ריו גרנדה – פס הקול של הבשר

מאחר שמדובר במסעדת בשרים, המתמחה בהכנת ועישון בשר, יש בתפריט מבחר נתחי בשר מובחרים מגידול מקומי בלבד, שזוכים לתשומת לב רבה ביישון ובצלייה, כשכל הבשרים נצלים על גריל הפחמים ובמעשנת

שני דברים יעשו לכם מצב רוח טוב כשתגיעו למסעדת בשרים-בר ריו גרנדה בתחילת רחוב הרצל, ממש מול מגדל שלום: הראשון הוא חניון סנטרל פארק שצמוד לחניון רוטשילד 1 הגדול והיקרן – בסנטרל פארק תשלמו בערב 15 שקלים – זהו. 

 

הדבר השני הוא פס הקול המוזיקלי לו אחראי אישית דן נורדמן הבעלים רב הניסיון בתחום המסעדות וחיי הלילה, שאחראי אישית לעוד הרבה דברים כאן, וטוב שכך. איזה מוזיקה? טובה ומהנה. תבואו ותשמעו.

בכלל, במקום לחכות לסוף הכתבה, אני ממליץ כבר בראשיתה על בילוי ערב אחד, ואולי אפילו יותר, בריו גרנדה.

מאחר שמדובר במסעדת בשרים, המתמחה בהכנת ועישון בשר, יש בתפריט מבחר נתחי בשר מובחרים מגידול מקומי בלבד, שזוכים לתשומת לב רבה ביישון ובצלייה, כשכל הבשרים נצלים על גריל הפחמים ובמעשנת.

לפני שניכנס לתפריט ולמה אנחנו אכלנו כאן, נדבר קצת על פיזיות המסעדה-בר.
ריו גרנדה מחולקת לשני מפלסים: במפלס התחתון נמצא מטבח פתוח עם גריל שמדי פעם מעלה להבות, עם תצוגת בשרים ובר בשר לישיבה, אכילה ולגימה. הבעייתיות בקומה העליונה היא שמותר לעשן בה, אם כי אנחנו שישבנו למטה לא חטפנו ריחות סיגריות, ובהחלט נהנינו מריחות הבשרים הזוכים לטיפול מקצועי של צוות המטבח. דן סיפר לנו שאפשר להזמין את הקומה העליונה לאירועים פרטיים של עד 25 אורחים, וניתן ליהנות מתפריט מיוחד בו דוגמים הסועדים את מבחר הסטייקים של ריו גרנדה, חתוכים באופן מיוחד לאירוע.

התפריט כולל מנות פתיחה ומנות בר, בשרים ודגים מעושנים וקינוחים, לצד מבחר בירות, יין ואלכוהול.
בין מנות הפתיחה: ברזאולה – נקניק איטלקי מלוח עם גבינת עזים מתובלת (58 ₪), קלמרי סגול טרי (54 ₪) , קרפצ'יו פילה בקר טרי (54 ₪), נתחי סינטה צרובה על סלט שורשים (48 ₪).

בתפריט הסטייקים המוגשים עם תוספת וסלט, יש נתחים כמו טי בון 500 גרם (165 ₪), ניו יורק סטייק 450 גרם (145 ₪), פריים ריב 500 גרם (165 ₪), ואיך אפשר שלא לציין את הספריבס, שדן אומר כי המתכון שלהן בא בהשראת "קפה דה קלוס" באמסטרדם. שיהיה, כי אני אכלתי ספריבס במקומות טובים עותר, על אף תהילת המסעדה האמסטרדמית. בכל אופן מדובר בשדרת צלעות חזיר גדולה שנצלו-עושנו באיטיות, וכפי שהסביר דן ונוכחנו במו סכו"מנו: הן רכות כחמאה ומתפרקות מהעצם (150 ₪).

כמסעדת בשרים, בתפריט יש מגוון מנות ללא גלוטן ואנשי הפליאו יחגגו כאן ללא חשש ובשמחה רבה – בלי הקינוחים, אז מה?
מאחר שמדובר במסעדה-בר, יש כאן תפריט יין ואלכוהול רחב, ובו יינות מהעולם ומיקבי בוטיק ישראליים, לצד מגוון אלכוהולים, קוקטיילים ובירות.

טוב, אנחנו הרי הגענו לאכול ולא רק לדבר, אז הנה מה שאכלנו: פתחנו עם ברזואלה העשויה במקום – וכך גם כל הרוטבים המוגשים בריו גרנדה ומעטרים גם מנה זאת, לצד עצם מח, קונפי שומים ופלפל חריף לנועזים; וקלמרי סגול טרי שבילה על הפלנצ'ה עם פטריות יער טריות – חגיגה גדולה, אותה השקינו עם כוס בירה ווינשטפן וכוס יין ריטון של יקב אמפורה.

אין ספק שהתיאבון נפתח היטב לבשרים בהם צפינו מאחורי חלון הזכוכית של המטבח בעת הכנתם: סטייק פריים ריב גדול, שזכה לטיפול אוהב במטבח והכנה בדיוק במידה הנכונה. נתח זה זכה לטיפול אוהב גם מאיתנו. עובדה, חיסלנו הכל. זה היה גם גזר דינן של הצלעות בגוש הספריבס המצוין שקיבלנו.
למרות שניסיתי לא להזמין קינוח, אורחי לארוחה לא עמד בפיתויים המתוקים אותם הציעה לנו רינה, שכפי ששמנו לב מנהלת כאן את העניינים, ולקחנו את אחיו המתוק של פטה כבד בדמות גוש שוקולד מלבני עטוף בתה ירוק (בתמונה למטה). הבעיה היא שגם זה היה טעים.

מכיוון שההמלצה הופיעה כבר בתחילת הכתבה, אז אתם יודעים מה? פשוט תבואו.

בתקופת האולימפיאדה בריו – תפריט ברזילאי חגיגי
לרגל המשחקים האולימפיים בריו, תציע ריו גרנדה תפריט ספיישלים אולימפי שעושה כבוד למטבח הברזילאי. המנות יוגשו לכל אורך המשחקים האולימפיים, מ-5 באוגוסט עד 21 באוגוסט, והמבלים במקום יוכלו להתעדכן באירועים הספורטיביים באמצעות מסכי הטלוויזיה במקום.
בין המנות:
פיג'ואדה FEIJOADA – תבשיל בשר ושעועית שחורה – מאכל ברזילאי אותנטי. מוגש עם אורז – 69 ₪
בריגדיירו BRIGADEIRO – טראפל שוקולד ברזילאי בציפויים שונים – 36 ₪
קאיפירינייה אליפות CAIPIRINHA – חצי ליטר קאיפירינייה ברזילאית עם טוויסט אננס קאריבי – 55 ₪


ריו גרנדה
רח' הרצל 4 תל אביב
טל. 03-5737277
בפייסבוק
באינסטגרם
א-ה', שבת 12.00 עד חצות
שישי 17.00 עד 1 אחרי חצות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר