רשות הטבע והגנים בשיתוף עמותת עלי כותרת בפרוייקט טיולים למשפחות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים

הביטחון של הילדים והמשפחות הנפגשים בטיול בחברה דומה, מחזק את תחושת הביחד. המפגש של המשפחות הוא הזדמנות חשובה עבורן להכיר, ליצור קשרים חברתיים, להשיג תמיכה ולהעביר הרבה מידע חיוני. בנוסף, למדריך יש הלגיטימציה להתנהל בקצב המותאם לקבוצה ולענות על ציפיותיה

מרכז חינוך והסברה גליל תחתון-עמקים של רשות הטבע והגנים, בשיתוף עם עמותת עלי כותרת, החלו בפרוייקט שנתי של טיולים המיועדים למשפחות עם ילדים בעלי צרכים מיוחדים.

עמותת עלי כותרת מפעילה מועדונים חברתיים לילדים ונוער בעלי צרכים מיוחדים ולקויות שונות. שיתוף הפעולה בין רשות הטבע והגנים לעלי כותרת צמח מתוך ההבנה, כי שיתוף פעולה בין שני הגופים יכול לתת מענה אמיתי לאוכלוסיה גדולה, אשר צרכיה אינם זוכים לתשומת הלב הראויה.

הפרוייקט נבע מתוך הצורך לאפשר לילדים המוגבלים להשתתף בטיולים מודרכים רגילים שעורכת רשות הטבע והגנים. בין הבעיות בטיולים רגילים: קצב המדריך שלא היה מותאם לבעלי הצרכים המיוחדים, מסלולים עבירים, ההסברים של המדריכים ומשך הטיול מותאמים לצורכי הילדים, משפחתם ועוד.

לסיורים המותאמים לאוכלוסיה בעלת צרכים מיוחדים, מספר יתרונות : הסיור בסביבה בה "כולם בסירה אחת" מנטרל מבוכה, ותורם לתחושת הביטחון והנוחות.
הביטחון של הילדים והמשפחות הנפגשים בטיול בחברה דומה, מחזק את תחושת הביחד. המפגש של המשפחות הוא הזדמנות חשובה עבורן להכיר, ליצור קשרים חברתיים, להשיג תמיכה ולהעביר הרבה מידע חיוני. בנוסף, למדריך יש הלגיטימציה להתנהל בקצב המותאם לקבוצה ולענות על ציפיותיה.

הפרוייקט יחל לפעול החל מסוף חודש דצמבר, לאורך שנת 2007, והטיולים המתוכננים כוללים ביקורים באתרים הבאים:
גן לאומי בית שערים, טיול המותאם גם לבעלי כסאות גלגלים בשמורת הטבע החולה וב"עופוריה"- מרכז מבקרים רב חושי המספר את סיפור נדידת הציפורים, טיול ביער קשת, היכרות עם היער ופריחותיו השונות, ועוד טיולי פריחה בשמורת טבע אלוני אבא ושביל פסגה בשמורת הר מירון, טיול ליל ירח עם עששיות בגן הלאומי ציפורי, ועוד.

אתר רשות הטבע והגנים:
www.parks.org.il
אתר עמותת עלי כותרת:
www.idsignstudio.com/koteret/index.html

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר