רקנאטי: סוף עידן היינות החומציים

בשנתיים-שלוש האחרונות הלך יקב רקאנטי עם הייננים גיל שצברג ועידו לוינסון, על הז'אנר של יינות קרים בעלי חומציות גבוהה, מתוך ניסיון להתאים את היין לאוכל. "יינות לאוכל", ככה נאמר לנו. בהשקה האחרונה שקיים היקב, מצאתי שהיינות טיפה התחממו, קיבלו אופי רך יותר, עגול יותר, והפרי בא לידי ביטוי

אני עושה את זה הפעם קצר, פשוט ומובן.גיל שצברג, יקב רקנאטי
בשנתיים-שלוש האחרונות הלך יקב רקאנטי עם הייננים גיל שצברג ועידו לוינסון, על הז'אנר של יינות קרים בעלי חומציות גבוהה, מתוך ניסיון להתאים את היין לאוכל. "יינות לאוכל", ככה נאמר לנו.

אני באופן אישי יצאתי בכל הזדמנות נגד היינות הללו, לא מפני שהם לא היו טובים, ולא בגלל שלא התאימו לאוכל. אני פשוט חושב שיין צריך לעמוד בפני עצמו, ואם אחרי כוס קשה לי להמשיך לשתות ממנו בגלל רמת חומציות גבוהה, אני כן רוצה טעמי הדר ולימון, אני כן רוצה פירות בוסריים ועפיצות חזקה, אבל ליין הזה חייב שיהיה גוף חסון ומעט מתיקות. אני רוצה שהיין שלי יהיה מאוזן, וזו מילת המפתח בעשיית יין: איזון.

בהשקה שקיים יקב רקנאטי ליינות הקריניאן 2011, מרסלאן 2012, סירה ויונייה 2012 והספיישל רזרב 2012, מצאתי שהיינות טיפה התחממו, קיבלו אופי רך יותר, עגול יותר, והפרי בא לידי ביטוי.

רשמי טעימה:עידו לוינסון, יקב רקנאטי
מרסלאן 2012
מרסלאן הנו הכלאה בין קברנה סוביניון וגרנאש.
ליין צבע בוהק עשיר מאוד. ארומות נעימות של פרי צעיר מעט תוקפני. מעט טבק, מעט עישון, והמון ירוק.
בפה יש המון עשבי תיבול יבשים, דובדבנים מאוד עסיסיים, מעט מתקתקות מאוזנת עם חמיצות טובה. יין עם טוויסט מפתיע.
אכן, רקנאטי שמחים תמיד למכור קברנה ומרלו, אבל יש כל כך הרבה כאלה בשוק, כך שכאשר באים עם משהו חדש, אנשים מתחברים אליו.
המחיר 95 ₪

סירה ויונייה 2012
יין מאוד בשרני ומוצק, עם ריחות טובים של אספרסו ואניס.
בפה יש המון פרי אדום בשל עם טאנינים טובים. חומציות טובה ומאוזנת. באפטר טייסט מתגלים כל הדברים הטובים שיש ביין סירה משובח (אדמה, סלמי). יין אלגנטי, מאוד מהנה.
המחיר 139 ₪

קריניאן רזרב כרם פרא 2011
צבע סגול בוהק. בערסול הכוס מתגלה יין מוצק. בפה יש טאנינים נעימים מאוד קטיפתיים.
בפה יש המון שזיף ופטל, מעט נענע בקצוות, ובאפטר טייסט צצים עשבי תיבול טריים. יין מרשים.
המחיר 139 ₪

ספיישל רזרב אדום 2011 – יין עתידי
עשוי מחמישה זני ענבים, 18 חודשי חבית. אני אוהב את התוספת המועטה של המרלו – בסך הכול 15%, וזה אומר שעבור יינני רקאנטי 2011 הייתה שנה טובה, בה הענבים הבשילו בצורה אופטימלית, ולא צריך להוסיף מרלו באופן שיתקן חוסר פרי בשאר הזנים.
מדובר ביין עתידי. בפה הוא מאוד ירוק. פרי טוב, עפיצות בינונית, חומציות טובה ולא גבוהה.
אם היין היה זני, הייתי יכול לחוות דעה לגבי עתידו. עקב ריבוי הזנים יהיו הרבה פרמטרים שעלולים להשתנות, ונבואה ניתנה לשוטים.
אני הרבה דברים, אבל לא שוטה. שותה כן, אבל לא שוטה. לכן דעתי על תוספת המרלו נאמרה לפרוטוקול. אני מתחייב לחזור לספיישל רזרב אדום 2011 של רקנאטי בעוד שנה.
המחיר 135 ₪ לבקבוק בקניית שישייה.

לסיכום:
תם עידן היינות החומציים של גיל שצברג ועידו לוינסון (אני מקווה). התחממות נרשמת ביקב. אז באמת, שיהיה רק אוכל טוב ויין משובח, והם אכן כך ברקנאטי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר