ביגה עם תפריט חדש – רשת מסעדות שאין בהן פוזה

השף הראשי איתי שפיגל אחראי לתפריט מגוון עם מנות נדיבות של מסעדות רשת ביגה. צילום אסף קרלה
מסעדות הביסטרו של רשת 'ביגה' המונה מעל ל-20 סניפים ברחבי הארץ מציעות תפריט חדש ומגוון, עם מנות נדיבות, אוכל טוב ומשביע ועיצוב שמשלב בין האינטימי לבין החברותא

יש האומרים כי את המילה 'ביסטרו' הכניסו לצרפתית חיילים רוסים שהגיעו לפריז בימי הקרב וכיבוש העיר ב-1814. פירוש המילה ברוסית הוא "מהר", וזה מה שהחיילים אמרו כשנכנסו לבתי קפה ומסעדות בפריז כדי לזרז את השירות.

מראה פנים סניף קניון איילון של ביגה. צילום נטלי בן ברוך

בצרפת של ימינו ביסטרו הוא סוג של מסעדה שעיצובה פשוט יחסית, כך גם התפריט, והתמחור נמוך בהשוואה למסעדות יוקרה. בהשראת מסעדות כאלה בעולם, יצאו מסעדות הביסטרו של רשת 'ביגה' המונה מעל ל-20 סניפים ברחבי הארץ בתפריט חדש ומגוון, עם מנות נדיבות, אוכל טוב ומשביע ועיצוב שמשלב בין האינטימי לבין החברותא.

מנה מהתפריט החדש של רשת ביגה

זו רשת מסעדות שאין בהן פוזה, לא נמוך מדי ולא גבוה מדי, לא מתאמץ ולא מתחנף, אוכל טעים ונוח. אפשר לבחור מנות ללא גלוטן וללא סוכר, מוצרים טבעיים, ירקות ופירות, חיטה מלאה, דגים ועוד.

ישבנו בסניף ביגה בקניון איילון רמת גן. המסעדה הומה אדם, מלצריות ומלצרים חינניים נכנסים ויוצאים במהירות, אווירת קניון במובן הטוב של משפחות עמוסות שקיות בגדים, זוגות אוהבים, ונערות מצחקקות יוצאות ונכנסות לחנויות. הישיבה במסעדה נוחה. היא מרווחת והאווירה בה נעימה, ללא מוזיקה רועשת.

צילום נטלי בן ברוך

פתחתנו בכדורי ארנצ'יני שהוגשו עם מטבלי איולי לימון, איולי ציפוטלה ופלפלים קלויים (54 ₪) – מאכל איטלקי סיציליאני מובהק, כמה ביסים וטסנו לגן עדן. טעם מדויק עם נגיעת חריפות וחמיצות כשהוא נפגש עם המטבלים הטעימים.

צילום נטלי בן ברוך

המשכנו עם סלט כרובית וטחינה חמצמצה – כרובית מטוגנת מעורסלת בתוך טחינה לבנה בליווי פטרוזיליה, נענע, בצל ירוק, בצל סגול, צנובר קלוי, סומק, שמן זית ולימון (52 ₪), עם סנכרון טעמים והרמוניה מצוינת.

צילום אסף קרלה

אחרי שתי מנות עשינו הפסקה, כדי לאפשר עוד טעימות מהמנות שמחברות בין הגבוה לנמוך, בין הכפרי לאלגנטי. המלצר הביא לשולחן סלט קיסר רענן – לבבות חסה, קרוטונים, בצל סגול, עגבניות שרי, רוטב קיסר וטוויל פרמז'ן (59 ₪), מנת שוק פשוטה וטעימה, עם אופטימיות מהסוג שהחיים כרגע קצת הפסיקו להציע.

צילום נטלי בן ברוך

אחרי הסלט הגיע מוקפץ אודון טוקיו – אטריות אודון, פטריות שיטאקי מושלמות, בצל ירוק, קארי אדום, חלב קוקוס, בזיליקום, טופו ובוטנים גרוסים (72 ₪). מנה פיקנטית, קלילה וטעימה.

צילום אסף קרלה

ואז הגיעה גולת הכותרת של הארוחה – סלמון מומביי, תבשיל עסיסי ומרענן המורכב מקארי אדום פיקנטי עם חלב קוקוס, נתחי פילה סלמון, תפוח אדמה, בצל ירוק, אפונה ויוגורט. מוגש עם אורז לבן, צ'אפטי ומטבל יוגורט חמצמץ (102 ₪). מנה עשירה ולא בנאלית, שיודעת לשחק עם מרכיבי הטעם, כשהסלמון עשוי היטב, טעים ונעים.

מבעלי רשת ביגה: ניר אדרי (מימין), יאיר מלכה וגלעד אלמוג. צילום אסף לוי

את השקת התפריט ליוו בכירי הרשת. איתי שפיגל השף הראשי, צנוע ומקצוען, ענה לשאלות שלנו בקשב רב. יאיר מלכה, גלעד אלמוג, ניר אדרי ורן בן דוד, מבעלי רשת ביגה, אמרו כי השנה הם מציעים תפריט הכולל מנות פרמיום, "עם נגיעות עיצוביות ומתוחכמות המשלבות טעמים הלקוחים ממטבח אסייתי, תוך התייחסות למחירים משתלמים לכול כיס".  

המנכ"לים גם סיפרו שבקרוב יפתחו מרכז מבקרים במפעל פסטה ביגה הממוקם באזור התעשייה של חיפה. המרכז יכלול  סיורים קולינריים, סדנאות לילדים ומבוגרים, מסעדת פסטה ביגה, חנות מפעל ומעדנייה שתשווק את מגוון מוצרים הרשת במחירי חנות מפעל. כך גם מאפים ולחמים מחומרי גלם איכותיים וטבעיים, הנאפים בעבודת יד בתנורי אבן.

סניפי ביגה כשרים למהדרין. רשימת הסניפים כאן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר