שישי ירושלמי: יקב צובה ומסעדת נגילה

יצאנו לשתות ולטעום יינות ואוכל בקיבוץ צובה ובשוק מחנה יהודה, ואלו התוצאות: ברנץ' ויקב בצובה, וארוחה בנגילה במרכז ירושלים. היה טעים ונעים

החלטנו הפעם לצאת ביום שישי שטוף שמש, אל פרוזדור ירושלים ולבירת ירושלים – שוק מחנה יהודה. את הדרך העולה ומתפתלת עשינו עם אופל Mokka אותה בחנתי, והגענו לקיבוץ צובה. כאן חיכה לנו פול דאב, יינן ומנכ"ל יקב צובה. לאחר סיור קצר במתקני היקב והצצה דרך קיר הזכוכית בחדר החביות של היקב, התיישבנו במרפסת הסגורה והמחוממת של היקב, והתחלנו לטעום ולשמוע על היין והיקב.

 

מספר פול דאב (בן 46, נשוי פלוס שניים וחבר הקיבוץ):"יקב צובה נהנה מהקרבה לכרמים של הקיבוץ. החל מ-1996 הקיבוץ מוכר ענבים ליקבים בפרוזדור ירושלים, ובשנת 2005 הוקם גם היקב. כיום היקב משתמש בענבים משטח כרמים של כ-80 דונם, מתוך 350 דונם כרמים של הקיבוץ".
היקב מיצר 55,000 בקבוקים בשנה, מזה 60% ליצוא לצרפת וארה"ב. במרכז המבקרים מוכרים 10,000 בקבוקים בשנה, והשאר מופץ בעיקר ברשת החנויות Wine & More ולמסעדות נבחרות. "מצודה" הוא מותג האיכות של היקב, ו"צובה" הוא המותג ברמת היינות הבינוניים וזולים יותר.

מצודה סמיון-סוביניון בלאן 2013
מיוצר כבלנד עוד בשלב קבלת הענבים, ביחס של 1:1. היין מתבגר 8 חודשים, חציו בחביות עץ אלון וחציו בנירוסטה. צבע היין זהוב בהיר מאוד, ארומה מתקתקה של תות ונגיעות וניל. בפה חמיצות עולה ברקע לטעם פירותי מאוד שמיד ממלא חלל הפה. החמיצות מתרככת, והפירותיות נשארת למשך זמן מה. כשר. המחיר 79 שקל.

 

מצודה שרדונה 2013
יין מענבי שרדונה מסביבת הקיבוץ. מחצית היין שהתה 8 חודשים בחביות עץ אלון, והמחצית השנייה בחביות נירוסטה. צבע זהבהב בהיר ונקי. ארומה מעט פירותית וחמיצות דומיננטית. הטעם פירותי וחצי יבש, עם נגיעות של חמיצות. הרבה פרי תות שדה ונגיעות וניל בפה. סיומת ארוכה ונעימה. כשר. המחיר 89 שקל.

 

מצודה קברנה סוביניון-מרלו-קברנה פרנק 2012
מיוצר מ- 70% ענבי קברנה סוביניון, 15% ענבי מרלו ו- 15% ענבי קברנה פרנק מכרמי צובה. היין התבגר 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. פול הציע לנו שתי טעימות מיין זה. הראשונה מבקבוק שנפתח יום לפני ביקורנו, והבקבוק השני נפתח בנוכחותנו לפני הטעימה.
טעימת היין שנפתח יום לפני הביקור: צבע אדום כהה ומעט שקוף. ארומה של פרי יער ומנטה. תופס כמו קברנה סוביניון קלאסי, אבל לא נושך. מתפשט לאט. סיומת ארוכה ונעימה.
טעימת היין שנפתח בנוכחותנו: צבע אדום מעט שקוף ושמנוני מאוד. ארומה של שזיף בשל ומאוד נושכני ותוקפני. לטעמי, זה יין שצריך חדרור ארוך ויש לו פוטנציאל התיישנות ארוך, 5-7 שנים מעכשיו. כשר. המחיר 120 שקל.

 

מצודה סירה 2011
יין זני שהתבגר 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. צבע אדום בהיר לא אטום ובעל שמנוניות יפה. ארומה של פרי יער טרי, לא בשל או ריבתי, עם נגיעות מנטה. עוטף ומלטף את חלל הפה וסיומת בינונית נעימה. כשר. המחיר 120 שקל.

טעימת מעניינת נוספת שערכנו היא של יין מהחבית: מצודה 2013 – בלנד של70% קברנה סוביניון, 15% מרלו ו- 15% קברנה פרנק. היין עוד ישהה בחבית מספר חודשים לפני הביקבוק.
צבע אדום כהה שצובע את הכוס באדום. מאוד שמנוני במרקם. ארומה של פרי יער בשל וריבתי משהו. למרות שזה יין צעיר, הוא תופס ונושך בלי להרפות. הסיומת קצרה ונעימה. לדברי פול, הוא ישאיר אותו בחבית עד שיתעדן ויתרכך מעט.

סיימנו את הטעימה ביקב צובה עם פלמ"ח 2011 – בלנד המורכב 70% קברנה סוביניון ו- 30% סירה, מסדרה קטנה של 1,200 בקבוקים בלבד, שרובם נמכרו ליצוא בהזמנה מראש.
צבע אדום כהה ושמנוני עם דמעות זולגות יפה. ארומה של פרי יער בשל עם נגיעות של תות. תופס מיד את הלשון ולא מרפה לאורך זמן ארוך מאוד. כשר. המחיר 220 שקל.

לאחר שנפרדנו מפול ומהיקב, הגיעה קבוצה גדולה של מטיילים לביקור במסגרת אירוח של יום שישי שעורך מלון צובה.
כאן יכולים אורחים מזדמנים ומטיילים ביום שישי בפרוזדור ירושלים, להתארח לבראנץ' הכולל ארוחת בוקר באווירה כפרית מול נוף הרי יהודה, המוגשת במזנון חופשי.

הארוחה כוללת מגוון עשיר של סלטים, גבינות, תבשילים, לחמים וקינוחים במחיר של 95 שקל למבוגר ו- 70 שקל לילד. כמו כן יכולים המבקרים הסועדים להצטרף לסיור מודרך ביקב הקיבוץ, המשלב סיור בכרמים ובגתות העתיקות סביב המלון והיקב, וכן טעימות יין ביקב צובה. מחיר הסיור 25 שקל לאדם, כאשר מחיר משולב לסיור ולבראנץ' הוא 115 שקל לאדם.
הסיור יוצא כל יום שישי בשעה 10:00, ונדרשת הרשמה של מינימום 5 אנשים. הרשמה מראש לבראנץ' ו/או לסיור: 02-5347090, [email protected]

 

בתום ביקורנו ביקב ובמלון שבקיבוץ צובה, יצאנו לנסיעה בכרמים ודרכי העפר של האזור. המשכנו בין הרים ועמקים בואכה עין כרם, ומשם למרכז ירושלים למסעדת נגילה הסמוכה לשוק מחנה יהודה.
"נגילה" היא מסעדת שוק המציעה מנות צמחוניות בבישול ביתי המשלב טעמי תימן, הודו והמזרח התיכון.

טעמנו ממגוון המאכלים במקום, שכולם לטעמי כי זו מסעדה (כשרה) ללא בשר.
התחלנו במרקים. מרק עדשים וקטניות עשיר וסמיך, ומרק בצל עם קרוטונים וגבינה מגורדת. קיבלנו קערה גדושה שיכולה להיות ארוחה שלמה במחיר של 25 שקל.
לעיקריות טעמנו מנת קובה במילוי שעועית עם ירקות מבושלים. מנה גדושה במחיר 45 שקל.
הקציצות של נגילה – קציצות ירקות מיוחדות בליווי יוגורט או טחינה לצד סלט ירוק, היו המנה החביבה עלי, ומחירה 40 שקל. נהנינו גם מתבשיל קרם קוקוס בקארי עם תפוחי אדמה גרגרי חומוס ואורז – מנה גדושה עשירה בטעמים ב- 45 שקל.
מסעדת "נגילה" – רח' משיח ברוכוף 5, ירושלים.02-6223331

בפייסבוק: מסעדת-נגילה-Nagila-Restaurant

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר