ביגה חורב ללא קמח – עם הפנים לצליאקים

לא פשוט להיות נטול גלוטן – זה שונה ממסעדה שמגישה גם מנות צמחוניות. כאן זו חייבת להיות מערכת שכולה ללא גלוטן, זה לא על הדרך. צילום ביגה
נושא הגלוטן – כמובן הנטול-גלוטן, ממשיך להיות שחקן מרכזי בשוק העולמי באין סוף פיתוחים והמצאות. מדהים לראות ב'ביגה חורב ללא קמח' התייחסות ALL IN ״לשחקן הזה"

זה כבר לא סוד שאנחנו שונים אלה מאלה – חלקנו גבוהים, אחרים נמוכים, כהים, בהירים, רזים, שמנים, וגם כאלו בין לבין. העולם בתנועה תמידית לזהות את הצורך ולהתחשב באנושות כולה עד הפרטים הקטנים, וזה נכון גם במזון. אז נכון שהטבעונות ממשיכה לפרוץ ומכה גלים, אך כך גם המודעות לגלוטן והשפעותיו עלינו – האנשים שבקצה, כאשר חלק מוכרים כלוקים בצליאק ואחרים נמנעים מגלוטן משלל סיבות, כולן לגיטימיות.

צילום ביגה

מי שהחליטה לקחת את הנושא הזה ברצינות ואף לחרוט אתו על דגלו של הסניף הראשון שלה שהוקם בזמנו במרכז חורב בחיפה, זו רשת ביגה מבית היוצר של רשת קפה גרג ב'ביגה חורב ללא קמח'. אני חייב לציין שעבורי זו הייתה חוויה מסקרנת, להגיע את לוקיישן מזמין ביום שישי בבוקר כאשר מולי בויטרינה של הקונדיטוריה מאפים מפתים ״במרחק נגיעה״, ולדעת שכל מאפים אלה נטולי גלוטן.

צילום כפיר גליקו

יש משהו באוויר ובפנים עבורי להריח, לחוות וכמעט לגעת בידיים במתרחש מאחורי המלאכה, וכאן זה קרה בגדול. תנורים גדולים, מגוון גדול של מאפים שנאפים ממש לידך על הדלפק, מוזיקה שמחה של יום שישי, והמון המון פאן. אל השולחן שלנו הגיעו להתחלה שיקים ייחודיים כמו שייק גבינת פירורים (29 ₪); ושייק גרניטה אדומה עם טעמי פירות יער ובזיליקום מרעננים (29 ₪).

צילום כפיר גליקו

באוכל: כדורי ארנצ׳יני פריכים וקלילים, מבוססי אורז כמיטב המסורת האיטלקית, מאוזנים בטעמם וביחסיות המילוי בתוכם (45 ₪). כריך שניצל של שישי –  כך נקרא כריך חלת שבת עם סלט עגבניות (מטבוחה) עם חציל ודג מטוגן – ממש כריך פריך ועסיסי (45 ₪).

צילום כפיר גליקו

ומכיוון שהיינו כאן בשישי אז גם חלת תרד ופטריות, ועליה שתי ביצים עלומות – גרסה מעניינת למאכל האמריקאי אגז בנדיקט. החלה שהייתה פריכה ונימוחה, ספגה לתוכה בעדינות את הרוטב המפורסם; תרד שהוקפץ עם מעט לימון, וביצים עלומות שהוגשו בטמפרטורה הנכונה ובמרקם מדויק (63 ₪).

צילום כפיר גליקו

כמובן שהיה גם משהו מתוק למתיקות – עוגת מוס פירות יער ווניל מבית היוצר של ביגה (42 ₪). אני חייב לציין שזה לא פשוט להיות נטול גלוטן – זה שונה ממסעדה שמגישה גם מנות צמחוניות. כאן זו חייבת להיות מערכת שכולה ללא גלוטן, זה לא על הדרך. מה שכן פשוט, זה שהחבר'ה כאן זיהו צורך עז שרק צומח ומתפתח, ומבוסס על הרצון להיות קשובים לצורך ולאנשים שדורשים אותו, והרצון להיות מעודכנים ומסונכרנים. אלו הן מעלות טובות וגבוהות שיכולות להיות גם מכריעות בדרך להצלחה.

צילום ביגה

שמחתי להקשיב לסיפור של הסניף הזה, לעבודה ולתוצאות בו, ולאמונה כי הם עושים את הדבר הנכון בזמן הנכון. מניסיוני ומהבנתי, נושא הגלוטן – כמובן הנטול-גלוטן, ממשיך להיות שחקן מרכזי בשוק העולמי באין סוף פיתוחים והמצאות. מדהים היה לראות כאן התייחסות ALL IN ״לשחקן הזה". המשיכו לפעול את פועלכם באמונה שלמה.

ביגה חורב ללא קמח – חורב 12 חיפה, 04-6333000

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר