תפוח האדמה מזן "ויוואלדי" שזכה לפרסום עולמי כתפוח אדמה דיאטתי גדל בישראל

ה"ויוואלדי" שזכה לאחרונה לחשיפה ברשת הבי.בי.סי, מגודל בישראל על ידי מגדלי "דוד משה" בחבל מעון בנגב המערבי, ומיוצא לרשתות השיווק המובילות באירופה

תפוח האדמה מזן ויואלדי, שזכה בימים האחרונים לפרסום עולמי ברשת הבי.בי.סי ביוזמת רשת סיינסבורי הבריטית כזן דיאטתי, הודות לתכונותיו היחודיות; מגודל על ידי מגדלי "דוד משה" בחבל מעון שבנגב המערבי. תפוח האדמה מיוצא מישראל לרשתות שיווק המובילות בבריטניה ובמדינות נוספות באירופה.

היקף הגידול של ה"ויוואלדי" בישובי חבל מעון הוא 10,000 טון, מתוכם 7,500 טון מופנים ליצוא.
עד כה התמקדו מגדלי "דוד משה" ביצוא לחו"ל, והזן שווק בכמויות קטנות לישראל. החל מחודש פברואר ישווקו תפוחי אדמה טריים מזן זה ברשתות השיווק וחנויות הירקות מישראל. הזן מתאים במיוחד לאפייה ולבישול, ולכן הוא ישווק בשקית צהובה לאפייה ושקית ירוקה לבישול, המייחדות תפוחי אדמה המתאימים לשימושים אלה.

על פי המחקר שנערך בבריטניה, ואשר פורסם בבי.בי.סי, תפוח האדמה ויוואלדי מכיל רק 70 קלוריות ל-100 גרם, שליש פחות מהרגיל, וכן 26% פחות מכמות הפחמימות של תפוחי האדמה בזנים אחרים. בנוסף נמסר שב"ויוואלדי" כמות מוגדלת של ויטמין סי.

חיים בן ארי, מנהל השיווק של "דוד משה", אמר שה"ויוואלדי" מתאים במיוחד לפירה, היות והוא מתפורר בבישול. ניתן להשתמש בו למילוי של מאפים או לעטיפה בנייר כסף. בן ארי מסר שבמפעלי חבל מעון לא נערך מחקר לגבי הסגולות הדיאטתיות של ה"ויוואלדי", אולם כעת יבדק הנושא על מנת לבחון האם תפוח האדמה מתאים למי שמעונין לעשות דיאטה ולהנות במקביל מיתרונותיו התזונתיים של זן זה.

למי שמעונין לעשות צ'יפס מומלץ לבחור בזני תפוחי אדמה מיוחדים המתאימים לטיגון ובהם דזירה, רודאו, רוזנה ולאורה. זנים אלו מצטיינים במרקם מתאים ואחוז גבוה יחסית של חומר יבש, ולכן הם שומרים על המרקם והצ'יפס יוצא טעים ונאה מבחינה חיצונית.

מידע על תפוח האדמה "ויוואלדי" ועל שאר זני תפוחי האדמה שמגודלים על ידי דוד משה מופיע באתר האינטרנט: www.dodmoshe.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר