איך תהפכו את המזון שלכם לידיד ולא לאויב?

המודרניזציה הביאה עימה כמויות של מזון שלא היו קיימות בעבר, לצד שפע רב של מזון מעובד, רווי שומן ומלא בסוכר. איך בכול זאת ניתן ליהנות מאוכל מבלי להפוך אותו לאויבכם המושבע?

בעיית ההשמנה העולמית שאנו עדים לה, נובעת לרוב מתזונה לא נכונה וחוסר בפעילות ספורטיבית. זה נכון שפלח מסוים באוכלוסייה סובל מהשמנה עקב בעיות גנטיות, בעיות רפואיות ועוד. אך יחד עם זאת, המודרניזציה הביאה עימה כמויות של מזון שלא היו קיימות בעבר, לצד שפע רב של מזון מעובד, רווי שומן ומלא בסוכר. איך בכול זאת ניתן ליהנות מאוכל מבלי להפוך אותו לאויבכם המושבע? הכול במאמר שלפניכם.

אין טוב יותר מבישול ביתי

בעבר, אנשים רבים היו אוכלים את כלל הארוחות שלהם בבית. מעבר לפן הכלכלי, שהרי ברור שזול יותר לאכול בבית מאשר לקנות אוכל בחוץ, קיים גם הפן הבריאותי שהוא לא פחות חשוב. היתרונות המובהקים של הבישול הביתי, הם האפשרות לשלוט באיכות חומרי הגלם שבהם אתם משתמשים, הכמויות שאותם אתם בוחרים להוסיף או לגרוע מהמנות השונות, וכמובן אפשרויות הבישול השונות של אותו מזון. למשל, אינכם חייבים לטגן צ'יפס או חצילים, תוכלו פשוט לאפות אותם בתנור שלכם, ולחסוך מהגוף שלכם לאכול כמויות של שמן.

אם אתם אופים בבית לחם, לחמניות ואפילו עוגות, אתם שולטים בכמות הסוכר בכל המאכלים הללו, בעוד שכשאתם קונים אותם בחוץ אין לכם שליטה אמיתית על כמות הסוכר, הנתרן ושלל החומרים הנוספים שנמצאים בהם.

גם האיכות של מוצרי הגלם היא אקוטית. אם אתם נהנים לאכול פיצה, חשבו ממה עשויה הגבינה שאתם אוכלים בחוץ, מול הגבינה שאתם קונים בסופר שהיא מוצר חלבי ולא עשויה משומן צמחי, לדוגמה.

שמרו על היגיינת הפה והשיניים

היבט נוסף שכדאי להתייחס אליו הוא שמירה על היגיינת הפה והשיניים שלכם. בשל הריבוי במאכלים עתירי סוכר, מומלץ להקפיד על צחצוח השיניים מדי בוקר וערב, שימוש בחוט דנטלי כמה שניתן כדי להסיר את שאריות האוכל מתוך השיניים שלנו (לפעמים אנו כלל לא מרגישים שהן שם), ניקוי הפה עם מי פה לאחר הצחצוח. ביקור קבוע אצל השיננית מינימום פעמיים בשנה, ומעקב אחר השיניים שלנו אצל רופא השיניים לפחות פעם בשנה.

ארוחות קטנות ומשביעות

עוד מימי הרמב"ם נטען כי לא בריא לאכול כמות גדולה של אוכל, ולהגיע לתחושת שובע. החוכמה היא לאכול מספיק מזון שיאפשר לכם לחוש נפלא, ללא תחושת הכובד והעייפות המלווה כשאוכלים יותר מדי אוכל בארוחה. פעמים רבות אנו "חוטאים" באכילת יתר כי העיניים שלנו רואות דבר מה מגרה, או מאכל שאנו מאוד אוהבים, ואז למעשה אנחנו מעמיסים אוכל שאין לנו באמת צורך בו. חשוב מאוד להקפיד על אכילה מאוזנת, המאפשרת לכם לאכול את כל אבות המזון הנדרשים לגוף שלנו. החוכמה היא לעשות זאת על ידי צריכה של מנות קטנות, אשר לא מעמיסות על הקיבה ומערכת העיכול, ובכך לזכות לאכול קצת מהכול.

תופתעו לגלות, אך אם אתם רוצים לרדת במשקל, אכילה של ארוחות מרובות וקטנות לאורך היום (כ־6 ארוחות לפחות), תסייע לכם להגיע למטרה ולמשקל הנכסף.

סימוני המזון יסייעו לכם

כולנו ראינו בסופר כי על גבי מוצרים רבים מופיעים סימונים שונים, כגון: סוכר בכמות גבוהה, נתרן בכמות גבוהה, רווי שומן ועוד. הסימונים הללו שם כדי להביא לידיעתכם, שבמוצר המסוים הזה יש מרכיבים שאינם בריאים לכם בשל הכמות הגבוהה שהם מכילים, ולמעשה מאפשרים לכם לבחור באפשרויות אחרות שהן יותר מזינות ויותר בריאות מבחינת כמות החומרים שבהן.

דוגמה מצוינת לכך היא למשל ההפחתה של משקה ה"פיוזטי" ל־19 קלוריות בלבד. גם פתי בר הצטרפה למאבק והורידה את כמות הסוכר בחצי, כך עשתה גם ויטמנצ'יק עם הסירופ הממותק לילדים, ועוד שלל מוצרים לא מבוטלים, אשר מעניקים לכם אפשרויות טובות יותר.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר