סמואל: בלקנית חדשה גם למי שלא נולד באזור

התפריט בנוי ממנות קטנות של מאכלים משוק לוינסקי, מאזטים, מאזטים יותר גדולים ומנות גדולות, כלומר עיקריות
התפריט של השף שמואל בן בסט בנוי מארבעה חלקים – מנות קטנות של מאכלים משוק לוינסקי, מאזטים, מאזטים יותר גדולים ומנות גדולות, כלומר עיקריות

המטבח הבלקני הופך באחרונה להיות יותר ויותר נפוץ במחוזותינו, ולמגמה הזו הצטרפה מסעדה חדשה הנמצא בשולי שוק לוינסקי בתל אביב, בפינת רחוב פרנקל עם רחוב העלייה – מרחק הליכה קצר מהמקום בו מוכרים חלק מחומרי הגלם המשמשים את המנות המוגשות במסעדה. אצלנו בבית יש חיבה עזה למטבח הבלקני, בעיקר הודות למוצא הטורקי של אחד מאתנו, כך שבאנו לסמואל לא רק רעבים אלא גם נלהבים – האם נוכל ליהנות כאן מהטעמים שאנו מכירים ואוהבים?

המלצה חמה לכל חובבי המטבח הבלקני, בין אם נולדתם ביוון/טורקיה/בולגריה ובין אם לא
המלצה חמה לכל חובבי המטבח הבלקני, בין אם נולדתם ביוון/טורקיה/בולגריה ובין אם לא. צילום רונן מלחן

התפריט של השף שמואל בן בסט בנוי מארבעה חלקים – מנות קטנות של מאכלים משוק לוינסקי, מאזטים, מאזטים יותר גדולים ומנות גדולות, כלומר עיקריות. מתוך תפריט השוק הזמנו מנה של סוג'וק, הוא נקניק טורקי קלאסי (28 שקלים), ומתפריט המאזטים הקטנים הזמנו פלפלים שרופים עם גבינת טולום ואורגנו (26 שקלים) קיופולו, כלומר חצילים ופלפלים שרופים (24 שקלים) וכבד קצוץ נוסח שטייטל (26 שקלים). הסוג'וק, שעשה את הדרך מטורקיה לשוק לוינסקי ומשם למסעדה, הוא סוג'וק טורקי מצוין, וכך גם גבינת הטולום שמככבת במנת הפלפלים השרופים. הפלפלים, אגב, "נשרפו כהלכה", ויחד עם הגבינה והאורגנו זו מנת פתיחה קלילה וטעימה. כמוה גם הקיופולו, מנה פשוטה שעשויה טוב. הכבד הקצוץ הפתיע במרקם הגס שלו, והוא היה סביר בטעמיו, לא יותר מזה.

קיופולו היא מנה פשוטה שעשויה טוב. הכבד הקצוץ הפתיע במרקם הגס שלו
קיופולו היא מנה פשוטה שעשויה טוב. הכבד הקצוץ הפתיע במרקם הגס שלו. צילום רונן מלחן

מכאן המשכנו למנות הגדולות יותר עם ריזוטו חצילים וקשקבל (46 שקלים) וסיגר בלקני העשוי מבצק פילו וממולא בבשר בקר וטלה בליווי רוטב ציר בקר (22/34 שקלים). הריזוטו עשוי טוב, הגבינה מוצלחת וגם החצילים השתלבו היטב במנה, מבלי להפוך אותה לחריפה במיוחד. הסיגר היה מעניין יותר – כמות יפה של תערובת טובה של בשר, תיבול עדין ובצק פריך וטעים, גרסה הרבה יותר מוצלחת לסיגרים המוכרים. סיימנו עם מנה אחת מתפריט המנות הגדולות – שישקבב טורקי המוגש עם אורז פילאף, פטרוזיליה ופיתה, ובחירה בין ציזיקי לבין טחינה (56 או 68 שקלים). הקבב הזכיר לנו את הקבב שאכלנו כמה וכמה פעמים באיסטנבול, הטחינה שביקשנו היתה טובה וגם האורז, עד כמה שהוא אינו מיוחד.

מחיר הארוחה העסקית נקבע לפי המנה העיקרית הנבחרת
מחיר הארוחה העסקית נקבע לפי המנה העיקרית הנבחרת. צילום רונן מלחן

יצאנו מסמואל, אני והטורקי, עם המלצה חמה לכל חובבי המטבח הבלקני, בין אם נולדתם ביוון/טורקיה/בולגריה ובין אם לא, לבוא לכאן וליהנות מהאוכל. עכשיו יש כאן גם תפריט עסקית צהרים של מנות קטנות וראשונות או פתיחת שולחן בלקנית בקטנה. אפשר לבחור עיקרית ולקבל כחלק מהעסקית גם טורשיה (חמוצים בלקניים), ,פיתה סופלקי ושני מאזה בלקני לבחירה. בין העיקריות: שישקבב טורקי על פיתה עם אורז פילאף, סופלקי כבש על פיתה עם ירקות שרופים, ברבוניות טריות ומנות נוספות, כאשר מחיר הארוחה העסקית נקבע לפי המנה העיקרית הנבחרת. בהחלט המלצה נוספת בימים ראשון עד חמישי בשעות 11:30 עד 17:00.

מסעדת סמואל, ידידיה פרנקל 64 תל אביב, 03-9012630, א'-ה' 17:30-24:00, ו' 11:00-17:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר