שינויים בהרגלי הצריכה של בירה בבתי קפה

מבשלות בירה ישראל תשקיע בהחדרת כ-200 ברזי בירה (דראפט מאסטר) לבתי קפה. המטרה: לחבר את הבירה לקהל יושבי בתי הקפה, ובכך להגדיל את המכירות בשוק

חברת מבשלות בירה ישראל מקבוצת קוקה קולה, יצרנית קרלסברג, מנסה להגדיל את מכירות הבירה בבתי קפה. החברה תחדיר במהלך שנת 2008 כ-200 מכשירי דראפט מאסטר לבתי קפה ברחבי הארץ. הדראפט מאסטר, פיתוח של קרלסברג העולמית, הינו חבית חד פעמית המכילה 20 ליטר בירה.

בשנה החולפת ביצעה החברה פיילוט, במסגרתו הוצבו ברזי בירה ב-10 בתי קפה, ביניהם בסניף של רשת קפה קפה וקקאו. כמות הבירה שנמכרה במהלך הפיילוט לעומת שנה קודמת גדלה בכ-250%. אחוז שותי הבירה בקרב מבקרי בתי-הקפה גבוה מאחוז שותי הבירה מקרב האוכלוסייה (75% ממבקרי בתי הקפה שותים בירה, וזאת לעומת 50% מהאוכלוסייה), אולם הם לא עושים זאת דווקא בבית הקפה.

ברז הבירה מייצר מכירות גבוהות יותר מבקבוקי בירה באותה נקודה. בהתאם לכך פיתחה קרלסברג העולמית ברז בירה המאפשר שמירה על טריות הבירה דרך חבית של 20 ליטר, אשר מחזיקה מעמד כשלושה שבועות מיום הפתיחה. ישראל היא אחת המדינות הראשונות בהן מוצג הברז החדש.

בקרלסברג מבינים שבתי הקפה הם מקום בילוי מוביל כיום בישראל, ומקווים להגדיל באמצעות המהלך את צריכת הבירות במקומות אלו. על פי נתוני סטור נקסט, בשנת 2005 עמד גודל שוק הבירה הלבנה בישראל על 31 אלף ליטר, בשנת 2006 על 32 אלף ליטר, ומחודש ינואר עד נובמבר 2007 עמד גודל השוק על 26 אלף ליטר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר