שה רומי – פריז ברחוב הרצל

שה רומי (Chez Romy) הממוקמת באזור העסקים של תל אביב, רוצה שלא רק תבואו לביקור נימוסין, אלא תמקמו אותה במועדפים שלכם כביסטרו פריזאי

הפריזאים אוהבים את הביסטרו הקטן שלהם ואת המסעדה הקטנה שלהם ואת האישה הקטנה שלהם, ולפעמים גם את המאהבת הקטנה שלהם, וחוזרים באופן קבוע לכל אחד מיעדים אלה.

שה רומי (Chez Romy) הממוקמת באזור העסקים של תל אביב, אמנם ברחוב הרצל של חנויות הרהיטים אך בקרבת רחוב הבורסה אחד העם ומגדל שלום, בהחלט מתכוונת למלא תפקיד זה כאן אצלנו, ורוצה שלא רק תבואו לביקור נימוסין, אלא תמקמו אותה במועדפים שלכם.

לדגלי צרפת המתנופפים בחוץ יש אמירה: הגעתם לטריטוריה צרפתית – ככה, בלי דרכון. תחשבו על זה. ולמסעדה יש בהחלט מראה פריזאי ברחוב הרצל: צרה וארוכה (הזכירה לנו בכך את Ami Louis ברובע הרביעי של פריז), קירות אדומים–חומים, תמונות של שחקני וזמרי עבר צרפתיים על הקירות, בר עם מספר כסאות. שולחנות ביסטרו פריזאי, מפות ומפיות לבנות, ז'ורז' ברסנס מתנגן ברקע – נעים.
ביום אפשר כאן למצוא אנשי עסקים ועובדים מהסביבה אשר באים לאכול עסקיות, ובערב זוגות המחפשים אוכל טוב ורומנטיקה, משפחות ועובדי שגרירויות.

במסעדות כאלה בפריז לא רוצים שום דבר חדש. בשה רומי מה שחדש הוא השף, כלומר לא חדש אלא מחודש: לאחר שנתיים של פעילות במקומות אחרים חוזר השף אנני בן קד ל"שה רומי" אותה הקים לפני כארבע שנים ובה הוא נצמד לכללים הקלאסיים של האוכל הצרפתי, כשבאמתחתו 17 שנות ניסיון במטבחים באירופה ובארץ לאחר שלמד בבית ספר לבישול באוסטריה וב"קורדון בלו" בצרפת.

בין המנות המומלצות שלו: קוקי סן ז'אק בשמנת ברנדי, פאטה כבד עוף בליווי ריבת תאנים, פילה בקר ברוטב יין אדום, מיקס פירות ים ביין לבן, חמאה וג'ינג'ר; ומדי יום יש לשף אנני מנות מיוחדות, והעסקית מוצעת בטווח מחירים של 36-62 ש"ח לארוחה מלאה, כולל מנה ראשונה, עיקרית, שתייה קלה וקינוח.

בפריז גם המלצרים ותיקים ועובדים שנים באותה מסעדה והופכים כמעט לבני משפחה. כאן, אילנה המלצרית המאוד חביבה שעבדה רק שבוע במסעדה ביום ביקורנו, הציעה לנו את המיוחדים של הערב, ואנו בחרנו למנות ראשונות: טרין חצילים – שכבות חציל עם ירקות וגבינות – 41 ₪; וזוקיני עם גבינת עזים חמה – 37 ₪.
למנות עיקריות הזמנו מבחר פירות ים ברוטב יין לבן, חמאה, מיץ לימון, שום וג'ינג'ר – 69 ₪; ושוב מהמיוחדים: צלעות טלה עם ציר בקר ושום, ולצדם תפוחי אדמה קטנים עם עשבי תיבול ושום (אפשר לקבל גם פירה או צ'יפס) – 90 ₪ .

לשה רומי יש תפריט יינות נאה, עם מבחר ישראלי קטן וחביב של יקב יפו, יקב הר אודם וסגל מרום גליל, לצד יינות צרפתים ואיטלקיים, ואפילו ברון הרצוג אמריקאי.
בחרנו, ולא הצטערנו, ביפו בלנד – קברנה מרלו סירה 2005, במחיר 130 ₪ (אפשר גם בכוס).
ליין ארומות של פירות שחורים ושוקולד. גם בטעם מורגשת הפירותיות, והשוקולד נמשך עם סיומת ארוכה, מתיקות, וטאנינים מתונים.

עם המנות הראשונות מגיעים משולשי טוסטים של לחם לבן ולחם שחור.
טרין החצילים מוגש בפרוסה נאה ממולאת גבינות, המונחת על רוטב יוגורט חמצמץ. מנה טובה, אך טובה ממנה מנת הזוקיני – רצועות קישואים פציחים העוטפות את הגבינות. מנה יפה בצורה וטובה מאוד בטעם.

צלעות הטלה טובות אך לא מצוינות, כמו שאומר השחקן השחצן בתשדיר הטלוויזיה של אחד מביתי ההשקעות. פירות הים של המנה העיקרית מגיעים בצלחת עמוקה, אם כי לא גדולה ביותר. מנה משובחת עם רוטב מעט לימוני. נראה כי השף אוהב לימון, כי גם ציר הבקר של צלעות הטלה נהנה מלימוניות.

פירות הים מגיעים בלי תוספת. את מקום התוספת שאיננה ממלאים התפודים הקטנים של הצלעות, ובעיקר הטוסטים המשולשים הקטנים שחודשו על השולחן וסופגים היטב את רוטב פירות הים עד הטיפה האחרונה. מומלץ.

ויתרנו על קינוחים כדי לא לתת למתוק להשתלט על טעמי הארוחה. האמת שכאן היין של יקב יפו עשה את העבודה גם כתחליף קינוח, ולגימה אחרונה מהיין בכוס השאירה בפה טעם של שוקולד שליווה אותנו עוד הרחק לתוך הערב הקייצי.



שה רומי
רח' הרצל 10 תל אביב
טל. 03-5175474



(צילום: זיו שדה, Rest)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר