגים, ירקות, אורז וקינוחים. הכול להכנה בבית במסגרת ארוחות עם טעמים חדשים ורעננים.

'מאסיה באהבה' הוא ספר בישול אישי המתבסס על התנסות של רות סירקיס באוכל אסיאתי בנסיעותיה הרבות למזרח הרחוק, במשך כ- 40 שנה.
לכן, מלבד המתכונים יש בספר סיפורים אישיים, שנכתבו על ידי רות וצולמו על ידי רפי סירקיס הבעל, המתארים את חוויות המפגש עם עולם חדש, קסום ומעניין.

הספר לוקח את הקוראים אל דוכני האוכל הפשוטים שברחובות ובשווקים, ואל מסעדות ומלונות הפאר ברמה הגבוהה ביותר; אל פונדק יפני מסורתי, 'ריוקן', ואל בתי מרקחת סיניים; אל בתי ספר לבישול ואל ספינת-מסעדה מהודרת על נהר המלכים בבנגקוק; אל מפגשים עם מומחים שונים לתרבות האסיאתית, וגם אל השף מהסרטים שבישל את האוכל בסרט "אוכל שתייה גבר אישה".

'מאסיה באהבה' מביא סיפור אהבה ממבט ראשון עם המזרח הרחוק. הספר מלא וגדוש במידע, צילומים, רשמים אישיים וסיפורים מהטיולים הרבים לשם. הוא מאפשר טעימה מהמציאות הססגונית של המזרח הרחוק ומהתרבות והפולקלור שלו. השילוב של רשמי מסע, מתכונים מוצלחים, כתובות שוות של מקומות מעניינים והעושר הגרפי של מאסיה באהבה, מזמינים את הקוראים לחוויות של טעמים אסיאתיים במטבח הישראלי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר