שף בידרמן מביא תפריט חלבי חדש ללאונג' של הילטון ת"א

האני מאמין של שף גונתר בידרמן, המציע מבחר מרשים של מנות הכוללות סלטים טריים, פסטות, ריזוטו, דגים טריים וקינוחים; הוא בישול עם מוצרים טריים, לא יותר מדי מלח, עשבי תיבול ומרכיבים דלי שומן

השף גונתר בידרמן, יליד אוסטריה ובעל מבטא אוסטרי אך טעמים גסטרונומיים חובקי עולם, חונך תפריט חדש ל"לאונג'" של מלון הילטון תל-אביב, ומציע מבחר מרשים של מנות הכוללות סלטים טריים, פסטות, ריזוטו, דגים טריים וקינוחים.

דגש מיוחד הושם בתפריט על מנות עם אופי בריאותי ומיעוט קלוריות, ואף מנות המבוססות על חומרי גלם אורגניים.
מסתבר כי רשת הילטון העולמית צחייבת את מלונותיה לשלב בכל קטגוריית מזון בתפריט לפחות מנה אחת בעלת אוריינטציה בריאותית, ואלה מסומנות באיור של לב, שמשמעותו היא "הבחירה הבריאה". איור אחר הוא של סימן וי, ומשמעותו "מנה צימחונית".

שף בידרמן, בן 39, הוא בוגר בית ספר למלונאות "הנס מנדל" בוינה במגמת טבחות, וזכה להשתלם במלון "זאכר" המפורסם בעיר, מעוזו של הזאכר טורט.. במשך 22 שנה צבר נסיון במלונות פאר באוסטריה, שווייץ, אוסטרליה
ועכשיו בישראל, אליה הגיע בעקבות האהבה לנעמה רעייתו הישראלית.
על פי השמועה הוא הכיר אותה דוקא במזרח הרחוק, מה שראוי לציון בזכות השפעות חיוביות בהחלט של אזור זה על חלק מהמנות שלו.
גם מקום מגוריו הנוכחי של בידרמן משפיע עליו, כפי שבא לביטוי בסלט זיכרון יעקב. נכון, שם מתגוררת המשפחה.

האני מאמין של שף גונתר בידרמן הוא בישול עם מוצרים טריים, לא יותר מדי מלח (תמיד אפשר להוסיף), עשבי תיבול ומרכיבים דלי שומן.

התפריט של שף בידרמן הוא חלבי וכשר, מוצע כארוחת צהריים וכארוחת ערב לקהל הרחב.
טעמתי בהנאה את סלט זיכרון יעקב שלו, עם שבבי ירקות עונה וסלט ירוק, תחמיץ וניל, והכוכב: כדור גבינת פטה מטוגנת בסגנון פלאפל. מנה מצוינת (71 ש"ח).
סלט נוסף זכה לשם העברי המשמים "לקט ירקות גינה מובחר", לעומת שמו באנגלית: Vintage Salad, ובו תרד ועלים ירוקים, בצלצלי שאלוט מזוגגים, פטריות, שבבי גבינה ורוטב פרמזן (71 ש"ח).

את הסלטים ליוותה פוקאצ'ה מצוינת (13 ש"ח), הסובלת גם היא מדלות ניסוחית בתפריט, בו היא מוצגת כ"לחם הבית", ויש הטוענים כי היא עולה על הפוקאצ'ה המפורסת של מסעדת רפאל השוכנת בהמשך רחוב הירקון.

עברתי ללזניה אורגנית מצוינת העשויה מירקות אורגניים כמו פרחי ארטישוק המגיעים מספקים מיוחדים שעובדים עם הילטון ת"א, רוטב עגבניות וגבינת פרמזן (78 ש"ח).

שתי מנות דגים אותן טעמתי היו עשויות מטונה וסלמון, ושוב מגע ידו וכשרונו של השף עשו את ההבדל.
מנת הטונה הצרובה – מנת דגל של הלאונג' הכוללת פילה טונה, תפוחי אדמה מוקרמים, שעועית ירוקה ורוטב פלפלת (100 ש"ח), היא הצדעה לסטייק בקר מפולפל, אך מאחר שאנחנו במסעדה חלבית, הטונה המפולפלת היא תחליף יותר מאשר מכובד.

סלמון בנגקוק היא מנה של פילה סלמון עם ירקות ירוקים בקארי, מוגש עם סלט כוסברה ונענע (83 ש"ח). מנה זו מוכיחה היטב את הקשר של השף האוסטרי לטעמי ותבליני המזרח הרחוק.

ממבחר הקינוחים הכולל בין השאר סופלה שוקולד, כופתאות גבינה (מורשת אוסטרית), עוגות ועוגות ללא סוכר, פירות וסורבטים, טעמתי את המלבי (30 ש"ח) עם פירות יער וקליפות מגוררות (זסט) של תפוז, כאשר למאכל האוריינטלי מוסיף בידרמן נופך של פנה קוטה איטלקית.

לכאורה לא זול בלאונג' של הילטון תל אביב, אך אם חושבים על כך שהמנות בהחלט איכותיות, וראויות בגודלן, ועל כך שאפשר לשבת מול הוויטרינה הגדולה הצופה אל הים התיכון וליהנות בו-זמנית מהמראה הלוקאלי ומהאווירה הקוסמופוליטית של הילטון תל-אביב, אז מה זה הכסף מול קפיצה קלה לחו"ל?

 
מלון הילטון תל-אביב
רח' הירקון, גן העצמאות תל-אביב
טל. 03-5202222

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר