רשתות המזון ממציאות את עצמן מחדש

בעוד רשת וולמארט מאפשרת קנייה באינטרט ואיסוף הזמנת המזון בחנויות פיסיות, ממציא רוסי מציג אפשרות נוספת

רשת הסופרמרקטים וולמארט, הגדולה בעולם, מאפשרת הזמנת מוצרי מזון ומכולת באמצעות האינטרנט ואיסוף ההזמנה בחנויות פיסיות, ב- 21 ארצות וב- 40 שווקים שונים. כך מדווח TRENDS – ידיעון מקוון למגמות שיווקיות חדשות.

טרנד זה, אשר החל כניסוי שהתבצע לפני מספר שנים על ידי מספר רשתות מזון מובילות, מבוסס על ביקושים הולכים וגדלים של צרכנים המבקשים לקבוע את זמן קבלת ההזמנה בלי להמתין בתור, ולחסוך את זמן ההמתנה בטווחים של ארבע שעות ויותר להגעת ההזמנה באמצעות שליח.
קונספט זה מתאים במיוחד לנשים וגברים עובדים, המסיימים את עבודתם היומית בזמנים משתנים, ויכולים לאסוף את ההזמנה בדרכם הביתה.

אך בעוד גישה זו חודרת היטב בשווקים שונים, נרשם פטנט על קונספט חדשני שפותח על ידי ממציא רוסי, דחיר קורמאנבייביץ', שעשוי לחולל מהפיכה של ממש באופן שבו מתנהלים סופרמרקטים. הקונספט החדש מבוסס במידה רבה על דפוס הפעולה של דרייב-אין המקובל ברשתות מזון מהיר, שמיועד לפתור ולשפר את שירות הלקוחות של רשתות מזון, בכך שהצרכן נהנה מנוחות קנייה מרבית, כמעט ללא תורים ובנוחות של ישיבה במכונית. 

הפטנט המוצג באופן ממחיש בווידיאו, מראה בבירור כיצד צרכנים יוכלו להגיע בנהיגה (ראו ווידיאו) אל מערכת מדפים מסתובבת, ובאמצעות לחיצה על כפתור יוכלו להנגיש אליהם מדפים ספציפיים עם מוצרי מזון המבוקשים על ידם, להעביר כל מוצר מזון שברשימת הקניות שלהם אל סרט נע, וכך לבצע את הקנייה הדרושה להם, שבסיומה מגיעים המוצרים לקופאית. לאחר העברתם במערכות הקריאה האלקטרונית ולאחר התשלום, יקבל הצרכן סל, או יותר, עם כל המוצרים שרכש.

לדברי שמחה סיגן, עורך TRENDS, נראה כי עד כמה שגישה זו נראית חדשנית, הצרכן יעדיף לבצע את הקנייה באינטרנט ולאסוף את ההזמנה בזמן שמתאים לו, אם כי ייתכן שבעתיד הלא רחוק, נראה גם שילוב של שני הקונספטים.


מתוך TRENDS – ידיעון מקוון למגמות שיווקיות חדשות
www.trends-news.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר