תחרות פרס ירדן של יקבי רמת הגולן הסתיימה – הזוכים בדרך לאיטליה

אנו שולחים ברכת כבוד לזוכים, הרבה כבוד למארגנים ולמארחים אנשי השיווק ומחלקת ההדרכה של יקבי רמת הגולן על תחרות תרבותית מאורגנת למופת מקצועית לעילא, שמעלה את קרנו של עולם היין הישראלי עד לפסגות רמת הגולן

54 מתמודדים הצליחו לטפס לשלב החצי גמר והגיעו אתמול לבית הסקוטי ביפו, נרגשים ומייחלים לרגע כניסתם למבחן הפרונטלי מול צוות השופטים. בכל קטגוריה עלו 7שבעה חובבי יין, שישה מלצרי יין ושלושה מוכרי יין. המתמודדים בתחרות השנה נאלצו להפגין ידיעות רבות חלקן מעמיקות ביותר על עולם היין, החל מזיהוי יין בטעימה עיוורת, דרך זיהוי פגמים ביין כמו VA, ברט, חמצון, קורקי, התאמת אוכל ליין, ידע כללי על גידול הגפן וייצור היין.

בתחרות שפטה קבוצה נכבדה של אושיות בעולם היין הישראלי: אנשי תקשורת, ייננים, מסעדנים, בעלי מקצוע מתחום ייצור היין והיקבים, ומבקרי יין.

הזוכים המאושרים הם מורן עשור, הסומלייה המעולה של מסעדת MESSA – מקום ראשון בקטגורית מלצרי יין, שאול אלקנה המנהל חנות יין – מקום ראשון בקטגורית מוכרי יין, וחובב היין ליאוניד בלקין – מקום ראשון בקטגורית חובבי יין. שלושתם זכו בסיור בדרכי היין של איטליה. שני זוכים נוספים מכל קטגוריה זכו במקומות שני ושלישי, ונהנו מפרסים מתנת יקבי רמת הגולן.

מורן עשור, בת 32, בעלת ניסיון עשיר בתחום היין. עשור מספרת כי התאהבה ביין בתחילת שנות העשרים כאשר עבדה כמלצרית במסעדות שונות. את אהבתה ליין הפכה מתחביב למקצוע כאשר נרשמה ללימודי "התמחות ביין" במכללת תל-חי, לימודים אותם סיימה בהצלחה מרובה. בתום הלימודים עבדה מורן כסוכנת יין ובארבע השנים האחרונות עבדה כסומליה במסעדות שונות.

לפני מספר חודשים עברה עשור מהצפון למרכז והחלה לעבוד כסומליה במסעדת Messa היוקרתית. למרות אהבתה הגדולה לצפון, החליטה עשור לעבור למרכז היות ולדבריה כסומליה ניתן להתקדם רק בתל אביב, העיר הגדולה, שמציעה מגוון של מסעדות איכותיות ויוקרתיות המציעות תפריטי יינות עשירים ומגוונים הפונים לקהל צרכנים גדול שמבין ואוהב יין.

המטרה של התחרות הנה להעמיק את החשיפה והמודעות לתרבות יין הישראלי בכלל, ובלי להתבייש ועם כבוד ראוי, ולטעמי גם די בצדק – לקדם את יינות יקבי רמת הגולן בפרט.

יקבי רמת הגולן שומרים על רמה אחידה של איכות ללא פשרות באירועי היין שהם מרימים על שונותם הרבה. אלה אירועים מושקעים, מוקפדים, וכל פרט ופרט נלקח בחשבון כאשר צוות השיווק ההדרכה והניהול מלווה הכל ומקרוב.

אין ספק שהתחרות ששילבה חובבי יין, מלצרי יין ומוכרי יין בחנויות, הביאה לתחרות חתך רחב ביותר של אוכלוסיה, שבשורה התחתונה מחוברים כולם לאהבת היין בדרך זו או אחרת.

חלק מן המתמודדים בחר להשתתף בתחרות כ-FUN אמיתי; חלק לקחו את העסק כאתגר לבדוק בעצמם את רמת הכרתם את עולם היין וחלק לקחו את התחרות מאד ברצינות, והבחנתי בהם יושבים בחצר הבית הסקוטי, מעיינים ומדקדקים בספרים.

חלק מהמתחרים מוכרים לי אישית, ואני חייב לציין שאתה זוכה לראותם בכל טעימת יין מושקעת. בביתם תמצאו מקררי יין עמוסים בבקבוקי יין טובים ומובחרים, ואתה יודע שהם בהחלט מביני דבר. הם התמודדו, אך לצערם – והאכזבה הרבה ניכרה על פניהם – נשרו מן התחרות בשלב כזה או אחר.

מספר מתמודדים הרשימו בידע מעמיק ואחרים פחות. אבל כל המתמודדים ככלל, הפגינו דבקות במטרה והרבה יכולות עם מטען תרבותי רחב. מאידך, רמת הידע לא התאפיינה באחידות, וזה בהחלט מתבקש לנוכח חתך אוכלוסיית המתמודדים.

חמש תחנות מבחן עם שופטים ידענים היה על המתמודדים לחצות. התחנה הראשונה הייתה: "אופי וסגנון" – טעימת יין עיוורת. כאן נדרשו המתמודדים לטעום יין בטעימה עיוורת ולבצע ניתוח והערכה של שלל מרכיביו, כשבחבר השופטים: ויקטור שונפלד, ג'סי בודק, טלי סנדובסקי, נועם ריזי, אורי חץ, איל צעיר.

התחנה השנייה: "פגמים ביין" טעימת יינות פגומים – ובה נדרשו המתמודדים לדעת ולזהות יינות בעלי פגמים ספציפיים, שהוכנו מראש. בחבר השופטים: בועז מזרחי, אמנון פאר, אבי בן עמי, ענת רושנסקי, מיכה ועדיה, ננד צ'ונקיץ.

התחנה השלישית: "יינות ישראל" – מבחן ידע כללי על יינות ישראל. שבחבר השופטים: דניאל רוגוב, רונן ארדיטי, אבי אתגר, אורי גלבוע, אלדד לוי, אילן רוברג.

התחנה הרביעית: "אלכוהול" – טעימה עיוורת של אלכוהול עשוי מענבים. כאן נבחנו המתמודדים ברמת ידיעותיהם בתחום נרחב זה. בחבר השופטים: יואב סוכרי, מירה איתן, טל חוטינר, דיוויס דוד, גדי אבוקסיס, איל גת.

בתחנה החמישית והאחרונה: "מהכרם אל הבקבוק" – ידע כללי על גידול הגפן וייצור היין. בחבר השופטים: צדוק שלמה, חיים גן, מיכאל "מימי" בן יוסף, שלומי כהנא, הדס עזר, בני סורקין.

כאמור, בסופו של יום יצאו הזוכים במקום הראשון בכל קטגוריה עם כרטיס לסיור מקצועי בדרך היין של איטליה מתנת המארגנים, יקבי רמת הגולן.

מכאן שלוחה ברכת כבוד לזוכים, הרבה כבוד למארגנים ולמארחים אנשי השיווק ומחלקת ההדרכה של יקבי רמת הגולן על תחרות תרבותית מאורגנת למופת מקצועית לעילא, שמעלה את קרנו של עולם היין הישראלי עד לפסגות רמת הגולן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר