תנובל'ה: ארוחה שוברת מוסכמות

בתנובל'ה של הרודס אפשר למצוא תפריט מודרני לכל הדבר, בצד מספר מנות המהוות את התפריט הנוסטלגי, שקיבל את הכינוי "בן יהודה שטראסה". מנות אלה נבחרו מתוך תפריטים של בתי הקפה בעיר בשנות 20 וה-30, והן היו פופולריות אז

ארוחת צהרים במסעדת הלובי של בית מלון, אינה מסוג החוויות המומלצות. במרבית המקרים מדובר באוכל בינוני ומטה עם מחירים בינוניים ומעלה, ובמרחק כמה דקות מהמלון אפשר למצוא ארוחה טובה יותר במחיר זהה או נמוך יותר. למרות הדעות-מסקנות הללו, ארוחה במסעדת המלון המחודש הרודס בתל אביב (שרתון מוריה לשעבר), מאיימת לשנות את התפיסה לגבי הנושא.

המלון המחודש נפתח לפני מספר חודשים בקונספט ייחודי – הוא מחזיר את המבקרים בו לתל אביב של שנות ה-30, החל ממדי השומר בפתח המלון, וכלה בניקוד שעל השלטים השונים. בהתאם, מסעדת הלובי מותגה תוך החייאת תנובל'ה, בית קפה תל אביבי שנוסד בשנות 20 ונסגר הרבה לפני שרובנו נולדנו.

בתנובל'ה של הרודס אפשר למצוא תפריט מודרני לכל הדבר, בצד מספר מנות המהוות את התפריט הנוסטלגי, שקיבל את הכינוי "בן יהודה שטראסה". מנות אלה נבחרו מתוך תפריטים של בתי הקפה בעיר בשנות 20 וה-30, והן היו פופולריות אז.
לפי שיחה עם מנהלת המסעדה, מתברר שהן פופולריות גם היום – תפוחי אדמה, דג מלוח ושמנת חמוצה, מתברר, מהווות 50 אחוז מהמכירות של תנובל'ה המודרנית.

אל תבינו אותי לא נכון: התפריט הנוסטלגי הוא תפריט לכל דבר. כך למשל, בביקור במקום טעמנו רושטי שוויצרי ולצדו ראגו של פיטריות יער בשמנת. מדובר במנה גדולה המורכבת מלביבת תפוחי אדמה ענקית מתובלת בפפריקה, עם רוטב שמנת ופטריות יער משובח, המתמזגים היטב ביחד.

מנה אחרת, ייחודית ומיוחדת, כוללת שמאלץ הרינג איכותי, סלט הרינג ותפוחי עץ בשמנת חביב, וסלט ביצים מצוין, המוגשים עם שני סוגים של לחמים איכותיים שבוודאי לא היו בתל אביב לפני 80 שנה. הקרקרים שהבטיח התפריט להגיש עם המנה – קרקר זהב המיתולוגי – לא הוגשו לצערנו.

בנוסף לשתי מנות אלו כולל התפריט הנוסטלגי עוד ארבע מנות, בהן בלינצ'ס עם במילוי גבינה וצימוקים עם שמנת חמוצה, וכן קומפוט, שלצערנו נעדר מהתפריט בעת הביקור. בכל הקשור לשתייה, תוכלו להזמין בצד כל המשקאות המודרניים גם גזוז בטעמים, ממש כמו פעם.

ומה לגבי המחירים? 54 ₪ לרושטי, 58 ₪ לשלישיית הסלטים, 32 לקומפוט. לא זול, אמנם, אך לא יקר בכלל. בהתחשב באיכות האוכל ובגודל המנות, מדובר בתמורה הולמת מאוד.

הביקור בתנובל'ה הוא חווייה. מי שגדל בבית מזרח אירופאי כמונו, ייזכר בטעמים שייתכן וליוו אותו בילדותו. אחרים יכולים לחוות חווייה קולינרית שלא היתה עוברת את מאסטר שף, אבל בהחלט זוכה לכבוד בבתים רבים בארץ ובעולם. מי שרוצה, יכול להסתפק בכריכים, הסלטים ומספר המנות החמות החלביות והמודרניות, שמציע המקום לסועדים.

תנובל'ה
מלון הרודס
רח' הירקון 155 תל אביב
א'-שבת, 08:00-00:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר