תפוחי אדמה "דוד משה" מיוצאים לראשונה לרוסיה

תושבי רוסיה ומזרח אירופה מחזיקים בשיא העולמי של צריכת תפוחי אדמה לנפש – 120 קילו בממוצע לשנה. הם מקדימים בהרבה את ארצות הברית ומערב אירופה בה מגיעה הצריכה ל-80 קילו לנפש, ואת תושבי מדינת ישראל שמסתפקים ב-34 קילו לשנה

מותג תפוחי האדמה הישראלי "דוד משה" מתרחב לראשונה לחו"ל. יצוא ראשון של תפוחי האדמה יצא לרשתות השיווק לרוסיה באמצעות חברת "אגרקסקו" על פי הזמנת רשתות שיווק גדולות במוסקבה.

"דוד משה" הוא מותג האיכות של קיבוצי "חבל מעון" בנגב המערבי ומופיע על אריזות תפוחי אדמה וגזר. יחודו של המותג בחלוקה לשקיות על פי זן תפוחי האדמה והשימוש שמומלץ לעשות בו לטיגון וצ'יפס (אריזה אדומה), לבישול ומרק (אריזה ירוקה) או למילוי ואפיה (אריזה צהובה).

חיים בן ארי, מנהל השיווק של "דוד משה", אומר כי שוק המזון הרוסי מתקדם בצעדי ענק, וידביק בקרוב את הפער שהיה אל מול המערב. לדבריו, רוסיה ומזרח אירופה הם יצרני וצרכני תפוחי האדמה הגדולים בעולם. ברוסיה בכלל ובאזור מוסקבה בפרט יש שכבה גדולה של צרכנים מבוססים שיכולים ומוכנים לשלם עבור מוצרים איכותיים.

תושבי רוסיה ומזרח אירופה מחזיקים בשיא העולמי של צריכת תפוחי אדמה לנפש – 120 קילו בממוצע לשנה. הם מקדימים בהרבה את ארצות הברית ומערב אירופה בה מגיעה הצריכה ל-80 קילו לנפש, ואת תושבי מדינת ישראל שמסתפקים ב-34 קילו לשנה.

בן ארי מסר שלמפעלי "חבל מעון" יש תוכניות להרחיב את היצוא הממותג. בהמשך העונה הכוונה לייצא גם גזר עם המותג "דוד משה" לרוסיה, וכמו כן נבחת אפשרות היצוא גם לגרמניה. המותג הוצג וזכה לפרס מיוחד בתערוכת המזון הבינלאומית "סיאל" שנערכה בפריס.

מפעלי חבל מעון הם יצרני ויצואני הירקות הגדולים בישראל ומאגדים 13 קיבוצים בנגב המערבי. בעיבוד התוצרת החקלאית מועסקים בשיא העונה 400 עובדים. המחזור הכספי השנתי מגיע לרבע מיליארד שקל, מחצית ממנו ליצוא.

אתר "דוד משה" באינטרנט: www.dodmoshe.co.il


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר