שבעה מאכלים שיגרמו לכם לרצות לטוס מיד ליוון

הסלט המרענן הזה מורכב מעגבניות, זיתים, מלפפון, וקובייה נדיבה של גבינת פטה.
הנה שבעה מאכלים שאתם חייבים לנסות, אותם תוכלו לאכול בכל ביקור במדינה היפה, בין אם מדובר בטיול ג'יפים ביוון, ירח דבש רומנטי באיים, או פגישת עסקים באתונה

לשכנתנו היוונית יש אינספור מעלות שהופכות אותה ליעד מעולה לטיולים, אחת מהן היא ללא ספק המטבח המגוון והמיוחד שלה. הטעמים הים תיכוניים ערבים לחיכו של הישראל הממוצע, והופכים כל מנה מקומית ומסורתית לחגיגה של טעמים. מוכנים לגלות את המטבח היווני? הנה שבעה מאכלים שאתם חייבים לנסות, אותם תוכלו לאכול בכל ביקור במדינה היפה, בין אם מדובר בטיול ג'יפים ביוון, ירח דבש רומנטי באיים, או פגישת עסקים באתונה. הכינו את המפיות ואת התיאבון, מתחילים!

אמיגדלוטה – עוגיית שקדים

לפניכם אחת העוגיות הפופולריות ביותר ביוון – "האמיגדלוטה". זוהי עוגיית שקדים יוונית מסורתית. העוגייה הזו משתלבת נהדר עם ספל קפה רותח, ובעיני היוונים היא מהווה את הסמל המושלם לרגעים עליזים ומשפחתיים. לכן, בחגיגות מקומיות כמו חתונה או בחגים, תצפו למצוא צלחות עמוסות אמיגדלוטות נימוחות. היוונים מאמינים כי צבען הלבן של העוגיות מביא מזל טוב,  וכשתטעמו את העוגייה הלבנבנה הזו תגלו שמדובר באחת העוגיות הטעימות ביותר שיש.

בוגאטסה – פשטידה מתוקה

בוגאטסה היא סוג של פשטידה מתוקה המורכבת מדפי בצק פילו דקיקים משוחים בחמאה, ומעליהם כמויות נדיבות של גבינה, סולת וסירופ מי ורדים. מקורו של הקינוח החגיגי הזה הוא בסלוניקי, אך הוא התפשט בהדרגה לכל חלקי יוון.

כדורי קורגט – גבינות ונענע

הם עגולים, הם צמחוניים והם ממש טעימים –  "כדורי הקורגט". אחד החטיפים הפופולריים ביותר ביוון הוא הקורגט המורכב מגבינת פטה מלוחה וטעימה עם מעט נענע טרייה. המרקם שלהם פריך מבחוץ וקרמי מבפנים, ומובטח כי טעמם הנהדר יכבוש אתכם כבר בביס הראשון.

עלי גפן ממולאים

עלי הגפן, או ה"יפרח" בעגה הישראלית, עשו עלייה לארץ כבר מזמן, אך מקורם הוא ביוון. בגרסה היוונית ממלאים את עלי הגפן בבשר כבש, בקר טחון או עם אורז בטעמים לימוניים – מעדן!

סלט יווני – ירקות וגבינות

גם מקומו של הסלט היווני לא נפקד מתפריטי בית הקפה הישראלים, אך כשמו כן הוא, מקורו ביוון. לא רק שהוא 'נולד' בביתם של האלים והסופלקי, הוא נחשב למנה חובה כמעט בכל ארוחה יוונית. הסלט המרענן הזה מורכב מעגבניות, זיתים, מלפפון, וקובייה נדיבה של גבינת פטה.

צזיקי – יוגורט ומלפפונים

המרענן הרשמי של יוון! הצזיקי הוא אחד המטבלים הכי מעניינים באזור, ואחד הפשוטים שבהם. הוא מורכב מיוגורט סמיך ועתיר שומן, אליו מוסיפים כמות נדיבה של שום ומלפפונים. את הצזיקי נצפה למצוא בכל טברנה מסורתית, לצד מזטים מקומיים נוספים.

מוסקה

את המוסקה נדמה שאין צורך להציג. המאכל הבשרני והחגיגי כבר הפך לחלק בלתי נפרד מהמטבח הישראלי, ולא בכדי. התבשיל הנפלא הזה מורכב משכבות של בשר הנתונות בתוך חצילים עסיסיים, המתבשלים עם רוטב עגבניות נהדר. גם ביוון נחשבת המוסקה למאכל פופולרי במיוחד, ומוגשת בטברנות מקומיות, בארוחות משפחתיות גדולות ובאירועים חגיגיים.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר