אינסנטיב (טיול תמריץ) הוא דרך אטרקטיבית לגבש קבוצת עובדים, לתגמל עובדים או לקדם מותג. סיור תמריץ מוצלח, כזה שמדברים עליו עוד הרבה אחרי שחוזרים למשרד, יוצר אהדה רבה כלפי המארגן, והוא מומלץ כחלק מהתמהיל השיווקי.
בעקבות צניחת הדולר בשנה האחרונה, האפשרות לערוך סיורי תמריץ הפכה למעשית יותר, וחברות רבות מנצלות את ההזדמנות ליצור סיור חוויתי ומוצלח.
1. הגדר מטרה: הטיפ החשוב מכל. הגדר את מטרת הסיור. האם מדובר בסיור מיוחד ללקוחות למען חיזוק הקשרים? האם זהו סיור דוגמא ללקוח פוטנציאלי, ואולי מדובר בסיור גיבוש לעובדים? מטרת הסיור היא כלל ברזל בארגונו, ורק לפיכך ניתן לארגן את אופי הסיור.
2. אבחון מסגרת: חובה לדעת מי האנשים היוצאים לסיור, חתך הגילאים, העניין והציפיות. מומלץ להגיע לכמה שיותר פרטים על מנת להתאים את תנאי הסיור לאופי האנשים. קבוצת נשים היוצאת לסיור תמריץ בלונדון, תעדיף ככל הנראה את התיאטרון המשובח של הבירה האנגלית מאשר ביקור בבאר אנגלי טיפוסי.
3. על זמן וכסף: בדוק את מסגרתו התקציבית של הלקוח, ובהתאם לכך ארגן את הסיור. סביר להניח שתקציב של 200 דולר לאדם לא יספיק לביקור ברומא בתקופת הכריסטמס, אולם יכול בהחלט להתאים לסיור בעיר אחרת. התחשב גם במאפיינים כמו תופעת ה- CITY BREAK בערים עסקיות רבות בעולם כגון ברצלונה ומילאנו. המחירים בסופ"ש צונחים באופן משמעותי, ולכן כדי להזמין את הטיסה ושהות דווקא בימים הללו. דאג להישאר מעודכן.
בנוסף, בדוק את משך הזמן הראוי לסיור מצד הלקוח. האם סיור של סופ"ש הוא קצר/ארוך מדי?
אל תתבייש לשאול ולדעת. כמה שיותר פרטים מביאים לסיור מאורגן ומוצלח יותר.
4. פינוק: מילת המפתח. הנאה משמע סיור מוצלח. דאג לגסטרונומיה משובחת, אירועי תרבות ובידור המותאמים ללקוח, ואל תשכח לתת לו את ההרגשה שהסיור הוא בשבילו, וזאת ההזדמנות להתפנק ולנקות את הראש. בינינו, מי מאתנו לא אוהב להתפנק?