שום וספירים – חייה הסודיים של מבקרת מסעדות במסווה

"שום וספירים" הוא ספר שנון ומשעשע לאוהבי אוכל, מסעדות, מתכונים ולכל מי שמתעניין בתפקידם של מבקרים בתרבות המודרנית

שום וספירים – חייה הסודיים של מבקרת מסעדות במסווה
מאת רות ריישול
מאנגלית: ענבל שגיב – נקדימון
יעוץ קולינרי: ענבל קליין
הוצאת גרף
מחיר מומלץ 88 ש"ח



שום וספירים הוא ספר שנון ומשעשע לאוהבי אוכל, מסעדות, מתכונים ולכל מי שמתעניין בתפקידם של מבקרים בתרבות המודרנית.

רות ריישול (כיום עורכת מגזין האוכל "גורמה") הייתה בשנות כמבקרת המסעדות של ה"ניו יורק טיימס" – אחד העיתונים המשפיעים בעולם. לא פלא, אם כן, שלכל סקירה של מבקר כלשהו בעיתון מסוג זה יש השפעה עצומה על התחום אותו הוא מסקר.

אלא שרות ריישול לא תיארה לעצמה שמהרגע בו תתמנה לתפקיד הרם תמונתה תתנוסס במטבחו של כל שף נחשב,וכי בעלי מסעדות יציעו בונוסים כספיים נכבדים למי שיתריע על ביקורה המתקרב. אז מה אפשר לעשות כדי לבדוק מה באמת מתרחש במסעדה כאשר בני תמותה רגילים מגיעים למסעדה? פשוט מאד: מתחפשים למישהו אחר.

וכך, בעזרתה של מדריכת משחק תמהונית התחילה ריישול לבקר בכל מסעדה הן כעצמה, מבקרת המסעדות של העיתון החשוב בעולם, והן כדמות לא מוכרת המקבלת שירות כאחד האדם. היא השקיעה שעות, פאות ואיפור כבד בעיצוב דמויותיה השונות:
מולי, המורה הקפדנית והנובורישית, קלואי, הבלונדינית המפתה ואפילו מרים, האימא הפולנייה שלה עצמה. מה שגילתה ריישול על עולם המסעדנות, על כוחה של ביקורת ועליה עצמה הדהים אותה וישעשע אתכם. "כל מסעדה היא תיאטרון", כותבת ריישול, "אפילו מסעדות צנועות מציעות הזדמנות להפוך למישהו אחר, לפחות לזמן מה".

בתוך כך מעניקה ריישול לקוראיה גם מתכונים פשוטים להכנה המייצגים את עולם המסעדנות הניו יורקי, תיאורי אוכל עסיסיים ותובנות שנונות המבהירות כיצד הפכה לאימת מסעדני התפוח הגדול.

"שום וספירים", שיצא לאור בארה"ב לפני מספר חודשים, זכה לביקורות נלהבות ולקהל קוראים נרחב – אוהבי אוכל, חובבי מתכונים ומבקרי מסעדות באשר הם.

רות ריישול היא העורכת הראשית של כתב העת גורמה. בעבר היתה מבקרת מדור האוכל והמסעדות של הלוס אנג'לס טיימס ומבקרת המסעדות של הניו יורק טיימס.
שום וספירים הוא ספרה השלישי, ולאחרונה ערכה את ספר המתכונים המלא של כתב העת גורמה.








כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר