‏על ריזלינג כמו של פיוז'ן לא שמעו בגרמניה

היקב הוירטואלי הרב-לאומי פיוז'ן, הנו בכל זאת ישראלי, ולפעמים ניתן להגדירו כחוצפה ישראלית ושבירת מוסכמות עליהן גדלו דורות של בעלי יקבים וייננים ברחבי גרמניה

כמה יקבים מייצרים ריזלינג באזור ריינהסהן בגרמניה? המספר 2500 מצלצל טוב? האמת, כמו כל מספר המוני אחר.
בכל מקרה, אם היו שם 2500 יקבים כאלה, אז היום עלה מספרם ל- 2501, עם היקב הוירטואלי הרב-לאומי פיוז'ן, או בשמו הלועזי המלא והמרשים – Fusion Global Winery, שבכל זאת הנו ישראלי, ולפעמים, כמו בריזלינג המדובר עליו נרחיב בהמשך, ניתן להגדירו כחוצפה ישראלית ושבירת מוסכמות עליהן גדלו דורות של בעלי יקבים וייננים ברחבי גרמניה.

מה המתכון לכך? קחו ארבעה שותפים (בתחילת הדרך היה גם חמישי – יקבי בנימינה כמפיץ), ביניהם שניים מבעלי יקב טוליפ (רועי יצחקי ודורון יצחקי – ידורון יצחקי, פיוז'ןינן פיוז'ן אליו נחזור מייד), עופר הופמן – בעל חברת היי-טק, וגבי ישראל – שכשמו כן לא הוא, מתגורר בקנדה ומשמש כזרוע המודיעין של פיוז'ן ברחבי העולם, מכיר את מקומות הגידול הטובים בעולם ואת ציוני רוברט פרקר על בוריים.
הוסיפו לשותפים אין-יקב קלאסי ואין-כרמים קלאסיים. מה נהיה? יקב אחד וירטואלי ברחבי העולם, ויינן אחד שמטביע את חותמו על היין, בכל מקום שהמודיעין של גבי ישראל והבדיקות, הטעימות, הפסילות והאישורים של דורון יצחקי יובילו אותו.

פיוז'ן ריזלינג 2009 נולד אחרי שלושה יינות גלובליים קודמים של המיזם: שיראז קברנה סוביניון ושיראז מרלו מאוסטרליה; וטמפרניו גרנאש מספרד.

פיוז'ן ריזלינג 2009 הוא בלנד של 22% ריזלינג יבש, 22% ריזלינג בעל סוכר שאריתי גבוה, 51% ריזלינג יבש לחלוטין, אליהם הוסיף דורון יצחקי – שומו שמים; 5% שרדונה; מהפכה אמיתית בעולם הריזלינג. בכל זאת הצליחו היינן והיין לטלטל מוסכמות בגרמניה. עובדה: ועדת הייצוא הגרמנית (יש חיה כזאת) העניקה לפיוז'ן ריזלינג 2009 ציון גבוה מאוד, כך מספרים לנו אנשי המיזם, ולנו לא נותר אלא להאמין להם.

היין עשוי מענבים מכרמים מאזור ריינהסן שבגרמניה, אזור יין קלאסי בעל מסורת של מאות שנים, ולדברי דורון יצחקי היינן מתאפיין בארומות מרוכזות וטעמים של אפרסק, משמש, אשכולית, ורמזים לפירות אקזוטיים.

אז נכון שזה ריזלינג שיוצר בגרמניה, אבל השאלה היא אם זה ריזלינג גרמני, והתשובה היא : לא.
זה ריזלינג ישראלי, טוב – ריזלינג של דורון יצחקי, שנוצר בגרמניה.

"יקב אופייני לוקח את הענבים שהוא מגדל לעולם כולו עם היין שלו. אנחנו לוקחיםעופר הופמן את העולם ומביאים אותו ליינן שלנו", אומר עופר הופמן. "דורון יצחקי מאתר ובודק את הטובים שביקבי המדינה הנבחרת לאותה שנה, בוחר את החביות הטובות ביותר של אותו יקב, ורוקח בלנד ייחודי מאותן חביות. ליצירת הריזלינג פיוז'ן 2009 טעם דורון יצחקי מאות חביות, עד שבחר את המועדפות עליו ויצר את הבלנד שלנו. ברור שריזלינג מאותו יקב יהיה שונה משלנו".

"בחרנו באזור הריינהסן כי חומר הגלם בו הוא המתאים ביותר לסגנון הריזלינג שלנו,, אומר דורון יצחקי. "זה אזור גידול היין הגדול ביותר בגרמניה, עם 2500 יקבים, הידוע בהבשלה הטובה של גפני הריזלינג – הבשלה מאוד ארוכה תוך שמירת חומציות המאפיינת ריזלינג. ייצרנו את היין ביקב בינוני בגודלו, עם תנובת פרי נמוכה המבטיחה איכות. יקבים קטנים לא יכולים לספק איכות חומר גלם כזאת".
 
היין נבצר באוקטובר 2009 ובוקבק במאי 2010. מחיר מומלץ: 69 ₪.

Fusion Global Winery – רשמי טעימת היינותדורון יצחקי, פיוז'ן
פיוז'ן ריזלינג 2009 
יין חצי יבש. ריחו פירותי מתקתק. ארומות חזקות של פירות (מישמש) ופרחוני. היין מפגין מתיקות משולבת בחמיצות נעימה. טעמי הפירות הטרופיים בעלי נוכחות – אננס, פסיפלורה ומשמש בולטים ביניהם. מתאים לחובבי יינות קלילים מסוג זה.

פיוז'ן קרינינה 2005 carinena
בלנד ספרדי מורכב מ- 85% טמפרניו ו- 15% גרנאש. סדרה מצומצמת מגפנים מבוגרות.
הטמפרניו ואופיו בהחלט מורגשים בצורה מובהקת ביין זה. יין בעל אופי "חם". ארומה פרחונית נעימה מאוד, חמיצות טובה. טעמי פירות ואדמה מלווים את צבעו הכהה. היין נעים לשתייה, לא מורכב מדי. סיומת נעימה. איכות טובה מאוד ובמחיר נוח סביב 150 ש"ח.

שיראז מרלו 2005 
בלנד מאוסטרליה. 75% שיראז ו- 25% מרלו. צבעו כהה עמוק יפה. ריחות עור ואדמה בולטים. טעמו פירותי, ומובילים בו טעמי פירות אדומים ושחורים. השיראז מאוד בולט, אך המרלו בהחלט מעדן אותו.
יין נעים מאוד לשתייה, ובוודאי לצד מנת בשר טובה. המחיר סביב 150 ש"ח. 

היינות נטעמו, ואף נלגמו, במפגש שהתקיים במסעדה החדש "איטלקיה בתחנה" במתחם הלוהט של התחנה – בין נווה צדק ליפו. השותפים ליאור ואמיר (השף מרקוביץ), שינו סגנון – מצרפתי ב"פורלין" ז"ל ברח' פרישמן בתל אביב, לאיטלקי ב"איטלקיה בתחנה". הרצת המסעדה זכתה גם לביקורות פחות חיוביות, אבל בארוחה שנייה במקום תוך 3 שבועות, המסקנה היא שמתהווה כאן להיט קולינרי.

מידע נוסף על היין ועל המיזם: www.fusionglobalwinery.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר