ארטה – אמנות הגלידה

סיסי פגאני ובעלה מרקו קמוראלי - זוג חייכן שעושה ב- Arte מהפכה בכל מה שחושבים על גלידה. צילום מדף הפייסבוק
ארטה משלבת גלידה, גרניטה, קפה תה ושתיה קרה, יחד עם אמנות מופעי ג'אז חי וגם מפגשים עם סופרים ומשוררים

כל הדרך לגלידריהArte  (ארטה – אמנות באיטלקית) במרכז מדרחוב נחלת בנימין שבתל אביב, אני מפזמת לעצמי בדבקות, כשחיוך נסוך, על פניי את השיר 'יש לי גלידה', במיוחד את שורת המחץ 'קוּ קוּ – אֲהָה! גְּלִידָה טוֹבָה!'. ככה זה שהעורך מטיל עלי לסקר גלידריה, חלומו של כל כתב אוכל באשר הוא.

צילום נטלי ברוך
צילום נטלי בן ברוך

בהגיעי לחנות הגלידה, מקבלים את פניי סיסי פגאני ובעלה מרקו קמוראלי; זוג חייכן שעושה מהפכה בכל מה שחושבים על גלידה. החנות שלהם היא אבן שואבת לכל מי שמבין בגלידות איכותיות אבל מחפש גם ערך מוסף. סיסי, הרוח החיה במקום, אישה קטנה ונמרצת, מדריכת צלילה לשעבר באיים אקזוטיים כמו באלי באינדונזיה, ובן זוגה מרקו – גם הוא מדריך צלילה בעברו, למדו את אמנות עשיית הגלידה באיטליה, ועשו עליה לישראל לפני כשש שנים, בין השאר כדי להביא את הבשורה גם ללבנטינים.

צילום נטלי ברוך
צילום נטלי בן ברוך

הגלידות שעשויות מחלב שמנת משובח או טבעוניות, כמו גם גרניטה איטלקית במספר טעמים, מונחות בוויטרינה בכניסה למקום, בתצוגה צבעונית של הררי גלידה, כשבין הטעמים כאן תמצאו אפל שטרודל (תפוח עץ, מסקרפונה, פירורי שקדים וצימוקים), קרם ארטה ואמרנה (קרם ודובדבנים שחורים), פיסטוק טבעוני (מחית פיסטוק תוצרת בית) ואף להוסיף חטא על פשע: גם באצ'ו – גלידת שוקולד עם אגוזי לוז, טעימה טעימה.

צילום נטלי בן ברוך

אני, שההשכלה שלי מתחילה ומסתיימת בגלידה אמריקאית במכונה בקניון עזריאלי, מבקשת מסיסי לטעום מהגלידות, ומצביעה על אחדות שנראות מפתות. אתחיל בשוקולד תפוז, שמעליו חתיכות קליפות תפוז מקורמל. השילוב בין התפוז לשוקולד טעים מאוד, מתוק במידה הנכונה.  ממשיכה עם קרם וניל – עשוי היטב ומרגישים את האיכות של הגלידה, שאגב לא כוללת צבעי מאכל וחומרים מתחלבים. המשכתי לשבת, נהנית מהאווירה במקום, וטעמתי מגלידת קפה איטלקי. הקפה ניכר מאוד; טעם דומיננטי שמתאים בעיקר לאוהבי קפה. גלידת מנגו סורבה אף היא טעימה, לא מתוקה מדי, וכך גם סורבה פירות יער, שאף הוא לא מתוק מדי ועשיר. סיימתי בסורבה שוקולד מריר – אומנם ללא חלב אבל מרגיש מאוד כמו עם, וזאת אני אומרת לטובה, משום שהוא יכול להתאים גם לרגישים לחלב.

צילום נטלי ברוך
צילום נטלי בן ברוך

גלידת ארטה, ידועה גם בגרניטה שלה בטעמי קפה, שקדים, לימון נענע, לימון קאמפרי, ובליני (אפרסק ויין). סיסי מזגה לי בנדיבות מכולם, ובין טעימת הגלידות טעמתי גם מהגרניטה – ברד טעים שמתאים גם למי שאוהבים לבוא עם ילדים, אבל מעדיפים ברד על פני גלידה או גם וגם. הלימון נענע טעים מאוד וגם הבליני. הקפה מעט חזק, וכמו הגלידה בטעם זה מתאים לאוהבי קפה חזק.

במקום יש תערוכות מתחלפות, ובימי שבת בחודשים ספטמבר ואוקטובר 2019 יתקיימו מפגשים עם סופרים/ות ומשוררים/ות, ומופעי ג'ז חי עם נגנים בכל יום חמישי בין 20:00-22:30, כמתאים למדרחוב נחלת בנימין.

אני ממליצה בחום על ארטה – מקום שמשלב גלידה, גרניטה, קפה תה ושתיה קרה, יחד עם אמנות ומופעי ג'ז חי. המקום נעים, הגלידה טעימה, מה עוד צריך בעולם?

ארטה – מדרחוב נחלת בנימין 11 תל אביב, 055-8954868. בפייסבוק Arte Glideria

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר