רקנאטי על ציר שלוש שנים בדרך היין אור יהודה – על הרמוניות וגוף עשיר

רשת דרך היין קיימה בחנותה שבאור יהודה, הטעמת רוחב של יינות יקבי רקנאטי על ציר הזמן שבין 2001 ל- 2003. הוטעמו יינות מסדרת הריזרב בלבד מהמרלו ומהקברנה, וכן בקבוק מגנום 2002 של קברנה סוביניון

רשת דרך היין קיימה בחנותה שבאור יהודה, הטעמת רוחב של יינות יקבי רקנאטי על ציר הזמן שבין 2001 ל- 2003.
הוטעמו יינות מסדרת הריזרב בלבד מהמרלו ומהקברנה, וכן בקבוק מגנום 2002 של קברנה סוביניון.
חלק מהטועמים אהבו יותר מהאחרים את הקברנה סוביניון ריזרב 2002 בבקבוק המגנום. האם גודל הבקבוק תרם לטעם היין? מסופקני. האם זו הייתה דוקא שנת הבציר המוצלחת? ייתכן.

ההטעמה נועדה לתת לטועם מושג על התפתחותם של יינות היקב על ציר הזמן, בעוד חלק מהבקבוקים שהוטעמו מהשנים 2001 ו– 2002 כבר לא מוצעים למכירה בשל מלאי קטן, ונועדו להטעמות בלבד. לפיכך הוצעו לרכישה בקבוקי הריזרב 2003 בלבד.

על השולחן בחנות סודרה שורת הבקבוקים. אין ספק שהבקבוקים של יקבי רקנאטי משדרים איכות ויוקרה בכהות צבעם ועמידתם הגאה. הלוגו המוזהב מוסיף לבקבוק טאצ' של הדרת כבוד קלאסית.

המרלו ריזרב של רקנאטי הנו יין אלגנטי מענבים בכרמים שבגליל העליון. ליין גוף עשיר וטעמים קלאסיים. הארומה היא של פירות יער אדומים ועשבי תיבול, עם ניחוח וניל ציפורן ואגוז מוסקט. 15-18 חודשי יישון בחביות עץ אלון צרפתי הביאו למורכבות.
סדרת הקברנה ריזרב – הענבים מגיעים מכרמים בכרם בן זמרה בגליל העליון ומקיבוץ מנרה. זהו יין אלגנטי עם ארומה של פרי יער שחור. סיום מינראלי ומעושן עם ניחוח עשבי תיבול. הטנינים עוצמתיים. היין שהה 15-18 חודש, בחביות עץ אלון צרפתי ליישון.

טעמתי להשוואה מבין שני הקצוות: רקנאטי מרלו ריזרב 2003 – ליין ארומת פרי עם גווני ציפורן ווניל המשתלבים היטב בטעמי פרי יער אדום ושחור. ניכר ביין שהוא עדיין צעיר ויש לפניו שנים של התפתחות.
רקנאטי קברנה ריזרב 2003 – צבע היין בינוני עד כהה, עם שמץ טעמים ירוקים של פלפל ועשבי תיבול. בפה היה היין עגול וקטיפתי, והסיומת טובה.
רקנאטי קברנה סוביניון 2001 ריזרב – היין שטעמתי וגם אהבתי יותר מכולם, היה יין זה, עם בידול מוחלט בעומק, ברבדי הטעם בגוף ובצבע מאחיו משנת 2003.
היין של 2001 הפגין צבע עמוק, האף מסוחרר מריח של עץ קלוי, חמיצות גבוהה, פרי אדום עם רמז לדובדבן ופטל עם עשבי תיבול. היין מורכב ועשיר. אני חייב לציין שבקברנה 2001, חרף היותו האהוב עלי מהיינות שטעמתי בהטעמה זו, חסרו לי ההרמוניות והגוף העשיר והמלא של הספיישל ריזרב מאותה השנה.

חברה להטעמה בדרך היין עלמת חמודות בשם שרון אפלר יניב השוקולטיירית, שממלכת ייצור השוקולד שלה לשוקלדים ופרלינים מרירים קלסיים ואיכותיים, ממוקמת בקיבוץ נחשון, הטעימה היום בחנות דרך היין שבאור יהודה הביאה ממבחר פרי יצירתה מבית השוקולד CORINTH, ובתרגום : "שוקולד מריר פראי אמיתי". שרון היא בוגרת LENOTRE – בית הספר המוביל בפריס לשפים ולשוקולטיירים, שם רכשה אהבה ופיתחה ידע ליצירת שוקולד מריר ואיכותי במגוון ייחודי של טעמים וגוונים.
החיבור של הטעמת יין ושוקולד שוב עשה את שלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר