שאול צמח, מנכ"ל משרד התיירות בקריאה לראשי המשק: "תנו העדפה בשנת 2009 לתיירות פנים"

אלי גונן, נשיא התאחדות בתי המלון: "להוסיף 150 מליון שקל לשיווק תיירות, לפתור ממס דמי הבראה". איזי בורוביץ', לשעבר יו"ר אל על: "אין סיכוי לשנות את מעמד משרד התיירות במצב הפוליטי הנוכחי"

 

שאול צמח נואם בכנס. צילום רמי חכםבועידת הפורום לקידום תיירות של המרכז ללימודים אקדמיים במסגרת יריד התיירות IMTM 2009 אמר הבוקר מנכ"ל משרד התיירות שאול צמח כי בשנת 2009 צריכים ראשי המשק והוועדים הגדולים לתת עדיפות לתיירות הפנים במטרה לתת סיוע לתיירות לישראל. צמח הוסיף כי ועדי העובדים, ההסתדרות, מקומות עבודה גדולים ומארגני כנסים צריכים לתת העדפה ברורה לישראל בקיום האירועים. לדבריו כשתיכון ממשלה חדשה משרד התיירות יבקש הגדלת תקציב במטרה להגדיל את השיווק של התיירות לישראל. צמח עסק בדבריו גם בהקצאת קרקעות לבניית בתי מלון בעתיד והיערכות לקראת 5 מליון תיירים בעתיד בישראל.

אלי גונן, נשיא התאחדות בתי המלון פנה במכתב לראש הממשלה המיועדת לעזור לתעשיית התיירות המצויה במשבר. לדעתו יש להוסיף 150 מליון שקל מיידית לתקציב השיווק ובנוסף יש להקים קרן שיווק למלונות בהיקף של 30 מליון שקל. גונן קרא להגדלת תיירות הפנים ולקבוע במסגרת הוראת שעה פטור ממס על דמי ההבראה, דבר שיסייע לתיירות הפנים. בנוסף גונן קורא למינוי שר תיירות לא "כברירת מחדל" וזאת תוך גיבוש תוכנית רב שנתית והקמת רשות שיווק לתיירות. בתשובה לשאלת אנשי המרכז ללימודים אקדמיים, אמר גונן שיש לבטל את המגבלות על מדיניות התעופה ולשים את התיירות בראש סדר העדיפויות על מנת להגיע ליעד של 5 מליון תיירים בשנת 2015.

פרופסור רמי פרידמן, לשעבר נציב שירות המדינה והממונה על השכר באוצר, דיקן המרכז ללימודים אקדמיים, הבהיר כי על הממשלה לקבוע מדיניות ברורה להקצאת משאבים לעידוד התיירות וליצור תחושה שיש בעל בית בענף במטרה לחלצו מהמשבר. למרות שצפויים קשיים בהקצאת משאבים לענף התיירות, דורש פרידמן שלא לפטר עובדים ולשמר את הענף לקראת יציאה אפשרית מהמשבר אליו נקלע.

איזי בורוביץ', לשעבר יו"ר אל על, אמר בפתיחת דבריו: "אין סיכוי לשנות את מעמד משרד התיירות לאור המצב הפוליטי הנוכחי". בנוסף אמר בורוביץ': "האחרון שנשאר מהמועמדים לשרים זוכה לתפקיד שר התיירות והתחלופה בתפקיד היא גבוהה במיוחד בשנים האחרונות". בורוביץ' קרא להקטנת הרגולציה בתחום התיירות במסגרת "רק שלא יפריעו לנו לעשות עסקים" ובכך להגדיל את היקף התיירות לישראל.

IMTM הינו האירוע השנתי המרכזי של ענף התיירות בישראל ומטרתו לעודד את התיירות הנכנסת, היוצאת ותיירות הפנים בישראל, ולהדק את שיתוף הפעולה עם מדינות רבות ברחבי העולם. זו השנה ה- 15 שבה מתקיים היריד ברציפות.
לצד המדינות הזרות ישתתפו ביריד גם נציגים ישראליים – עמותות תיירות מכל רחבי הארץ, חברות תעופה, מלונות, חברות להשכרת רכב, וספקי שירותים בתחום התיירות.
היריד מאורגן על ידי חברת "ארטרא" בע"מ ו Israel Travel News ונערך בחסות משרד התיירות, התאחדות המלונות בישראל, התאחדות סוכני נסיעות ותיירות בישראל והעמותה לתיירות ת"א-יפו.
 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר