שני יינות גבוהים מבית יקבי כרמל: Carmel Limited Edition 2007 ויער יתיר 2007

יקבי כרמל מוציאים לשוק את Carmel Limited Edition 2007, יין הדגל של היקב, המופק במהדורה מוגבלת וממוספרת. בבציר 2007 הופקו 19,426 בקבוקים מהיין, מחלקות הכרם המצטיינות ביותר של יקבי כרמל

יקבי כרמל מוציאים לשוק את Carmel Limited Edition 2007, יין הדגל של היקב, המופק במהדורה מוגבלת וממוספרת. בבציר 2007 הופקו 19,426 בקבוקים מהיין, מחלקות הכרם המצטיינות ביותר של יקבי כרמל.
היינן ליאור לקסר – יינן ראשי יקבי כרמל, אומר כי חלקות אלה הניבו את הפרי האיכותי ביותר, תוך דגש על אלגנטיות והרמוניה בין כל המרכיבים.

Limited Edition 2007 מורכב מענבי הגליל העליון: 57% ענבי קברנה סוביניון מכרם קאיומי וכרם בן זמרה, 31% ענבי פטי וורדו מכרם עלמה, 5% ענבי מרלו מכרם קאיומי, 5% מלבק מכרם עלמה ו- % קברנה פרנק מכרם נטועה. כול כרם עבר תהליכי ויניפיקציה והתיישנות בנפרד, והבלנד הסופי נקבע רק בסיום תקופת ההתבגרות לאחר 15 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות.

היין מייצג את התפיסה הייננית של לקסר, המושפעת מה'עולם הישן', ושם דגש על אלגנטיות ואיזון בין הפרי לטאנינים ולרמות החומצה. היין בעל גוון ארגמני עמוק ומתאפיין בבשומת של דומדמניות, קסיס, סיגליות ועלי טבק. בעל גוף מלא ועשיר, השיורת ארוכה ומאוזנת.
ניתן ליהנות מהיין כיום, אך הוא ימשיך ויתפתח בבקבוק בשנים הבאות.
אחוז האלכוהול בו  – ש13.5%, הופך אותו ליין שמתאים לאוכל בכלל ולמנות כגון נתחי טלה צלויים, ביף בורגיניון וגבינות קשות.

מחיר מומלץ: 250 ש"ח

חדש מיקב יתיר מבית כרמל – יער יתיר 2007
היינן ערן גולדווסר מציג יער יתיר 2007 – יין הדגל של יקב יתיר, המיוצר מענבי חלקות הכרם שהניבו את היינות האיכותיים ביותר בשנת בציר נתונה, בדגש על עושר ניחוחות וטעמים ויכולת התיישנות ארוכה. הרכב הזנים משתנה בהתאם לאופי הבציר, במטרה להבליט את האופי ה'יתירי' ומיוחדות האזור וכרמיו.

בבציר 2007 הופקו 26,000 בקבוקים של יין זה, המורכב מ- 50% ענבי קברנה סוביניון, 36% ענבי פטי וורדו, 7% ענבי מרלו ו-7% ענבי מלבק – כולם מכרמי היקב הנטועים על מדרונות בלב יער יתיר המתנשא לגובה של עד 900 מטר מעל פני הים, וממוקם דקות נסיעה מהיקב.

היין התבגר 16 חודשים בחביות עץ אלון צרפתיות, מהן כשליש חדשות, ובוקבק בחודש מרס 2009 והושאר ביקב עוד שנה להתיישנות בבקבוק.
יער יתיר 2007 מתאפיין בצבע סגול עמוק, בניחוחות עשירים ודחוסים ובטעמים המשלבים עוצמה עם אלגנטיות ורעננות. היין מהנה לשתייה כבר עתה, אך בתנאים נאותים יוכל להתיישן היטב לטווח של עשר שנים ויותר.

מחיר מומלץ: 250 ש"ח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר