רק 3% מהישראלים מתכוונים לטוס לתורכיה במהלך 2011

ירידה דרמטית של 65% משנה שעברה וירידה של 78% מלפני שנתיים.כך עולה מסקר שנערך לקראת יריד התיירות הבינלאומי של ישראל IMTM 2011 שיתקיים ב- 8-9 בפברואר בגני התערוכה בת"א

בקרב הישראלים המתכוונים לנפוש בחו"ל במהלך שנת 2011, רק 3% הצהירו שיעשו זאת בתורכיה.
כך עולה מסקר שנערך בימים האחרונים על ידי מכון הסקרים גיאוקרטוגרפיה לקראת יריד התיירות הבינלאומי של ישראל IMTM 2011 שיתקיים בתאריכים 8-9 בפברואר בגני התערוכה בתל אביב.
הסקר נערך בקרב 500 גברים ונשים המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישובים היהודיים במדינת ישראל.

סקר זהה נערך גם בשנה שעברה ולפני שנתיים והממצאים מצביעים על שינויים גדולים בכוונות הנופש של הישראלי. בשנה שעברה כ- 10% מהישראלים אמרו כי בכוונתם לנפוש בתורכיה במהלך 2010, ולפני שנתיים כ- 16% הצהירו שבכוונתם לנפוש בתורכיה במהלך 2009. זוהי ירידה דרמטית של 65 אחוז ו- 78 אחוז בהתאמה.

אייל שמואלי, מו"ל ועורך ראשי של Israel Travel News ומיזמי IMTM, אומר: "משבר היחסים בין תורכיה וישראל רק הולך ומחריף והישראלים ממשיכים להחרים את המדינה ולחפש מקומות אחרים לנפוש בהם. למרות ניסיונות לרכך את הקיטוב בין שתי המדינות, שהתבטא בסיוע של תורכיה בשריפה בכרמל, נראה שהרוחות עוד רחוקות מלשקוט. התורכים מודעים לבעיה, והם מתכוונים להגיע ליריד התיירות, להקים את הביתן הגדול ביותר ולהפעיל את כל האמצעים השיווקיים שעומדים לרשותם על מנת לחזר אחרי הקהל הישראלי ולבלום את מגמת הירידה הקשה הזו. יריד התיירות פתוח לקהל הרחב משעות הצהריים ואני מזמין את כולם להגיע ולהתרשם מפסטיבל תיירות ססגוני המורכב מביתנים של עשרות מדינות ומפעילי תיירות ישראליים".

עוד עולה מהסקר כי חלה ירידה של 45% בקרב הישראלים המתכוונים לנפוש בשנת 2011 בסיני (7% השנה לעומת 13% בשנה שעברה), ירידה של 29% בקרב הישראלים המתכוונים לנפוש במזרח הרחוק (20% השנה לעומת 28% בשנה שעברה), ירידה של 26% בקרב הישראלים המתכוונים לנפוש ביוון, קפריסין והאיים (23% השנה לעומת 31% בשנה שעברה), וירידה של 9% בקרב הישראלים המתכוונים לנפוש באמריקה (39% השנה לעומת 43% בשנה שעברה).
רק אירופה מצליחה לשמור על כוחה עם 74% השנה ובשנה שעברה ובכך הופכת ליעד הפופולארי על הישראלים.

הסקר גם בדק בקרב הישראלים שהצהירו שינפשו בארץ במהלך 2011, איפה הם מתכוונים לעשות זאת. כשני שלישים, 67%, מתכוונים לנפוש בצפון. טבריה ואילת צוינו גם הן בשיעורים גבוהים יחסית על ידי כמחצית מהישראלים – 51% ו- 50% בהתאמה, כאשר אזור ים המלח צוין בעקבותיהן כיעד לנופש על ידי 47% מהישראלים.
מבין היעדים שנבדקו, תל-אביב הינה היעד הכי פחות פופולארי לנופש, כאשר רק 16% ממי שמתכוונים לנפוש בארץ ציינו כי בכוונתם לנפוש בה.

בנוסף, 65% מהישראלים מתכוונים לנפוש במהלך שנת 2011 בארץ או בחו"ל. בהשוואה לשנים קודמות ניכרת יציבות יחסית בכוונת הנופש של הישראלים (65% השנה, 62% אשתקד ו- 66% שהתכוונו לנפוש בשנת 2009).
שיעור מי שמתכוונים לנפוש בארץ דומה יחסית לשיעור מי שמתכוונים לנפוש בחו"ל: 22% בארץ, לעומת 24% בחו"ל.
14% מהישראלים מתכוונים לנפוש השנה גם בארץ וגם בחו"ל, וכרבע מהישראלים, 26%, ציינו כי אינם מתכוונים לנפוש כלל השנה.

לאתר IMTM

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר