תסיסת הייננים נמשכת: גיל שצברג מחליף את לואיס פסקו כיינן ראשי של יקבי רקנאטי

גיל שצברג שיחליף את פסקו בתפקיד היינן הראשי, הוא בוגר המגמה לגפן וייננות באוניברסיטת דיוויס בקליפורניה. שצברג נולד וגדל בקיבוץ צרעה, שם התחילה אהבתו ליין. שצברג מסביר: "חקלאות וטבע תמיד משכו אותי, וכן גם האהבה לאומנות, מדע וטכנולוגיה. לכן מקצוע הייננות שמשלב את כל תחומי העניין שלי- מתאים לי במדויק"

גיל שצברג, עד לאחרונה היינן של יקב אמפורה, עובר ליקבי רקנאטי כיינן ראשי, ומחליף את לואיס פסקו אשר עוזב לדרך עצמאית.
לואיס פסקו היה יינן ראשי ביקבי רקנאטי מאז הקמתו של היקב בשנת 2000, ועתה יעסוק בייעוץ ליקבים.
במהלך שנותיו ביקב היה פסקו אחראי על יצירת יינות היקב, ולעבודתו ולכישרונו יש חלק מרכזי בהצלחת יינות רקנאטי בארץ ובחו"ל.

גיל שצברג שיחליף את פסקו בתפקיד היינן הראשי, הוא בוגר המגמה לגפן וייננות באוניברסיטת דיוויס בקליפורניה. שצברג נולד וגדל בקיבוץ צרעה, שם התחילה אהבתו ליין. שצברג מסביר: "חקלאות וטבע תמיד משכו אותי, וכן גם האהבה לאומנות, מדע וטכנולוגיה. לכן מקצוע הייננות שמשלב את כל תחומי העניין שלי- מתאים לי במדויק".

כסטודנט בדייויס עבד שצברג ביקב טרפטן בנאפה, קליפורניה. לאחר סיום הלימודים באוניברסיטת דיוויס הוא עבד כעוזר יינן ב – .Jordan Sparkling wine Co. בשנת 1994, כשחזר לארץ, עבד שצברג ביקבי "כרמל" בזכרון כיינן אחראי על כרמים באזור, ואף היה שותף להקמת יקב הבוטיק הראשון של "כרמל".
ביוני 2000 היה שצברג ממקימי יקב אמפורה, ויינן ראשי במשך שבע וחצי שנים והביא להפיכתו לאחד מיקבי הבוטיק המובילים בארץ.

נועם יעקובי, מנכ"ל יקבי רקנאטי, אומר כי הוא בטוח ששנים של לימוד וניסיון של שצברג בתחום היין, משולבים באהבה ובתשוקה לייצור יין, יובילו לתחילתה של תקופה חדשה ביקבי רקנאטי, תוך חיזוק מעמדו כאחד היקבים המובילים בארץ.

לני רקנאטי, יו"ר יקבי רקנאטי, איחל לפסקו הצלחה בדרכו החדשה והודה לו על חלקו הרב במיתוגו המהיר של היקב, ובמיצובו כיקב מוביל בעל יינות איכותיים אשר זכו בהכרה בינלאומית בתחרויות מהקמת היקב ועד היום.
ורקנאטי לא שכח גם את היינן הראשי החדש שלו: "אני מאחל לשצברג הצלחה בתפקידו החדש ובטוח כי העבודה איתו תביא את יקבי רקנאטי לגבהים חדשים של איכות ומובילות בשוק היין הישראלי".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר