תפריט ושף חדשים במסעדת המלך שלמה במלון הילטון תל אביב

רבים וטובים, פוליטיקאים ומלכים, כוכבי קולנוע ובעלי ממון סעדו על שולחנה לאורך השנים. ג'ורג' בוש האב, ג'ימי קרטר, פרנסואה מיטראן, ג'קלין קנדי-אונסיס, המלכה יוליאנה, קירק דאגלאס, אליזבט טיילור, רוק הדסון הם רק שמות אחדים מרשימה ארוכה ומכובדת

אולי גולד – אשף המטבח הצעיר , יליד ארגנטינה, הוא השף החדש של המסעדה "המלך שלמה" – מסעדת היוקרה הותיקה והנודעת של מלון הילטון תל-אביב. תפריטו לאניני הטעם מוגש בימים אלה במסעדה.

המסעדה "המלך שלמה" במלון הילטון תל-אביב נחשבת בארבעים השנים האחרונות לאחת ממסעדות היוקרה הכשרות המובילות בישראל. רבים וטובים, פוליטיקאים ומלכים, כוכבי קולנוע ובעלי ממון סעדו על שולחנה לאורך השנים. ג'ורג' בוש האב, ג'ימי קרטר, פרנסואה מיטראן, ג'קלין קנדי-אונסיס, המלכה יוליאנה, קירק דאגלאס, אליזבט טיילור, רוק הדסון הם רק שמות אחדים מרשימה ארוכה ומכובדת.

לפי נתוני המחשב של הילטון תל-אביב למעלה ממיליון ושמונה מאות אלף איש סעדו על שולחנה מאז פתחה את שעריה ב – 1965. אלה צרכו 40 טון של אומצות ריב-איי מארה"ב, 30 טון של צלעות כבש מישראל, 30 טון של פילה בקר מארגנטינה, 26 טון של בשר עגל מהולנד, 25 טון של סלמון נורווגי ו –500,000 ליטרים של 96 סוגי יין שונים.

"המלך שלמה" המקורית נחנכה כאמור עם פתיחת המלון ב – 1965. המסעדה אופיינה בעיצוב מקורי של מעצבת הפנים הישראלית המנוחה דורה גד וסעדו בה כ – 100 איש מדי ערב. ב – 1998 עבר הילטון תל-אביב חידוש מאסיבי ששינה את פניו של המלון בהשקעה חסרת תקדים של 70 מיליון דולר. בשנה זו סגרה המסעדה המקורית את שעריה וכעבור מספר חודשים נפתחה מחדש באגף אחר כשהיא אינטימית יותר, עם 50 מקומות בלבד. המסעדה במראה חדש ומודרני של מעצבי הפנים ריטה הובן ודון סמביאדה, נועדה לשרת את צרכי האלף החדש.

תפריט חדש ומודרני החליף את התפריט הקודם. בשלוש השנים הראשונות הוצגו במסעדה תפריטי רשת מסעדות היוקרה "מיריאד" מניו –יורק. בעלי הרשת, דרו ניפורנט ושותפיו מתעשיית הקולנוע רוברט דה-נרו, רובין וויליאמס ופראנסיס פורד קופולה, שלחו ל"המלך שלמה" את מיטב אשפי המטבח שלהם. אלה הציגו את יצירותיהם הגסטרונומיות בפני הקהל התל-אביבי אנין הטעם.

עד להגעתו של שף גולד, היו בשנים האחרונות אחראים על המסעדה השף הישראלי דן היילבורן והשף הקנדי פיליפ לה –פראנס והתארחו בה שפים אורחים מרחבי העולם. האחרון שבהם, לפני כשנתיים, היה הצרפתי ז'אק רולנסי, 2004. שפים אורחים נוספים ימשיכו להתארח במסעדה ולשמר את אופייה הבינלאומי ולחדש את תפריטה לעיתים מזומנות.

המסעדה פתוחה בימים א-ה בין השעות 7 עד 10 וחצי בערב. הזמנות בטלפון: 035202023

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר