שש מחלבות השתתפו לראשונה בתערוכת המזון fancy food היוקרתית בניו יורק

ענף החלב הישראלי מקבל מקום של כבוד על מדף החלב האמריקאי

50,000 יצרני מזון, יצואנים, יבואנים, מפיצים, קניינים וקמעונאים, בעלי מסעדות וחברות קייטרינג מכל העולם, ביקרו בתערוכת Fancy food הבינלאומית שמתקיימת זו השנה ה-51 מדי קיץ בניו יורק.

בין המוצרים הישראליים שהשתתפו בתערוכה, מהמחלבות שטראוס, טרה, גד, צוריאל, ברקנית וגלעד, בלטו הגבינות הלבנות, הקוטג', פטה כבשים וגבינות העזים, שקיבלו תגובות חמות מצד הקניינים האמריקאים שהגדירו את מוצרי החלב הישראליים כ"סקופ": מוצרי העתיד של תחום החלב נמצאים בישראל.
זאת בזכות הגבינות, השילובים הייחודיים עם שמן זית, זעתר, ובעיקר אחוזי השומן הנמוכים, בריאים מאוד יחסית למקובל בארה"ב.

ישראל הביאה איתה את הגבינות הלבנות הטריות שלה לארה"ב, בה צורכים בעיקר גבינות קשות. הטרנד של האוכל "הבריא והנקי" (health&clean) הוא הדבר הבא, מה שמגביר את השימוש במוצרים כשרים, שנתפסים כשייכים לקטגוריית הבריאות.

שייקה דרורי, מנכ"ל מועצת החלב, סיפר כי בתערוכה לקחו חלק כ-3,500 חברות מ-53 מדינות. למרות שביתן הישראלי היה קטן מאוד, הוא בלט בחדשנות ובמקוריות של מוצר החלב, הטעמים והאריזות שייצגו את ענף החלב הישראלי בכבוד.

ההשתתפות בתערוכה בניו יורק היא נדבך נוסף בפעילות מועצת החלב לקידום יצוא מוצרי החלב הישראלים לארה"ב.
"בדיקות שערכה המועצה מגלות פוטנציאל שוק של כ- 100 מיליון $, בעוד שכיום מייצאים מישראל לארה"ב בהיקף כ- 700 טון, סך כספי של 4 מיליון $ בלבד. אין ספק כי התגובות הנלהבות שזכינו להן יסייעו בידינו לממש אחוז ניכר יותר מהפוטנציאל העצום הזה כבר בשנים הקרובות", אמר דרורי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר