שולה – ציף ציף מעל הרציף

יתכן שמתפתח לו טרנד חדש של מסעדות צמודות לתחנות רכבת, לפחות לאורך המסילה לחיפה. בבנימינה תמצאו את גאיה, וליד תחנת הרכבת של קיסריה-פרדס חנה – פורחת לה שולה; הנקראת על שם הדג שולה (כך קוראים הדייגים לאינטיאס)

יתכן שמתפתח לו טרנד חדש של מסעדות צמודות לתחנות רכבת, לפחות לאורך המסילה לחיפה, ממש 'ציף ציף מעל הרציף' (שירם של ירון לונדון – מילים, ודני ליטני – לחן).
בבנימינה תמצאו את גאיה, וליד תחנת הרכבת של קיסריה-פרדס חנה (הטריק: יציאה אחת = קיסריה, היציאה השנייה = פרדס חנה-כרכור) – פורחת לה שולה; לא מהשיר "אני ושולה בחצר" של להקת אטרף, אלא על שם הדג שולה (כך קוראים הדייגים לאינטיאס, בלעז Yellow Tail), וגם כדי להקנות תחושה ביתית כמו במסעדות הקרויות על שם המבשלת בהן.

אז מסעדת "שולה" שוכנת בלב פארק העסקים בקיסריה, במבנה עם מרפסת ירוקה. המסעדה פועלת 7 ימים בשבוע, משעות הצהריים המוקדמות עד הלילה – מה שנקרא במקומותינו "עד הלקוח האחרון", ובינינו: אל תעשו את זה לצוות שכבר מת ללכת הביתה.

מי אוכל כאן? בדקנו באתר האינטרנט מה קורה באזור התעשייה קיסריה, שכראוי ללוקיישן נקרא 'פארק עסקים'. אז ככה:
"פארק העסקים והתעשייה קיסריה, משתרע על פני כ-3500 דונם. הפארק מתוכנן בקפידה ונחשב למוביל בישראל בנושא איכות הסביבה. בפארק פועלות כ-170 חברות המעסיקות כ-5,500 עובדים מתחום ההיי-טק, מכשור רפואי, קוסמטיקה וטכנולוגיה".

עכשיו אנחנו יודעים מי אוכל כאן בצהרים. לגבי הערב, שישי ושבת – תושבי האזור וגם כאלה שמגיעים מרחוק (כאמור, נסו את אופציית הרכבת. תוכלו לשתות יין בכייף), הרבה משפחות, ובטח בסופ"ש מומלץ להזמין מקום מראש. אנחנו, שהגענו מוקדם בשישי אביבי בצהרים, ראינו את המרפסת של שולה מתמלאת במהירות, וגם בפנים היו סועדים.

המטבח של שולה מציע דגים,פירות-ים ובשר, מתוך דגש על טריות ואיכות חומרי הגלם, לכן בנוסף לתפריט הקבוע מוגש במסעדה מידי יום תפריט ספיישלים בנוסף לתפריט הרגיל בהתאם להיצע בשוק ולדגה.

המוטו של שחר ושרון לופו, בעלי המסעדה ותושבי האזור, הוא שמפה לא יוצאים רעבים – פה אוכלים עד שבעים. "אנחנו מאמינים שאם אתה רעב, תאכל. אוכל צריך להיות נעים למראה ואסתטי אבל קודם כל טעים, טרי ומשביע. אוכל איכותי ברמת עשייה גבוהה אבל בלי משחקים", אומר שרון.
לכן, את המנות העיקריות במסעדה מקדימים סלטים טריים ללא הגבלה. אנחנו שמענו גם על מי שכל כך התלהב מהאיקרה של שולה, עד שציידו אותו גם בכמות כדי לאכול בבית.

כשהוקם פארק התעשיות בקיסריה, הפעילו שחר ושרון את המסעדה הראשונה במתחם – תחילה תחת זיכיון של ג'קו דגים. בהמשך נפרדו השניים מג'קו ושמרו על הקונספט. שרון היא אשר על המתכונים והטעמים, ועובדת עם השף.
התפריט עשיר וכולל מגוון רחב של מנות הכוללת דגים טריים, פירות ים, מבחר מנות בשריות מבשר טרי וסטייקים, לצמחונים קישים ופסטות, לצד הסלטים המשתנים כל יום לפי מצאי הירקות בשוק.

כאמור אנחנו כאן ביום שישי בצהרים, והלחם המוגש הוא חלה טרייה ומעוררת תאבון, המלווה מצוין את הסלטים: גרגרי חומוס מבושלים ברוטב, חצילים חמים בעגבניות, כרובית ביוגורט, סלט שורשים אסיאתי, סלט עלי מנגולד, סלט סלק, דג כבוש, טחינה, ויש עוד אותם לא רשמתי.

שולה היא מסעדה שצריך להיזהר בה: גמרתם צלחת? מיד תגיע אחרת מלאה, סכנה אמיתית בדרך למנה העיקרית. אנחנו הזמנו מיקס פירות ים ודג לברק על הגריל.
בדרך למנה העיקרית הביא לנו שחר טעימות: שרימפס ברוטב רוקפור; וסקאלופס ושרימפס בירקות שורש וחמאת מרווה – השרימפס טריים וגדולים, מתקתקים טבעית ופציחים – כייף.
קיבלנו גם נתחים של פילה מושט (אמנון) טרי ברוטב עשבי תיבול – מנה שמשדרגת את האמנון לרמות חדשות.

שתי מלצריות שירתו אותנו לסירוגין: סיון, וליאת – שתיהן שירותיות וחביבות ביותר.
ליאת ביקשה לדעת אם אסתדר עם הסרטנים הצפויים להגיע בקוקטייל פירות הים, ולאור תשובתי אמרה שאפשר לקבל את קוקטייל פירות הים עם תגבור של המרכיבים האחרים: שרימפס, קלמרי, ראשי קלמרים, ומולים. הלכתי על זה, ולא התאכזבתי.
באשר לדג הלברק על הגריל, הוא היה דג לברק על הגריל – לא יותר מכך. טוב, אבל לא נפלא. לא נורא.

שולה שווה נסיעה למקום, ואל תזנחו את אופציית הרכבת, גם כי אם תבקשו מה- GPS להביא אתכם לרחוב תרשיש בקיסריה, הוא יעשה את זה ברצון, אבל יביא אתכם לרחוב מגורים הנושא שם זהה במרחבי הוילות של קיסריה, מצדו השני של כביש 4.

שולה
רח' תרשיש 9
פארק עסקים צפוני קיסריה
טל. 04-6377715
www.shulla.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר