תחרות מבשלות הבירה הביתיות הראשונה של הטמפל בר

השף צחי בוקששתר, נציגי הטמפל בר ושחר, בחרו 9 מבשלות בירה מהאיכותיות והמפותחות בשוק יצרני הבירה הביתית, שיתמודדו בטעימה עיוורת מול צוות שיפוט וקהל כתבי אלכוהול ויין

הבר האירי טמפל בר, "הרים כפפה" וגייס את עמותת יצרני הבירה הביתית לייזום תחרות מבשלות בירה ביתיות בחסותם.
הכוונה ליצור מסורת של תחרויות שיתקיימו בחסות הטמפל-בר סינמה סיטי מדי שנה.

התחרות הראשונה תתקיים ב- 28/8/2006, ולמרות שאינה פתוחה לקהל הרחב, זה יהנה מתוצאותיה ויוכל בחודש אחרי התחרות ללגום מהבירה הזוכה.
התחרות תנוהל ע"י השף צחי בוקששתר.
מארגן התחרות מטעם עמותת מבשלות הבירה הוא שחר הרץ
(30), מנהל רכש בבנק, בוגר אוניברסיטת דייויס בקליפורניה ללימודי בירה, עורך מדור הבירה של האתר בקבוק, בעלים של חברת "ביר-מאסטר" שמטרתה לקדם את תרבות הבירה בישראל, וחבר פעיל בעמותת בשלני הבירה.

השף צחי בוקששתר, נציגי הטמפל בר ושחר, בחרו 9 מבשלות בירה מהאיכותיות והמפותחות בשוק יצרני הבירה הביתית, שיתמודדו בטעימה עיוורת מול צוות שיפוט וקהל כתבי אלכוהול ויין.
צוות השיפוט: דניאל רוגוב (הארץ), טל חוטינר – ibbls, מירה איתן (יין וגורמה), ניר קיפניס (גלובס ובלייזר).
השף צחי בוקששתר – יועץ קולינרי לטמפל בר – יטעים מנות איריות אשר יוגשו גם בהמשך החודש.

יצרני הבירה שנבחרו להשתתף בתחרות הם:
מבשלת הנגב – בירה בשור:

"בירה בשור" היא בירה המיוצרת במבשלה בקיבוץ בנגב ע"י יוחאי קודלר, בעזרת ידע שנרכש באלסקה ובמבשלות בוטיק נוספות בארה"ב.
הבירה הראשונה שתכנן יוחאי עם שותפיו לאכסניה באלסקה זכתה במקום הראשון בתחרות אזורית שם.
את הציוד ההתחלתי שנדרש להקמת המבשלה קנה יוחאי בשוק הפשפשים, אך מאז שדרג את הכלים ושיפר את תהליכי הייצור.
זכה במקום הראשון בקטגורית בירה כהה בתחרות הבירה של המרכז לבירה ביתית 2006.

מבשלת קרלופ פלוס:
מיכאל קרדוש, מייסד המבשלה, החל בייצור בירה כבר בשנת 2000.
שותפיו לעסק הם חמו, אהרון לופטה שהוא מהנדס בניין, וחברו לעבודה, תמיר אפשטיין שהוא דוקטורנט לפיזיקה. מיכאל עצמו הוא מנהל פיתוח בחברה למכשור רפואי, ויחד עם שותפיו הם מבשלים את הבירה בתשוקה רבה. זכה במקום השלישי בקטגורית בירה בלגית בתחרות הבירה של מועדון הבירה הישראלי 2006.

מבשלת א.א – שילר'ס:
אייל שור ואבי שלו מקבוצת שילר הם האחראים על מבשלה צעירה זו.
עם תמיכה ועידוד של כל חברי הקבוצה, וקהל מעריצים הולך וגדל, מעצבים לעצמם ה"שילרים" תדמית של מבשלה קטנה ואיכותית עם שאיפות גדולות. הם מייצרים בירות מיוחדות בסגנונות משתנים תוך שימוש בחומרי גלם איכותיים ולא שגרתיים. זכה במקום השני בקטגוריות בירה בלגית ובירה כהה בתחרות הבירה של מועדון הבירה הישראלי 2006. זכה במקום הראשון בקטגורית בירה בהירה בתחרות הבירה של המרכז לבירה ביתית 2006.

מבשלת הבודהה הצוחק – Laughing Buddha:
המבשלה הקטנה והמיוחדת הזו היא פרי מוחם ועמלם של מספר חברים מקרית גת ותל אביב. הם היו הזוכים הגדולים בתחרות הבירה הביתית הראשונה של מועדון הבירה הישראלי שהתקיימה ב-2005, ובה הם זכו במקומות הראשונים בכל אחת משתי הקטגוריות. הזכיה נתנה להם דחיפה רצינית להמשיך ולייצר בירות מעניינות ואיכותיות כאשר מעל הכל מרחף המוטו של המבשלה – הזן בודהיזם בו הם מתגאים. החבורה, שמתפארת גם בצי אופנועים מרשים, זכתה גם השנה במקום השני בקטגורית בירה חיטה בתחרות השנתית של מועדון הבירה הישראלי.

מבשלת טבעון – בירה "פילוסוף":
זהו עסק דו-משפחתי של משפחות פילוסוף וטריפמן מקרית טבעון. הוגה הרעיון, אלון פילוסוף, מבשל בירה כבר 5 שנים בעקבות טיולים לאנגליה וארה"ב שם נחשף לנושא והתאהב בו. המבשלה הקטנה והמאובזרת שלהם יוצרה במפעל בישראל תחת הזמנה מיוחדת, וכיום הם מסוגלים לבשל בה כ-200 ליטרים ביום. המודל שלהם הוא מבשלות הבוטיק האמריקאיות עם נסיון להעניק לבירות חותם של טעם אישי. בימים אלו מבשלת טבעון כבר מתכננת את ההתרחבות הבאה.

מבשלת "בירדי" – בירת "נינקסי":
זהו הפרוייקט של גדי דבירי. איש שהגיע אל התחום מתוך אהבה לבירה נטו. גדי הוא חבר פעיל במועדון הבירה הישראלי, ואחראי על ארגון רוב הארועים שהתקיימו מאז הקמתו. "בירדי" שלו היא חנות לציוד וחומרי גלם להכנת בירה ביתית שגדי פתח לפני כשנה בתל-אביב, וכמו-כן מארח המקום כל חודש את "הפרלמנט של בירדי" – מפגש חובבי ובשלני בירה, וגם מתקיימות בו טעימות מיוחדות מפעם לפעם. את הבירה גדי עדיין מבשל בבית.

מבשלת "אדוארד לנדא":
אדוארד לנדא זכה בציון לשבח בבירות חיטה ובמקום השלישי בבירות סטאוט בתחרות הבירה השנייה. "אותי לא מעניינים בכלל הניואנסים של הטעמים", אומר הבשלן המאושר, תן לי בירה טובה, סאונה רוסית – בניה – ואני מבסוט. אדוארד לנדא נולד בשנת 1962, עובד בבנק הפועלים בתחום המחשוב, נשוי + 2 וגר בכפר סבא. המבשלה היא מבשלה ביתית (במרפסת). הגעתי לתחביב מהתעניינות כללית במשקאות האלכוהוליים ומניסיון העשיר שלי בתחום.

מבשלת "ארט בר":
דני שלייפסטון עבד ולמד במבשלות באנגליה ובארצות הבית. בעבר עבד שלייפסטון במפעל להכנת לתת שעורה מסורתית באנגליה. הזוג שלייפסטון פתח בשנת 2005 בר בשם "ארט בר" בכפר האומנים עין-הוד. "ארט בר" זהו פאב שבו אפשר לראות אומנות של אנליה אישתו של שלייפסטון ויצירות של אומנים נוספים ולשתות בירות ששלייפסטון מיצר. בנוסף שלייפסטון עושה גם אירועים קטנים וסדנאות על בירה המלווים את תהליך היצור, חומרי הגלם, ההיסטוריה של הבירה.

:The Dancing Camel Brewery
מבשלת Dancing Camel הוקמה בלב תל אביב בשנת 2006 על ידי דיויד כהן שעלה עם משפחתו לארץ מניו ג'רזי בשנת 2003 עם החלום לייצר בישראל בירה איכותית ומלהיבה.
מה שהתחיל לפני 18 שנה כתחביב בשביל דיוויד (רו"ח במקצועו) הפך לעיסוקו העיקרי בשנים האחרונות וכלל גם התמחות במבשלה קטנה בניו ג'רזי.
דיוויד מחבר את אהבתו לבירה ואת נסיונו העשיר בבישולה לטעמים ולחומרי הגלם הייחודיים לארץ. חזון המבשלה הוא להציע בירה טרייה ואיכותית בסגנונות ובטעמים שלא יוצרו מעולם בישראל. המבשלה מקפידה על שימוש במיטב חומרי הגלם ועל ייצור מדויק ושיטתי המבוסס על מתכונים ייחודיים ומקוריים.
זוהי למעשה מבשלת הבוטיק הראשונה בישראל . הבירה ממולאת בחביות בנפח קטן יחסית של 19 ליטר בכדי לשמור על טריותה. מבשלת Dancing Camel מייצרת ארבעה סוגי בירה באופן קבוע ורציף.


טמפל בר
סינמה סיטי גלילות
טל. 03-6995536

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר