תולעת מתפשטת תחת מסווה של ארוחה חינם ברשת מקדונלד'ס

"מקדונלד'ס מאחלת לך חג מולד שמח" היא הכותרת של מייל שהגיע למיליוני גולשים בעולם במהלך שבוע שעבר. למעשה מדובר בדף אינטרנט מזויף המכיל את לוגו החברה ומתיימר להציע קופון הנחה שמסתיר בתוכו תולעת.

פושעי אינטרנט מנצלים את המשבר הכלכלי ומציעים ארוחה חינם על מנת להדביק מחשבי משתמשים בתולעת קטלנית. "מקדונלד'ס מאחלת לך חג מולד שמח" היא הכותרת של מייל שהגיע למיליוני גולשים בעולם במהלך שבוע שעבר. למעשה מדובר בדף אינטרנט מזויף המכיל את לוגו החברה ומתיימר להציע קופון הנחה שמסתיר בתוכו תולעת.

בימים של משבר כלכלי המזון המהיר הופך ליותר פופולרי בשל מחירו הזול ברחבי אמריקה, והפושעים הקיברנטיים מנצלים זאת ללא נקיפות מצפון. "פנדה אבטחת מידע", חברת האנטי וירוס הבינלאומית, הסורקת את הרשת בחיפוש אחר איומים חדשים, חשפה שיטה חדשה להפצת וירוסים תחת מסווה של הנחות על ארוחות מקדונלד'ס. בהודעת המייל הזדונית, שנשלחה למיליוני קורבנות ברחבי העולם, מוצעת ארוחה חינם ברשת ההמבורגרים המפורסמת כהטבה לקראת חג המולד המתקרב, אך למעשה מדובר בניסיון להדביק את המשתמש התמים בתולעת מסוג P2PShared.U.

כאמור, כותרת המייל החשוד היא "מקדונלד'ס מאחלת לך חג מולד שמח!". הטקסט בגוף ההודעה אומר: "מקדונלדס גאה להציג את מבצעי החגים החדשים שלה, פשוט להדפיס את הקופון המצורף להודעה זו על מנת לקבל ארוחה חינם בסניף מקדונלד'ס המקומי שלך".
ברגע שהקורבן ינסה לפתוח את הקובץ המצורף על מנת להדפיס את הקופון, שלכאורה מצוי בו, הוא ידבק מייד בתולעת שתשתלט על רשימת החברים שלו בדואר האלקטרוני, ותשלח את ההונאה ממחשבו האישי לחבריו הקרובים.

יהודה פיינזילבר, מנכ"ל פנדה ישראל, אומר. "על מנת להפיץ את התרמית וליצור רושם שמדובר בהודעה מהימנה, היא מכילה את הלוגו של מקדונלד'ס ואף משתמשת בדומיין mcdonalds.com. יוצרי הוירוסים אף החדירו להודעה מאפיינים בינלאומיים כיאה לחברה עולמית, ומציעים לקורבן לבחור מתוך תפריט מדינות את מקום מגוריו, על מנת שיקבל את ההנחה באופן מקומי ובמגוון שפות".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר